Poliisi vaatii kotiintuloaikoja
Lehdessä on juttu jonka mukaan poliisi vaatii Suomalaisille lapsille kotiintuloaikoja / ulkonaliikkumiskieltoa.
Ala-asteikäisille vaaditaan kotiintuloajaksi, eli ulkonaliikkumiskiellon alkamisajankohdaksi, kello 20:00 ja yläasteikäisille klo 22:00
Mitenköhän minun lapseni sitten voi enää mitään harrastaa kun monesti harjoitukset loppuvat 19:30-20:00 ja sitten pitää vielä ajaa pyörällä 30-45 minuuttia kotiin.
Kysymys kuuluu MIKSI poliisi vaatii tällaisia Suomalaisille lapsille? Mitä peliä tässä pelataan. Onko jotain vaarallista tapahtumassa? Sotaako tässä pelätään? Miksi Putin kävi salaisia neuvotteluja Savonlinnassa Niinistön kanssa? Miksi Kiinan voimakkaita laivaston aluksia kelluu Helsingin edustalla täydessä ammuslastissa?
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Eikö tähän maahan saada jotain rotia? Pistää niin vihaksi kun täällä moni kertoo että pakko perua nyt harrastukset poliisin vastimuksesta.
Tekisi mieli kirota mutta joku poistattaa kommentin.
Meillä voidaan ainakin toistaiseksi kuljettaa lapset autolla lajiensa pariin mutta entistä useammat nyt syrjäytyvät.
Vääryys saa valtaa näin.
Se tuomarin nimi jo pikkuhiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette voi hakea lapsia autolla harrastuksista illalla myöhään???Ei kai tuollainen suositus sitä tarkoita, ettei harrastuksissa voi käydä! Aika hassuja olette. Ihme aloitus taas tällainen. Mutta se on ihan totta, että pienten/nuorten lasten ei tarvisi kaduilla maleksia iltamyöhään. Ongelmiahan siitä seuraa; väärää seuraa, päihteitä, jne. Suomalaisilla lapsilla on liikaa vapautta tehdä mitä huvittaa ja kulkea missä huvittaa. Olen useasti katsonut miten huonosti nuoriso käyttäytyy. En ole nähnyt samaa ulkomailla. Siellä lapset liikkuvat vanhempien seurassa. Myös teinit.
Jaa. Ja arvaa montako kertaa täällä on haukuttu siitä pystyyn että nykynuoret laiskistuu kun vanhemmat aina kuskaa...
Nämä kotiintuloaikasuositukset jätin huomiotta jo 15 vuotta sitten. Shakkikerhon kerhoillat päättyivät sen jälkeen, kun pelit oli pelattu ja jälkipelianalyysit käyty. Eipä olisi poika paremmassa tallessa voinut olla.
66 viestiä ketjussa eikä vieläkään lähdettä. Säälittävää provoilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tähän maahan saada jotain rotia? Pistää niin vihaksi kun täällä moni kertoo että pakko perua nyt harrastukset poliisin vastimuksesta.
Meillä voidaan ainakin toistaiseksi kuljettaa lapset autolla lajiensa pariin mutta entistä useammat nyt syrjäytyvät.
Vääryys saa valtaa näin.Se tuomarin nimi jo pikkuhiljaa.
Minkä tuomarin? En ole kirjoittanut tuomarista mitään? Ehkä erehdyit ketjusta.
Puran kiukkuani niitten lasten puolesta jotka syrjäytyvät tämän ulkonaliikkumiskiellon vuoksi.
Miksi hallitus ei tee mitään?
Ei ole mikään uusi ilmiö, sillä jo 80-luvulla alle 12v. eivät saaneet liikkua yksin klo 22.00 jälkeen, myös kesäisin, ellei ollut aikuisen seurassa. Jos poliisit tapasivat, toimittivat kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vääryys saa valtaa näin.Se tuomarin nimi jo pikkuhiljaa.
Minkä tuomarin? En ole kirjoittanut tuomarista mitään? Ehkä erehdyit ketjusta.
Puran kiukkuani niitten lasten puolesta jotka syrjäytyvät tämän ulkonaliikkumiskiellon vuoksi.
Miksi hallitus ei tee mitään?
Jaa no sepä hyvä, että et ole, koska tuossa uutisessa ei puhuta mitään ulkonaliikkumiskiellosta eikä siinä vaadita yhtään mitään. Siinä vain annetaan suositus. :D
Vierailija kirjoitti:
Nämä kotiintuloaikasuositukset jätin huomiotta jo 15 vuotta sitten. Shakkikerhon kerhoillat päättyivät sen jälkeen, kun pelit oli pelattu ja jälkipelianalyysit käyty. Eipä olisi poika paremmassa tallessa voinut olla.
Minä en opeta lapsiani rikkomaan poliisin asettamaa lakia
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mikään uusi ilmiö, sillä jo 80-luvulla alle 12v. eivät saaneet liikkua yksin klo 22.00 jälkeen, myös kesäisin, ellei ollut aikuisen seurassa. Jos poliisit tapasivat, toimittivat kotiin.
Missäpäin maailmaa näin oli? Itse pyörin 80-luvulla 9vuotiaasta kylillä niin kauan kuin huvitti. Kesällä siis. Tupakkia opeteltiin polttamaan ja poliisin nähden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en opeta lapsiani rikkomaan poliisin asettamaa lakia
"Poliisin asettama laki"
:D
Suomessa ei poliisit säädä lakeja.
Siis jos näin tulee joku kielto liikkua ulkona niin mitä rangaistuksia sen rikkomisesta tulee? Miten valvonta? Poliiseja vähennetään koko ajan eli kiinni jäämisen riski on pieni.
Toivottavasti eivät hyväksy poikkeustilalakia
Poliisi ei aseta ulkonaliikkumiskieltoa. Se ei estä lapsia harrastamasta. Poliisi suositteli näitä kellonaikoja, koska lasten paikka ei ole öisellä kadulla.
Erittäin hyvä suositus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisi ei aseta ulkonaliikkumiskieltoa. Se ei estä lapsia harrastamasta. Poliisi suositteli näitä kellonaikoja, koska lasten paikka ei ole öisellä kadulla.
Erittäin hyvä suositus.Kyllä se tuolla uutisissa vaan sanottiin että ulkona liikkumista rajoitetaan alaikäisiltä
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005319062.html Höpö höpö. Lue itse.
Hitto te ootte tyhmiä. Mun mielestä klo 20 on jo myöhäinen kotiintuloaika ala-asteikäiselle, jos illalla ei ole harrastuksia. Sen ikäisen lapsen olisi hyvä olla nukkumassa jo klo 21, että jaksaisi keskittyä koulussa. En ole ikinä ymmärtänyt, miten jotkut lapset saavat riekkua arki-iltoina kavereidensa kanssa iltamyöhällä. Mun lasten on oltava kotona, kun tulen töistä. Silloin he ovat mahdollisesti jo ehtineet viettää aikaa kavereidensa kanssa useamman tunnin ja loppuilta tehdään läksyjä tai muuten rauhoitutaan himassa. Ja jos on harrastuksia illalla, niin lapset todellakin tulevat suoraan sen jälkeen kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Hitto te ootte tyhmiä. Mun mielestä klo 20 on jo myöhäinen kotiintuloaika ala-asteikäiselle, jos illalla ei ole harrastuksia. Sen ikäisen lapsen olisi hyvä olla nukkumassa jo klo 21, että jaksaisi keskittyä koulussa. En ole ikinä ymmärtänyt, miten jotkut lapset saavat riekkua arki-iltoina kavereidensa kanssa iltamyöhällä. Mun lasten on oltava kotona, kun tulen töistä. Silloin he ovat mahdollisesti jo ehtineet viettää aikaa kavereidensa kanssa useamman tunnin ja loppuilta tehdään läksyjä tai muuten rauhoitutaan himassa. Ja jos on harrastuksia illalla, niin lapset todellakin tulevat suoraan sen jälkeen kotiin.
Kukkahattutäti se täällä mesoaa. Miksi kaikkien pitää olla niinku teillä? Pitääkö tehdä myös samaa ruokaa ku teillä? Samat vaatteet? Samat lakanat? Jne.
Oli edellises tv uutisissa ja vaimo sanoi kuulleen radiosta kun tuli iltavuoroa tekemästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erittäin hyvä suositus.Kyllä se tuolla uutisissa vaan sanottiin että ulkona liikkumista rajoitetaan alaikäisiltä
Näin on ollut iät ja ajat. Jos poliisi kohtaa yksin olevan lapsen, niin totta kait he selvittävät, miksi hän nii myöhään ulkona. Eihän tässä nyt ole mitään ihmeellistä.
Ihan samalla tavalla, heikkokuntoinen, iäkäs vanhus, sairas jne.
Jopa juopuneet toimitetaan kotiin tai viedään putkaan.
Miksi lapsi olisi oman onnensa nojassa, ilman yhteiskunnan suojelua ja turvaa.
Vierailija kirjoitti:
Oli edellises tv uutisissa ja vaimo sanoi kuulleen radiosta kun tuli iltavuoroa tekemästä.
Jaa no jos oikein vaimo sanoi. :D
Tähän on tultu. Maailma on vaarallinen paikka. Emme elä turvallisessa lintukodossa enää. Suojellaan lapsiamme ja tämä on hyvä asetus mikä on esitetty.
Moni paha asia jää tapahtumatta, moni jättää huumeet kokeilematta, alkoholit juomatta ja moni löytää Jumalan.
Ylistäkää Herraa!
En lopeta. Minulle maksetaan siitä, että lietson ihmisiä pelkoon.