Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avioero, ei avioehtoa

Vierailija
08.08.2017 |

Meillä ei ole avioehtoa, omaisuutta on velkainen omakotitalo,kesämökki, kaksi sijoitusasuntoa ja kaksi autoa, lisäksi osakkeita. Minun mielestäni erossa lasketaan omaisuuden arvo yhteen, vähennetään velat ja jaetaan kahdella, siinä on sitten se osuus, jonka saa. Miehen mielestä ei mene noin, koska hän on saanut suurimman osan omaisuudesta testamentilla, joka sulkee pois puolison avio-oikeuden. Siten hänen mielestään jakoon menee vain tämä yhteinen omakotitalo, loput on hänen perintöään. Tämä tarkoittaa sitä, että mies saisi pitää noin 800 000 euron arvoisen omaisuuden, mutta noin 300 000 euron hintainen (velat vähennetty) omakotitalo menisi jakoon.
Kun appiukko kuoli, jopa anoppi yritti saada minua tekemään avioehdon, mutta tietenkään en laittanut siihen nimeäni. Silloinhan olisin antanut miehelle luvan pitää kaiken yksin. Nyt suurimmaksi osaksi minun maksamani talo olisikin miehen mielestä ainoa avio-oikeuden alainen omaisuus, koska apen testamentissa aviopuoliso suljettiin pois.
Eihän se näin voi menä? Testamentti tarkoitti sitä, että minun ei tarvinnut maksaa perintöveroa, mutta ei se sitä tarkoita, että mies saa pitää kaiken ja minun omaisuuteni jaetaan.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten menee, jos on alkujaan ollut vaikka asunto A joka on suljettu pois. Sitten onkin ostettu sen tilalle asunto B, asuttu ja oltu yhdessä monia vuosia ja myös se vaimo on osallistunut kaikkiin kuluihin.

Miten vaikkapa 20 tai 30 vuoden päästä enää pystyy erottelemaan minkä on kenenkin omaisuutta sen hetkisen tilanteen ja rahanarvoisia mukaan?

Vierailija
22/23 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha spekuloida miten olisi mennyt, jos olisit tehnyt avioehdon, koska et tiedä millaisen avioehdon olisitte tehneet. Avioehtohan on ihan vapaamuotoinen sopimus, joka voi olla millainen vaan.  Tuskinpoa miehesi olisi avioehdossakaan halunnut antaa puolikasta niistä perinnöistään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ikävän ahneelta ja välinpitämättömältä, mutta myös huijatulta. Eli hanki avioeroihin erikoistunut asianajaja. Selvitä asianajajan kanssa oikeutesi ja velvollisuutesi sekä mitä mahdollisuuksia laki antaa tilanteen kohtuullistamiseksi sinun näkökulmasta (ilmeisesti mies kartuttanut omaisuuttaan ja sinä hänen omaisuutta?). Tämän jälkeen voisit neuvotella miehesi kanssa ja jos ei onnistu, niin sitten käräjille selvittämään riitaa, jos haluat niin pitkälle mennä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme