Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajaopiskelijoista moni on kylmä ja kova

Vierailija
08.08.2017 |

Miksi hakeutua opettajaksi jos sympatiat ei riitä kaikentasoisille opiskelijoille ja ymmärrys eri elämäntilanteille vaan kaikkien pitäisi olla kympin tyttöjä ja poikia täydellisistä perheistä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne saa edes pidettyä kuria kouluissa. Avutonta porukkaa nuo opettajat.

Vierailija
2/8 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus kaipaa nyt lähdettä. Mutta joku yksittäinen anekdootti sieltä taas on tulossa, jos sitäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

saman huomasin sosionomi-opintojen yhteydessä. suurin osa opiskelijoista ei luonteeltaan sovi lainkaan ko alalle. mutta heillä itsellään tuntui olevan harhaluulo, että asiakkaiden kanssa he toimivat empaattisesti ja kuunnellen, kuitenkaan eivät edes omissa opinnoissaan pystyneet tähän; etuilua, kieroilua, ilkeyttä, kylmyyttä, oman edun ajamista, poteroitten rakentamista jne. 

Vierailija
4/8 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa tuntemistani aineenopettajista on ollut koulussa niitä kiusattuja. Nörtteys ei ole ollut menneinä vuosikymmeninä suosittua koulussa. Tämän vuoksi moni aineenope on erittäin kiusaamisvastainen ja todella huolehtii oppilaista. Aineenopettajilla on harmmillisen rajallisten mahdollisuudet kiusaamisen huomaamiseen, koska he näkevät yhtä oppilasta vain 1-3h ajan viikossa. Siinä ei systemaattinen kiusaaminen ehdi kunnolla näkyä.

Vierailija
5/8 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus kaipaa nyt lähdettä. Mutta joku yksittäinen anekdootti sieltä taas on tulossa, jos sitäkään.

Lähteenä kasvatustieteiden opintojen oppimisalustat, joissa tehtävät ja mielipiteet ovat kaikille opiskelijoille näkyvissä. Olen suorastaan järkyttynyt siitä millaisia ajatuksia joillain opettajaopiskelijoilla on.

Vierailija
6/8 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuleva luokanopettaja, enkä voi allekirjoittaa otsikon väitettä. Yksikään kurssikaveri ei ole kylmä ja kova, vaikka monenlaisia persoonia toki löytyy.

Vierailija
7/8 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiivi ja tietämätön on ehkä parempi määritelmä. Kun koulu on itselle ollut aina helppoa ja perhe-elämä auvoisaa, voi oppilaiden toisenlainen todellisuus tulla aika karuna yllätyksenä vasten kasvoja.

Vierailija
8/8 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman empiirisen kokemukseni valossa (olen tavannut kuuden vuoden aikana satoja opeopiskelijakollegoitani) en todellakaan voi samaistua aloittajan väitteeseen. Itse kuvailisin opettajaopiskelijoita yltiösosiaalisiksi, huomionkipeiksi, aktiivisiksi, keskustelutaitoisiksi ja usein myös pikkutarkoiksi. Moni on opiskeluaikanaan vassarihenkinen, mutta rauhoittuvat asetuttuaan omassa elämässään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän