Olisitteko pettyneitä jos saisitte/lapsenne saisi 20€ rippilahjaksi?
Onko 20€ ihan liian pieni määrä? Ollaan parikymppisiä opiskelijoita ja meille on syksymmällä tulossa vauva, niin "ylimääräinen" rahanmeno hieman stressaa meitä. Mietin sitäkin, että ollaan häihin viety pariskuntana vähintään satanen niin 20€ on siihen nähden melko vähän. Tosin ei kai 15 vuotias, joka asuu kotona edes tarvitse rippilahjaksi kauheasti? Juhlat pidetään rippikoululaisen äidillä ja ovat ihan tavallinen kahvitus (ei ruokaa), kun joku sitä kuitenkin kysyy.
Kommentit (24)
Ihan ok lahja varsinkin jos ette ole kummeja tms.
Ei olla kummeja, kun ollaan vaan muutaman vuoden ripille pääsevää vanhempia :)
Olisin pettynyt, koska se tarkoittaisi, että vieraat eivät tietäisi ettemme kuulu kirkkoon ;)
20 € on minusta hyvä.
Ostaisin mielummin vaikka 20 e korun tai jonkun muun tavaran, niin tuntuisi siten vähän isommalta.
Jokainen antaa juuri sen, mitä haluaa.
Minun veljeni vaimoineen, lapsen kummit, eivät edes lähettäneet korttia. Mutta on heilläkin oikeus tehdä, mitä haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Olisin pettynyt, koska se tarkoittaisi, että vieraat eivät tietäisi ettemme kuulu kirkkoon ;)
20 € on minusta hyvä.
Onks se noin niin kun yleistäkin teillä päin, että kirkkoon kuulumattomat pitelis rippijuhlia?
Riippuu kenelle lahja. Ei kuiten voi odottaa muilta suuria summia jos perhe kasvaa. Itse ne hankinnat tehdään, muilta saatu on vain kiva lisä.
Ok rippilahjaksi mutta pieni yo lahjaksi ja häihin.
20€ on ihan riittävä summa rippilahjaksi.
On oikein hyvä summa opiskelijoilta !
Jos sen sijaan varakkaat vanhemmat ihmiset tai varakkaat kummit antaisivat vain 20 euroa, olisin ehkä vähän pettynyt.
Rippilahjaksi täysin kelpo. Jos tuntuu että se sinusta on pieni summa niin ostakaa sillä jotain pientä kuten koru tms jos tiedätte ripille pääsevän maun. Meillä lisäksi on opetettu olemaan kiitollisia joka lahjasta oli se sitten 5 euroa tai 50 euroa :)
Hää ja yo lahjaksi sitten enemmän.
Eikö olisi kannattanut odottaa että saatte opiskelut päätökseen ja vasta sitten tehdä vauva?
Ihan hyvä summa. Rahalahja on teinille kuitenkin mieluisempi kuin joku random koru, jonka kummi kuitenkin hankkii.
Hyvä summa on, ei tarvitsisi olla euroakaan isompi. Pelkkä korttikin minusta riittäisi. Juhlat ovat juhlat, ei niitä saisi edes nuori itse oppia ajattelemaan vain tienestipäivänä, vaikka valtaosa taitaakin käydä rippikoulun vain rahasaaliin takia.
Me annoimme kerran sukulaispojalle 20e rippilahjaksi, opiskelijoita kun olimme ja vähävaraisia. Poika naljaili ihan avoimesti päin naamaa, että eikö enempää, annoittepa vähän :D että ärsytti. Teki mieli viedä rahat takaisin kotiin, missä niille tarvetta oli. Kohta poika valmistuu amiksesta, emme tasan ole niihin juhliin menossa kun pitäisi nyt työssäkäyvänä viedä varmaan satanen per nokka.
Itse vein vastaavassa tilanteessa pelkän kortin ja ruusun. Jos joku asiasta loukkaantui, ei ole ainakaan minun tietooni asti tullut.
Meidät kutsuttiin edellisenä päivänä kahville naapuriin ylioppilasjuhliin kun lainattiin heille juhliin puutarhakalusteita ja astioita oma-aloitteisesti. Vietiin pelkkä kukka, saatiin kiitoskortti. En tuntenut tarpeelliseksi viedä rahaa tai muuta lahjaa. Mitäs tähän sanotte?
Ainakin itse tajuaisin tilanteen. Ei ongelmaa, oli rippijuhlat tai häät. En arvota vieraita kirjekuoren paksuuden perusteella.