Huonot hiukset ja lisäravinteet
Onko joku saanut onnistuneesti haperoon tukkaansa vahvuutta reseptivapailla lääkkeillä tai lisäravinteilla? Tarkoitan nyt sellaista aina huonoa tukkaa, en esim. raskauden tai imetyksen hapertamaa.
Mulla ei tukka kasva, kun se katkeilee. On ohutta höytyvää. Kärsin kovasti.
Kommentit (15)
Miten on muun ruokavalion laita?
Sokerihan on tosi pahasta.
Mä popsin tätä: Country Life Maxi Hair Plus
Tilaan iHerbistä ja valitsin sen aikoinaan kun näin telkkarista ohjelman miehistä jotka kilpailivat siitä kenellä on maailman komein parta. Olen itse kyllä nainen :) Päähenkilö oli nuori punapäinen - ja partainen - mies, jolla näytti olevan tätä purkki käytössä. Joten päätin ottaa itsellenikin.
ps. vielä ei ole partaa näkynyt mutta tukka on pysynyt päässä vaikka ikää on tullut
Kiitos vinkeistä! Ruokavalioni on monipuolinen ja ravinteikas, mutta syön varmasti liikaa rasvaa ja sokeria. Minulla tuo huono hiuslaatu on osittain perinnöllistä, mutta varmasti voisin jotenkin vaikuttaa siihen.
Onko lisää vinkkejä/ kokemuksia?
Ei siihen mikään oikein kunnolla auta, jos hiuslaatu on huono. Terveellinen ruokavalio toki kannattaa, ja sitten on hyvä välttää väri ym. käsittelyjä ja mekaanista rasitusta. Msm ja biotiini ovat sellaisia lisäravinteita, joista itse koen saaneeni aavistuksen hyötyä.
T: toinen haperotukkainen
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkeistä! Ruokavalioni on monipuolinen ja ravinteikas, mutta syön varmasti liikaa rasvaa ja sokeria. Minulla tuo huono hiuslaatu on osittain perinnöllistä, mutta varmasti voisin jotenkin vaikuttaa siihen.
Onko lisää vinkkejä/ kokemuksia?
Mitä syöt?
Minulla hiukset menivät ohuiksi ja plätkyiksi ja alkoivat irrota, kun rautavarasto (ferritiini) oli huvennut. Raudan syönti auttoi.
Lisäravinteet eivät auta jo olemassa oleviin hiuksiin, vaan edesauttavat uusien kasvua vahvempina.
Biotiinia kannattaa kokeilla, siitä on ollut hyötyä monille. Ihmeitähän mikään ravinne ei tee ja mahdolliset tulokset näkyvät vasta ajan kuluessa.
Hiuspohjan hierominen on hyvä ottaa rutiiniksi -> vilkkaampi verenkierto ihossa -> ravinteet kulkeutuvat paremmin hiustuppiin.
Jos haluat säilyttää olemassa olevat hiukset mahdollisimman hyvänä ja vähentää katkeilua, pyydä kampaamosta olaplex-hoito ja kotona käytettävä tuote. Maksaa kyllä, mutta on toimii varmasti!
Mä ajattelin kokeilla tätä:
https://www.sinunapteekki.fi/catalog/hankintatukku/bodyflex-msm-p-1340…
Tai tätä:
https://www.sinunapteekki.fi/catalog/hankintatukku/evonia-biotin-plus-p…
Juuri eilen luin msm:stä, onko kenelläkään kokemuksia noista? Ostaisin puhdistamon msm +c:tä, mutta en voi käyttää sitä, olen allerginen vaikka mille.
Mä olen huomannut myös selkeän eron, kun olen alkanut syömään kourallisen cashew-pähkinöitä päivässä. Jostain kumman syystä saan allergiaoireita jopa oliiviöljystä, joten koitan niillä korvata hyvät rasvat.
Alan olemaan aina epätoivoinen, kun hiukset ei kasva, ne hapertuvat koko ajan lyhyemmiksi ja lyhyemmiksi. Mulla on myös luonnonkihara, joten mun pää näyttää nykyään harakanpesältä.
Värjäätkö hiuksiasi kemikaaleilla? Jos värjäät, se voi olla syynä katkeiluun.
Kyllä mulla on auttanut Priorin ja nyt kokeilen sitä toista, joka on halvempaa nimenomaan sellaiseen ravintoperäiseen hiusten huononemiseen, niinkuin joku rankka dieetti tai monet lääkkeetkin aiheuttavat hiusten lähtöä. Ei ehkä synnynnäisiin hentoihin hiuksiin niinkään liene niistä apua.
On muistettava, että tulos näkyy vasta 3 kuukauden kuluttua, koska päässä olevat hiukset ovat kuolleita ja niitä voi ehkä saada paremman näköiseksi joillain hiuksiin laitettavailla hoidoilla.
Nuo ravintolisät vahvistavat myös naamakarvojen kasvua, sellaista untuvaa voi tulla poskiin.
Ruuista hyviä hiuksille ovat ainakin kananmunat, yleensä hyviä proteiineja ja hyvää rasvaa kannattaa syödä, varsinkin vähärasvainen ruokavalio monilla aiheuttaa hiustenlähtöä.
Xenias day blogissa oli joskus pitkät kirjoitukset ja hehkutukset jostain lisäravinteista, hänen upean mahtavan hiustensa salaisuus kuulemma.
Itse aloin syömään sinkki-tabletteja noin vuosi sitten ja hiukset ja kynnet on vahvistuneet huomattavasti! Kannattaa myös muutenkin huolehtia hiuksista, esim kylmällä vedellä peseminen auttaa. Lisää vinkkejä täällä: https://kuinka.fi/terveys/kuinka-saada-hiukset-kasvamaan-nopeammin/
Kokeilepa oluthiivaa.
Vaikka piimään/jogurttiin tms sekoitettuna.