Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun mies ei osaa KESKUSTELLA? Ongelmat "lakaistaan maton alle"

Vierailija
08.08.2017 |

Mies ei osaa keskustella mistään. Kun yrittää puhua vakavammasta aiheesta mies pakenee paikalta tai menee mykäksi. Viimeksi sanoin että varaa kalenteristaan ajan milloin voidaan keskustella, viikon olen odottanut. Keskustelu yritysten jälkeen mies on ihan kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Minulle iski keväällä hirveät paniikki ja ahdistuskohtaukset, joita ei ole ollut moneen vuoteen. Ammattilaisetkin ihmeissään että mistäs nämä nyt tuli. Iltaisin iskee paniikii kun pitäisi mennä nukkumaan, ilman opamoxia ei nukkumiseesta tule mitään.
Nyt vasta osasin yhdistää nämä mieheeni.

Nykyisen miehen kanssa oltu jo yli 10vuotta. Ex mieheni oli pahimman laatuinen psykopaatti, alistamista, seksiin kiristämistä, uhkailua ja kaikkea mahdollista. Minulla siis rankka tausta, kaiken nykyiselle miehelleni kerroin, eli tietää menneisyyteni. Alussa osasi ottaa sen huomioon, minulla meni kauan että uskalsin luottaa mihinkään.

Nyt viime vuosien aikana mieheni alkanut elää omaa elämäänsä, on kavaraiden kanssa viikonloppuisin, käy metsästämässä ym. Joskus harvoin on viikonloppuja kotona. Minulta ei kysele koskaan mitään, ei kuulumisia ei mitään. Minä hoidan kotona kaiken muun paitsi mieheni yleensä laittaa ruuan ja käy kaupassa.

Minulla teini ikäinen poika aikaisemmista suhteista (luojan kiitos ei ole ex miehen),alkuun mieheni otti osaa pojan kasvatukseen ja vietti pojan kanssa aikaa. Nyt olen hoitanut kaiken yksin monta vuotta, mies ei kysele pojan kuulumisa, ei vietä pojan kanssa aikaa, ei mitään. Yhdessä vaiheessa poika ja mies ajautuivat riitelemään, mies välillä huusi pojalle turhasta. Ajattelin silloin jopa eroa, mutta se saatiin selvitettyä.

Mies ei halaile ei pussaile kuin joskus harvoin, minun pitää tehdä aina siihen aloite. Mies kun tulee halailemaan ja pussailemaan tietää että se haluaa seksiä, aivan kuin ex mieheni. Ex ei muuten huomioinu, kuin vain silloin kun halusi jotain. Olen nyt jotenkin ajatellut että onko illan paniikin syy tuossa, että alitajuisesti pelkään että mies haluaa seksiä. Koska silloin ahdistaa vähemmän kun mies ei ole öisin kotona. Vaikea selittää tähän mitä tarkoitan.
Tulipa pitkä sekava teksti, mutta pääpointti oli: mitä teen, miten saan miehen puhumaan?

Eroa mietin, jos ei tämä selviä. Miten pärjään kaksin pojan kanssa rahallisesti, kun en itse töissä ole. Olen työttömänä, pitäisi opiskella uusi ala kun en entistä työtä pysty tekemään, en vain tiedä mitä haluaisin ja pystyisin tekemään. Työkokeiluissa ollut mutta kaikki epäonnistuneet terveydellisistä syistä. Vaikeaa...

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä haluat puhua. Keskustella. Mistä?

Sä haluat siis ilmoittaa miehellesi, ettet ole häneen tyytyväinen. Luuletkos, että se haluaa istua siinä ja kuunnella.

Miten sä itse olet muuttunut, jos alussa kaikki oli hyvin? Vai kuvittelitko vaan? Oletko niin kiva, että sun kanssa viettää aikaa mielellään? Vai onko kavereiden kanssa kivempaa?

Pelkäät, että miehesi haluaa seksiä? Miksi? Onko se sulla aina ollut ongelma? Kannattaisiko sun erota ja tutustua itseesi?

En tiedä pelkäänkö juuri seksiä, mutta iltaisin ahdistaa vähemmän kun mies ei ole kotona. Amammattilaisetkaan ei osannut sanoa mistä tämä paniikki ja ahdistus nyt tuli kun monta vuotta kaikki ollut hyvin eikä mitään oireita.

Miehestä tullut etäinen, hän ei viihdy enää kotona. Tottakai se stressaa, en osaa sanoa miten olen muuttunut. Olen ainakin itsevarmempi enkä enää ujo ja arka niinkuin aikoinaan olin.

Haluaisin tietää mitä mies yleisesti ajattelee, miksi ei viihdy kotona, miksi etääntynyt meistä. Mies ei kysele minun mielipidettä mihinkään, viime talvenakin vain ilmoitti että hän lähtee reissuun viikoksi kavereiden kanssa.

Viime talvena ajoin autokolarin, mies oli kaverinsa kanssa mökillä. Jouduin sairaalaan yöksi, kaveri kävi hakemaassa minut ja mentiin pojan kanssa hänen luo kun ei saanut yksin olla aivotärähdyksen takia. Mies ei kysynyt miten voin, ei voinut tulla aikaisemmin pois mökiltä. Mies hirveän itsekäs, ei voi nykyisin joustaa missään asiassa. Ennen ei ollut tuollainen. Mies suunnittelee kaiken ihan kuin en pojan kanssa olisi edes olemassa, se tuntuu pahalta. Olen yrittänyt sanoa miehelle mutta ei se ymmärrä.

Sen myöntänyt että on itsekäs mutta ei osannut/suostunut sanomaan miksi on näin.

Ei kannata pihdata. Miehet tekee sitten mieluummin jotain muuta kuin kattoo happamaa akkaa kotona.

Vierailija
22/28 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös tuollainen puhumaton mies, joka tosin oli innokas keskustelija suhteen alussa, mutta kai taantui omaksi itsekseen avioliiton aikana. Uskon jokseenkin tietäväni, mistä asioista kotikasvatuksessa on kiikastanut, enkä osaa pitää mykkyyttä ja räjähtelemistä vain piirteenä kuin vaikka pisamia tai sinisiä silmiä. Kyllä se patologista on. Räjähtäessään miehen ilmeet ja äänensävy muuttuu ja hän päästelee sekavia juttuja, jotka eivät oikeastaan liity meidän väleihinme, ja keksii harhaisia syytöksiä. Melttarin älkeen hän ei muista sanomisiaan eikä hajottamiaan tavaroita, asiaan ei myöskään voida palata myöhemmin rauhallisemmissa tunnelmissa. Tiedän, että jotkut puolisot ovat antaneet kumppaninsa sivupersoonalle erillisen nimenkin, itse en osaa ottaa asiaa yhtä rennosti, koen miehen pelottavana riehumisten aikana. En pidä myöskään tuota muistamattomuutta normaalina.

Räjähtelyn kohteena olen nykyisin lähinnä minä. Äitinsä kanssa hänellä on kireät ja ongelmaiset välit ja mies välillä syyttelee minua sellaisista asioista, joita hänen äidillään on tapana tehdä, mutta minulla ei.

Tiedän sen tunteen, kun mies on öitä poissa vaikka töiden takia ja olo on ihmeellisen kevyt. Meillä se ei liity seksiin, sitä ei ole muutenkaan. Se on jotain muuta. Kärsin aiemmin ahdistuksesta, mutta nykyisin se ei pääse niskan päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulle ei olisi keväällä tullut psyykkiset ongelmat takaisin, olisiko miehen käytös silloin hyväksytympää?

Olisiko oikein miehen olla itsekäs ja elää niinkuin minua ja poikaa ei olisikaan? Mennä ja tehdä mitä huvittaa kysymättä minulta ja pojalta lainkaan mitä me halutaan. Minä hoidan kodin, mies käy täällä nukkumassa ja vaihtamassa puhttaat vaatteet ja tuijottamassa televisiota. Seksiin pitää olla valmis, hellyyttä halailua suukottelua tai muuta huomiota ei muulloin ole ollenkaan. Aikaisemmin kyllä halasi ja pussasi muulloinkin. Jos minun ongelmat unohtaa niin tämä käytös siis aivan hyväksyttävää eikä mitään kskusreltavaa ole.

Vierailija
24/28 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei välitä sinusta enää. Pätkääkään. Se mistä se johtuu on eri asia. Olette ajautuneet erilleen, suhde ei tarjoa enää osanottajilleen muuta kuin viitekehyksen arkeen. On aika muuttua, jos haluat pelastaa suhteesi. On myös aika muuttua, jos haluat pelastaa itsesi. Joka tapauksessa, sinulla on edessä vaikeita aikoja.

Vierailija
25/28 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksä oli samanlainen ja ero siitä tuli. Minä lähdin, oli lopulta niin nurkkaan ajettu olo ja olin niin pitkään väkisin joutunut kieltämään lähes kaikki tunteeni ja tunsin jatkuvaa syyllisyyttä ja huonommuutta. Hänellä oli vahvana tälläinen kulissielämä, kaiken piti vain vaikuttaa täydelliseltä ulos päin niin se riitti. Erosta seurasi uskomattoman vapautunut olo ja eron jälkeinen vuosi oli elämäni onnellisin.

Mies on alkanut käydä kuulemma terapiassa, mikä varmaan on hänelle paikallaan, ei tuollainen sulkeutuminen ole tervettä. Suhteen aikana en häntä olisi siihen saanut, ehkäpä ero sitten jotenkin herätti hänetkin. Eli voi sanoa olleen molemmille hyväksi.

Vierailija
26/28 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaimo ei osaa keskustella tunteista tai suhteesta yhtään. Koita tässä nyt sitten paikkailla kolmen lapsen myötä viilentynyttä parisuhdetta sokkona. Alkaa vahvasti erolta vaikuttamaan.

Vierailija
27/28 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala kirjoitti:

Mies ei välitä sinusta enää. Pätkääkään. Se mistä se johtuu on eri asia. Olette ajautuneet erilleen, suhde ei tarjoa enää osanottajilleen muuta kuin viitekehyksen arkeen. On aika muuttua, jos haluat pelastaa suhteesi. On myös aika muuttua, jos haluat pelastaa itsesi. Joka tapauksessa, sinulla on edessä vaikeita aikoja.

Miten onnistuu jos toinen ei tule puolitiehen vastaan? Mitä pitää muuttaa?

Ap

Vierailija
28/28 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en enää edes yrittäisi skeduloida jotain "megapalaveria", vaan tyynesti sanoisin miehelle lyhyesti, miltä musta tuntuu. Eli:

"Mä haluaisin, että mua pidetään hyvänä myös ilman, että se johtaa aina seksiin. Nykyinen tilanne ahdistaa mua."

"Mä haluaisin viettää enemmän aikaa sun kanssa, ja toivoisin, ettet sopisi omia menoja, ennen kuin niistä on keskusteltu."

"Musta tuntuu, että sä et enää välitä minusta samalla lailla kuin ennen." 

Siitä, miten mies reagoi näihin one-linereihin, voi jo päätellä paljon... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi