Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin hetkeksi osastolle lepäämään mutta mulla on koira

Vierailija
08.08.2017 |

Koiran laittaminen hoitoon ei ole vaihtoehto, koska myös mun kaksi mahdollista koiranhoitajaa on henkisesti aivan hajalla. Tuntemattomalle en koiraa antaisi. Tarvisin jotain vinkkejä millä sais ajan kulumaan turvallisesti.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat koiran mukaan. Kyllä hälle paikka löytyy.

Vierailija
2/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs painaa mieltä, että tarviis päästä osastolle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tuommoisia lepo-osastoja on?

Vierailija
4/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ehkä ole osastohoidon tarpeessa, jos pystyt miettimään asiaa noin selkeästi.

Vierailija
5/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahimpana itsetuhoisuus. On sen verran vaikeampi kausi, että itsemurha pyörii taas päässä liian usein. Luulin että menis paremmin ja ehdin jo miettiä lääkityksen vähentämistä, kun putos uus pommi ja tulevaisuudensuunnitelmat muuttu täysin.

Vierailija
6/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kylpylähotelliin, yleensä niissä on huoneita, johon saa ottaa koiran mukaan.

Vierailija
7/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä tuommoisia lepo-osastoja on?

Kaikissa vähänkin isommissa kaupungeissa.

Vierailija
8/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahimpana itsetuhoisuus. On sen verran vaikeampi kausi, että itsemurha pyörii taas päässä liian usein. Luulin että menis paremmin ja ehdin jo miettiä lääkityksen vähentämistä, kun putos uus pommi ja tulevaisuudensuunnitelmat muuttu täysin.

En usko, että tällä pääsee osastolle. Itse en saanut edes uutta aikaa avohoitoon ennen yritystä

Vierailija
9/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka et tuntemattomalle halua antaa niin tarjoan silti apua. Lomalla olen, koirallinen talous. Uusimaa.

Vierailija
10/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä en. Oon miettiny tätä aikaisemminkin lääkärin kanssa, mutta tultiin silloinkin siihen tulokseen, että mä stressaisin koiran vointia niin paljon ettei osasto auttais. Kotona kuitenkin koira motivoi mua pysymään hengissä, kun sen hyvinvointi on mulle kaikkein tärkeintä.

Vierailija
11/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene kylpylähotelliin, yleensä niissä on huoneita, johon saa ottaa koiran mukaan.

Ajattelin juuri samaa. Tai vuokraa mökki ja lähde sieneen ja marjastamaan. Luonnossa ylikierroksia käyvä lepää :D

Vierailija
12/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet aika tyhmä, jos luulet että osastohoidon tarpeessa olevan täytyisi olla totaalisen viriviritööttööt.

Jos sinun kriteereilläsi pääsisi tai joutuisi hoitoon, niin tämä maa olisi aika karu paikka.

Vierailija
13/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin juuri samaa. Tai vuokraa mökki ja lähde sieneen ja marjastamaan. Luonnossa ylikierroksia käyvä lepää :D

Osastohoidossa on juuri se turva, jos pelkää vahingoittavansa itseään, niin on siellä valvovan silmän alla ja hoitajien kanssa voi jutella. Samoin lääkitystä voi muuttaa turvallisesti. Yksin mökillä ahdistus voi lisääntyä. 

Vierailija
14/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa itsemurha pyörii tällä hetkellä ikävästi päässä, töissä yritän käydä ilman lomia taloudellisista syistä ja kodin+elukat hoitaa. Eläimet pitää mut jotenkin järjissä, kun pakko esim. ulkoilla ja ratsastaa, ruokkia, siivota. Ne rekkanpäinajot ja hukuttautumiset vaan alkaa tulemaan pakkoajatuksina, kun on liian stressaantunut ja väsynyt. Ja yleisesti kyllästynyt itseensä. Ehkä sullakin keskusteluapu auttais ja lääkitystä vois myös tarkistaa. Ja uupuneena mä ainakin syön helposti liikaa herkkuja, nukun liikaa, juon välillä liikaa viiniä...tosi hankalaa vaan terveistä elämäntavoista sillon kun ne ei vois vähempää kiinnostaa. Lääkitystä olin vähentämässä hyvänä aikana, mutta onneksi en sitä ehtinyt tehdä.

Vierailija
15/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sinä voi itseäsi tappaa, miten sille koiralle sitten kävisi?

Vierailija
16/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osastohoidossa on juuri se turva, jos pelkää vahingoittavansa itseään, niin on siellä valvovan silmän alla ja hoitajien kanssa voi jutella. Samoin lääkitystä voi muuttaa turvallisesti. Yksin mökillä ahdistus voi lisääntyä.

Niin, se valvonta mua nimenomaan houkuttelis, ettei tarvis koko ajan itse huolehtia itsestään. Toisaalta mä äskenkin käsittelin saksia, eikä se herättänyt mussa mitään tunteita, niin ehkä mä tosiaankin pärjään kotona. Voisin mennä yksin mökille, mutta en todellakaan uskalla. Kotona oon sentään lähellä päivystystä jne, jos tulee pahempi olo. Oon mä viikonloppuna ehkä menossa lapsuudenkotiin kylään, kun on suunniteltu marjastusta äidin kanssa. Metsässä olo varmasti piristää, mutta illat kotikotona on vaikeita. Viimeksi kun sorruin viiltelemään, se tapahtui entisessä huoneessani äidin luona. Voin kyllä ehkäistä tuollaisia tilanteita viettämällä nukkumaanmenoon asti aikaa äidin seurassa ja vetäytymällä entiseen huoneeseeni vasta kun alan oikeasti nukkua.

Vierailija
17/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko jonnekin sairaalan osastolle vain muka mennä? Kävellä sisään ja sanoa että hei, tulin tänne lepäämään?

Vierailija
18/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kanssa itsemurha pyörii tällä hetkellä ikävästi päässä, töissä yritän käydä ilman lomia taloudellisista syistä ja kodin+elukat hoitaa. Eläimet pitää mut jotenkin järjissä, kun pakko esim. ulkoilla ja ratsastaa, ruokkia, siivota. Ne rekkanpäinajot ja hukuttautumiset vaan alkaa tulemaan pakkoajatuksina, kun on liian stressaantunut ja väsynyt. Ja yleisesti kyllästynyt itseensä. Ehkä sullakin keskusteluapu auttais ja lääkitystä vois myös tarkistaa. Ja uupuneena mä ainakin syön helposti liikaa herkkuja, nukun liikaa, juon välillä liikaa viiniä...tosi hankalaa vaan terveistä elämäntavoista sillon kun ne ei vois vähempää kiinnostaa. Lääkitystä olin vähentämässä hyvänä aikana, mutta onneksi en sitä ehtinyt tehdä.

Mulla alko terapia jokin aika sitten, mutta nyt on terapeutin kesäloma. Lisäksi tässä on tosiaan tapahtunut ikäviä muutoksia, joten mulla on vielä tavallista vaikeampaa. Ens viikolla tapaan tutun sairaanhoitajan, mutta terapia jatkuu vasta kahden viikon päästä. Lääkeitä mulla tarkistetaan syyskuun puolivälissä, aikaisemmaksi en saanut lääkäriaikaa.

Mä yritän elää mahdollisimman terveellisesti, ettei ainakaan siitä tulis pahempaa oloa. Alkoholin jätin pois jo vuosi sitten, kun hakeuduin päihdeklinikalle ja tipaton linja on pysynyt.

Miten sä nyt jaksat? Ootko puhunut noista itsemurha-ajatuksista lääkärillesi? Varsinkin rekkaanpäinajamiset on sellaisia, joihin pitäis puuttua heti, koska siinä menee pahimmillaan oman hengen lisäksi useiden sivullisten henki.

Vierailija
19/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko jonnekin sairaalan osastolle vain muka mennä? Kävellä sisään ja sanoa että hei, tulin tänne lepäämään?

Käytännössä homma toimisi niin, että menisin asuinalueeni päivystykseen ja kertoisin siellä, miten asiat on. Viimeksi kun tästä lääkärin kanssa puhuin, niin hän sanoi, että periaatteessa riittää kun menen päivystykseen, niin hoitajat siellä ohjaa kyllä eteenpäin. Tietenkin tilanteen pitää olla sen verran vakava, mutta esim silloin lääkärin kanssa jutellessani hän olisi kirjoittanut minulle lähetteen vaikka saman tien, jos olisin sitä halunnut. Sovittiin, että menen päivystykseen, jos myöhemmin muutan mieleni.

Vierailija
20/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on äiti ja varnaan isäkin. Mikseivät vanhemmat voisi ottaa koiran? Tai auttaa löytämään koiralle sijaiskoti?