Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisko ei soisi minulle mitään

Vierailija
08.08.2017 |

Olen ollut töissä 14-vuotiaasta, maksanut itse jo lukionkin. Kaiken aina itse.

Siskoni ei soisi minulle mitään. Käyttäytyy aivan kuin "saisin" tämän kaike jotenkin epäreilusti häntä riistäen. Vaikka kaikki on kiinni itsestäni, päästä ja työteosta.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestin valmistujaiset saatuani maisterin paperit. Opinnot maksoin itse, sairaatuin vielä pahaati opintojen aikana ja siitäkin selvisin täysin itse. En saanut siskolta edes lahjaa. Happamana tuli nurkkaan istumaan.

Vierailija
2/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on kivat välit. Sisko kadehtii sinua, sinä haluat hieroa omaa erinomaisuuttasi siskon naamaan. Miksi? Anna siskon olla, jätä kutsumatta kekkereihisi. Elvistele "kovalla työnteollasi" jollekin muulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se kateus on. Kun pitäisi saada kaikki mitä toisellakin, mutta kun ei. Tai jos itselläkin on, pitäisi olla vielä enemmän kuin toisella.

Mun kaheli velipuoli kuppasi äitiämme vuosikymmeniä, videotykit ja valtavat elokuvamusiikkikokoelmat ym. löytyy, "ryösti" kuolinpesänkin. Otti äidin puhelimen ja kaikkea kivaa vintagea, arabian astiastot, fillarin ja mitä kaikkea, ja lopuksi kun selvitin äitini kuolinpesää ja katselin tiliotteita, missä oli pikkupenan tilille siirretty isot summat rahaa joka kk, huusi puhelimessa kuinka ajattelen vaan rahaa rahaa!!! Luottokorttivelkaa nämä kaverukset olivat tehneet useita tonneja, arvatenkin pikkupenan kämpästä löytyy vaikka mitä jännää. Onneksi ei ole muita kuin tämä yksi roikale.

Aikoinaan kävi kylässä ja tyhjensi jääkaapin, vaikka oli sovittu, että tuo omat ruokansa, kun olin silloin todella varaton yh. Huuteli vaan sylki roiskuen, kuinka mun miesystävä on kaiken ostanut. No niin oli, mutta mies asui mun luona pari vk ilmaiseksi.

Vierailija
4/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä on kivat välit. Sisko kadehtii sinua, sinä haluat hieroa omaa erinomaisuuttasi siskon naamaan. Miksi? Anna siskon olla, jätä kutsumatta kekkereihisi. Elvistele "kovalla työnteollasi" jollekin muulle.

Öh. En ole elvistellyt mitään. Kutsuin valmistujaisiin sukulaisia, ystäviä ja napureita. Jos en kutsuisi häntä, hänhän pillastuisi siitäkin.

Aivan käsittämätön asenne sinullakin! Hetikö se on elvistelyä, jos on iloinen jostain tekemisestään tai esim rankan, rankan sairaatelun jälkeen haluaa iloita siitä, että vuosien opinnot on valmiit.

Minulla ei ollut rippijuhlia, ei yo-juhlia.

Vierailija
5/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän käyttäytyy ja on aina käyttäytynyt minua kohtaan kuin koulukiusaaja. Nolannut, mollannut, alistanut, haukkunut, solvannut ja lytännyt. Aina.

Ap

Samanlainen sisko on minullakin. Ainoastaan silloin ottaa yhteyttä, kun tarvitsee jotain, josta hän itse saa jotain taloudellista hyötyä...

Vierailija
6/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän käyttäytyy ja on aina käyttäytynyt minua kohtaan kuin koulukiusaaja. Nolannut, mollannut, alistanut, haukkunut, solvannut ja lytännyt. Aina.

Ap

Samanlainen sisko on minullakin. Ainoastaan silloin ottaa yhteyttä, kun tarvitsee jotain, josta hän itse saa jotain taloudellista hyötyä...

Jep. Minunkin siskoni haukkuu minua aina rahanahneeksi paskaksi, mutta kummasti ne minun rahani kelpaavat hänelle.

Vierailija
7/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eipä ole vaikea uskoa, sillä tiedän että tuollaisia tapauksia on, usein inhottava vain jllkn läheiselleen, ulkopuolisille voi olla mitä mukavin. Kyllä siinä jokin kieroutuma on kehittynyt ehkä jo lapsuudessa tai jostain lapsuuden kokemuksesta - tai polla vaan muuten spinnaa.

Kaikkea hyvää elämääsi!

Vierailija
8/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko mollaa, alistaa, haukkuu jne.

Ja mitä teet sinä? Alistut vai nostat pääsi pystyyn ja menet eteenpäin.

Mikä ihme siinä on, että on jäätävä lätäkköön makaamaan, uhrina, marttyrina kun voisi haistattaa pitkät ja antaa tuollaisen ihmisen sanomiset ja tekemiset valua viemäriin.

Lopeta asian vatvominen. Sisaresi on kateellinen tai muuten pahansuopa. Mulla on samanlainen työkaveri. Anna olla.

Vain sinä voit päättää vaikuttaako tämä sisko sun elämään. Vain sinä.

Vierailija
9/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisko mollaa, alistaa, haukkuu jne.

Ja mitä teet sinä? Alistut vai nostat pääsi pystyyn ja menet eteenpäin.

Mikä ihme siinä on, että on jäätävä lätäkköön makaamaan, uhrina, marttyrina kun voisi haistattaa pitkät ja antaa tuollaisen ihmisen sanomiset ja tekemiset valua viemäriin.

Lopeta asian vatvominen. Sisaresi on kateellinen tai muuten pahansuopa. Mulla on samanlainen työkaveri. Anna olla.

Vain sinä voit päättää vaikuttaako tämä sisko sun elämään. Vain sinä.

Ja tässäpä lisää mollaamista.

Missä minä olen jäönyt lätäkköön makaamaan?

Ap

Vierailija
10/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Mun sisko koittaa kupata mua jatkuvasti. Suoraan ei pyydä, mutta just sitä "ai sulla on uudet verhot/oot lähdössä matkalle/oot menossa kaupunkiin syömään? Ois kai se ihan kivaa jos itelläkin ois varaa." Jos en reagoi "mä oon katsellut yksiä verhoja/haluaisin kans joskus sinne/en oo käynyt aikoihin ulkona. Mut ei kai se auta kun kestää, kun ei oo rahaa niinku sulla." Selvästi koittaa kerjätä multa kaikkea ja samaan aikaan halveksuu mun ammattia ja kouluttautumista. Argh...

Vierailija
11/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, ap, et tarvitse tuollaista siskoa. Tee itsellesi palvelus ja katkaise välit häneen. Sen voit tehdä, vaikka omatunto hieman nipistelisi, kun kyseessä on oma sisko ja joskus ne välit voivat parantuakin ajan myötä kun ei olla vähään aikaan missään yhteyksissä. Mitään iloa hän kuitenkaan ei sinulle tuo eikä suo, joten miksi ei!  Jos hän ei olisi siskosi, katselisitko tuollaista käytöstä vuodesta toiseen? Tuskin! Rohkeasti vaan välit poikki sen suuremmitta sirkuksitta ja saat elää ilman tuollaista henkistä taakkaa.

Minulla oli samanlainen tilanne. En ole ollut missään tekemisissä siskoni kanssa melkein kahteen vuoteen, koska en enää jaksanut olla sen negatiivisuuden ja kateuden kohteena. Minuun kohdistuneen kateuden ja kaunan syyksi riitti se, että kävin ulkomailla kahdesti vuodessa ja että olin säästänyt itselleni rahaa omaa kotia varten. Ihan tavallinen kaksio, ei mitään sen kummempaa. Vakituinen työ ja kaksi ulkomaan matkaa vuodessa niinkin pitkälle kuin esimerkiksi Kreikka ja Skotlanti :D Koskaan en ole kodillani leveillyt, ja miksi olisin, se on ihan tavallinen kaksio :D enkä matkoillanikaan, ihan tavallisia reissuja, joita tekevät muutkin, mutta hän kun ei pääse reissuun ja asuu omasta mielestään kurjassa vuokra-asunnossa, niin omat juttuni ovat jotenkin häneltä pois. Lisäksi siskoani ärsytti se, että tykkään lukea ja käyn erilaisilla kursseilla. Kun kävin iltaisin opikelemassa kreikkaa, se oli tyhmää. Kun kävin verhoilukurssilla, se oli tyhmää. Kun kävimme työporukan kanssa hupailumiellä aloittelijoiden lattaritanssikurssilla, se oli tyhmää. Kaikki oli aina tyhmää, turhaa ja naurettavaa. En edes kertonut hänelle mitään kursseista, mutta hyvin osaa edelleen yhteiseltä tutultamme kysellä puhelimessa, että "onko se x taas menossa jollekin hyödyttömälle kurssille" :D Siskoni on rasittava, negatiivinen ihminen, joka myös stalkkaa aktiivisesti muita oli sitten kyseessä teiniajan ihastus, aikuisemman iän exä tai omat sukulaiset, jopa työkavereiden puolisoiden sometilejä vahdataan, koska "kaikki ihmiset feikkaa elämäänsä," mutta oikeastihan kyse taitaa olla siitä, että siskollani ei ole sitä elämää, jollaista hän haluaisi elää ja kaikkien muiden elämät ovat sitten jollain tavalla vääriä.

Anna siis palaa, ap! Sinä et todellakaan tarvitse tuollaista siskoa.

Vierailija
12/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti, ap, et tarvitse tuollaista siskoa. Tee itsellesi palvelus ja katkaise välit häneen. Sen voit tehdä, vaikka omatunto hieman nipistelisi, kun kyseessä on oma sisko ja joskus ne välit voivat parantuakin ajan myötä kun ei olla vähään aikaan missään yhteyksissä. Mitään iloa hän kuitenkaan ei sinulle tuo eikä suo, joten miksi ei!  Jos hän ei olisi siskosi, katselisitko tuollaista käytöstä vuodesta toiseen? Tuskin! Rohkeasti vaan välit poikki sen suuremmitta sirkuksitta ja saat elää ilman tuollaista henkistä taakkaa.

Minulla oli samanlainen tilanne. En ole ollut missään tekemisissä siskoni kanssa melkein kahteen vuoteen, koska en enää jaksanut olla sen negatiivisuuden ja kateuden kohteena. Minuun kohdistuneen kateuden ja kaunan syyksi riitti se, että kävin ulkomailla kahdesti vuodessa ja että olin säästänyt itselleni rahaa omaa kotia varten. Ihan tavallinen kaksio, ei mitään sen kummempaa. Vakituinen työ ja kaksi ulkomaan matkaa vuodessa niinkin pitkälle kuin esimerkiksi Kreikka ja Skotlanti :D Koskaan en ole kodillani leveillyt, ja miksi olisin, se on ihan tavallinen kaksio :D enkä matkoillanikaan, ihan tavallisia reissuja, joita tekevät muutkin, mutta hän kun ei pääse reissuun ja asuu omasta mielestään kurjassa vuokra-asunnossa, niin omat juttuni ovat jotenkin häneltä pois. Lisäksi siskoani ärsytti se, että tykkään lukea ja käyn erilaisilla kursseilla. Kun kävin iltaisin opikelemassa kreikkaa, se oli tyhmää. Kun kävin verhoilukurssilla, se oli tyhmää. Kun kävimme työporukan kanssa hupailumiellä aloittelijoiden lattaritanssikurssilla, se oli tyhmää. Kaikki oli aina tyhmää, turhaa ja naurettavaa. En edes kertonut hänelle mitään kursseista, mutta hyvin osaa edelleen yhteiseltä tutultamme kysellä puhelimessa, että "onko se x taas menossa jollekin hyödyttömälle kurssille" :D Siskoni on rasittava, negatiivinen ihminen, joka myös stalkkaa aktiivisesti muita oli sitten kyseessä teiniajan ihastus, aikuisemman iän exä tai omat sukulaiset, jopa työkavereiden puolisoiden sometilejä vahdataan, koska "kaikki ihmiset feikkaa elämäänsä," mutta oikeastihan kyse taitaa olla siitä, että siskollani ei ole sitä elämää, jollaista hän haluaisi elää ja kaikkien muiden elämät ovat sitten jollain tavalla vääriä.

Aina ei voi katkaista välejä hirviösiskoon, vaikka haluaisi.

Entä yhteisomistus- kesämökki?

Omatunto soimaa myös, jos serkukset eivät näe toisiaan, jos molemmilla on lapsi.

Vierailija
13/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli oikein ideaalitilanne, kun minä olin 16-vuotias:

vanhemmat päättivät tunkea minut asumaan täysi-ikäisen isosiskon luo asumaan. Hän kävi töissä ja maksoi vuokran, minulla ei juuri ollut tuloja.

Kävin ennen ja jälkeen lukiopäivän siivoamassa hyttejä ja hotellihuoneita saadakseni rahaa koulukirjoihin ja vaatteisiin.

Muistaakseni olin hakenut opintotukea, mutta se maksettiin äitini tilille? En kuitenkaan tavannut äitiäni kuin pari kertaa vuodessa täytettyäni 16. Laskuihini tai muihin asioihini hän ei osallistunut isästä nyt puhumattakaan.

Siskoni oli vihainen, kun tungin hänen luokseen asumaan, hän ei kuulemma saanut keneltäkään rahaa minun osuuteeni vuokrasta,

eikä ruoasta. Olin kylläkin anorektinen, mutta häiritsin silti häntä.

Sisko varasti kaikki rahani ja koruni ym. arvokkaan aina kun sai tilaisuuden. Hän rakastaa hurjaa seuraa: pikkurikollisia ja tuurijuoppoja, joita minä taas en voi sietää.

Välillä ovi oli takalukossa, kun tulin koulusta. Myöskään vanhempani eivät avanneet oveaan.

Kun valitin lastensuojeluun, ettei minulla ole oikein kotia, heidän ensimmäinen kommenttinsa oli:

-Mitä Sinä olet sitten oikein tehnyt?

ja: -Juotko sinä kaljaa?

Jätin tietenkin siskoni rauhaan,

lopetin lukion ja menin töihin henkeni pitimiksi, asuin ensin tuttavien luona.

Minulta sisko siis pilasi koko tulevaisuuden.

Vierailija
14/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko voi olla kotona opetettu olemaan katkera ja kateellinen sisarelleen. Äidin jatke.

Vierailija
15/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun siskoni on muille mitä hurmaavin. Jotenkin minuun kohdistetaan kaikki mahdolliset negatiiviset tunteet.

Hän haukkuu tosiaan juuri noin minunkin tekemiseni. Jos ja kun tein kauniita villapaitoja, olin vain "näppärä käsistäni, mutta en yhtään luova". Haukkui jopa opiskelukaverini, kun oli nähnyt meidät kadulla. Kuulemma sietämättöän lihava ja ruma ihminen. Sopivaa seuraa minulle.

Eräs sukulainen kehui minua nuorena, että olin malliainesta. Sisko siihen paasaamaan että pikkusiskomme on oikeasti kaunis ja paljon pidempikin.

Ap

Vierailija
16/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ollut tapana ilahtua sisarusten onnistumisista, ilmeisesti kaikissa perheissä ei näin ole.

Olin veljen valmistujaisissa eikä minun naamani hierottu yhtään mitään :)

Vierailija
17/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen laittanut välit siskooni poikki. Sekä äidin että isänpuolen suku on minulle verisesti suuttunut tästä. En vain jaksa häntä enää. Nyt vuosien jälkeen ovat sukulaisetkin jo tottuneet tilanteeseen. En tunge itseäni sukujuhliin, näen muissa tilanteissa niitä sukulaisia jotka haluavat kanssani vielä olla tekemisissä. On paljon helpompaa olla muidenkin kanssa, kun täydellinen prinsessasiskoni ei vie kaikkea huomiota erinomaisuudellansa. (En siis väitä että ap:n siskoa olisi kohdeltu epäreilusti, mutta jos aina juhlitaan toisen saavutuksia, ja koskaan ei toisen, niin se voi kyllä tuntua tosi pahalta. Ja kaikkien tunteet ovat yhtä arvokkaita.)

Vierailija
18/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen laittanut välit siskooni poikki. Sekä äidin että isänpuolen suku on minulle verisesti suuttunut tästä. En vain jaksa häntä enää. Nyt vuosien jälkeen ovat sukulaisetkin jo tottuneet tilanteeseen. En tunge itseäni sukujuhliin, näen muissa tilanteissa niitä sukulaisia jotka haluavat kanssani vielä olla tekemisissä. On paljon helpompaa olla muidenkin kanssa, kun täydellinen prinsessasiskoni ei vie kaikkea huomiota erinomaisuudellansa. (En siis väitä että ap:n siskoa olisi kohdeltu epäreilusti, mutta jos aina juhlitaan toisen saavutuksia, ja koskaan ei toisen, niin se voi kyllä tuntua tosi pahalta. Ja kaikkien tunteet ovat yhtä arvokkaita.)

Minun saavutuksiani ei ole ikinä juhlittu. Olin 33 kun valmistuin maisteriksi. Se oli eka kerta kun minulla oli minkäänlaisia juhlia ja nuo juhlat minä järjestin itse.

Ap

Vierailija
19/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja juuri tuo asenne hänestä huokuu, että luulen muka olevani "täydellinen prinsessasisko" joka ehdottomasti pitää jysäyttää maan pinnalle 24/7. Se on suunnilleen hänen elämäntehtävänsä. Ihmettelen, koska minä olen meistä lapsista ehdottomasti se, joka on saanut kaikista vähiten (osin siksi että isosiskoni on pitänyt tästä visusti huolen).

Ap

Vierailija
20/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ei suo minulle mitään. Hän olisi tyytyväinen jos edelleen minulla olisi asunnossani vain patja. Niillä eväin hän minut omilleni jtti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi