Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palovaroittimen huolto, kenellä vastuu

Vierailija
08.08.2017 |

Asun vuokra-asunnossa jossa oli palovaroitin katossa kun muutin sisään. Nyt se on alkanut piippailla että paristo on ilmeisesti loppumassa. Ilmoitin huoltoyhtiöön ja kuulemma on asukkaan vastuulla vaihtaa paristot, voivat sen kuulemma tehdä mutta se laskutetaan minulta erikseen??

Voiko noin muka olla. Jos muuttaisin pois vaikka ensi viikolla niin sittenhän minun maksama ja vaihtama uusi paristo jäisi seuraavalle asukkaalle jos en vaihtaisi sitä pois ennen lähtöä?

Palovaroitin ei kuitenkaan itsessään ole minun omistama koska se kuuluu asuntoon, niin miten minut voidaan velvoittaa hankkimaan varaosa vuokranantajan/taloyhtiön omistamaan laitteeseen. En ole vielä vuokranantajaan ottanut yhteyttä, vaan ajattelin ensin kysyä mikä on yleinen toimintatapa näissä asioissa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se sinun vastuulla. Ja kyllä, voit ottaa patterisi mukaan kun lähdet.

Vierailija
2/8 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen asukas jättänyt sen kattoon eli ei välttämättä itse talonyhtiön laittama. Kyllä se asukkaan vastuulla on pariston vaihto jos palovaroitin on kerran paristokäyttöinen. Lakihan vaatii että sellainen pitää olla ja itse pitää huolen että se on toimintakuntoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se sinun vastuullasi on. Turha rimpuilla.

Vierailija
4/8 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palovaroittimen huolto on aina asukkaalla. Paitsi jossain palvelutalossa.

Vierailija
5/8 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palovaroittimen hankinta ja huolto kuuluu vuokralaiselle. Pientä yritystä oman turvallisuuden eteen ap. Ellet sitten asu tuetusti tmv.

Vierailija
6/8 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elkäähän nyt, kyllä yhteiskunta huolen pitää. Soita vaan Kelaan, niin tulee setä vaihtamaan.

Vierailija
7/8 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palovaroittimen hankkiminen ja huolto on asukkaan vastuulla. 

Vierailija
8/8 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän siinä on kun nykyään oma järki ei riitä edes yksinkertaisimpaan ajatteluun?

Onko sen pariston hinta niin merkittävä, että sen uusimisen maksajaa pitää oikein pohtia ja maailmalta kysellä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme