Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huonot hiukset ja lisäravinteet

Vierailija
07.08.2017 |

Onko joku saanut onnistuneesti haperoon tukkaansa vahvuutta reseptivapailla lääkkeillä tai lisäravinteilla? Tarkoitan nyt sellaista aina huonoa tukkaa, en esim. raskauden tai imetyksen hapertamaa.

Mulla ei tukka kasva, kun se katkeilee. On ohutta höytyvää. Kärsin kovasti.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepa oluthiivaa.

Vaikka piimään/jogurttiin tms sekoitettuna.

Vierailija
2/15 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on muun ruokavalion laita?

Sokerihan on tosi pahasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä popsin tätä: Country Life Maxi Hair Plus

Tilaan iHerbistä ja valitsin sen aikoinaan kun näin telkkarista ohjelman miehistä jotka kilpailivat siitä kenellä on maailman komein parta. Olen itse kyllä nainen :) Päähenkilö oli nuori punapäinen - ja partainen - mies, jolla näytti olevan tätä purkki käytössä. Joten päätin ottaa itsellenikin.

ps. vielä ei ole partaa näkynyt mutta tukka on pysynyt päässä vaikka ikää on tullut

Vierailija
4/15 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaa vähemmän. auttaa varmasti.

Vierailija
5/15 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä! Ruokavalioni on monipuolinen ja ravinteikas, mutta syön varmasti liikaa rasvaa ja sokeria. Minulla tuo huono hiuslaatu on osittain perinnöllistä, mutta varmasti voisin jotenkin vaikuttaa siihen.

Onko lisää vinkkejä/ kokemuksia?

Vierailija
6/15 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen mikään oikein kunnolla auta, jos hiuslaatu on huono. Terveellinen ruokavalio toki kannattaa, ja sitten on hyvä välttää väri ym. käsittelyjä ja mekaanista rasitusta.  Msm ja biotiini ovat sellaisia lisäravinteita, joista itse koen saaneeni aavistuksen hyötyä. 

T: toinen haperotukkainen

Vierailija
7/15 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkeistä! Ruokavalioni on monipuolinen ja ravinteikas, mutta syön varmasti liikaa rasvaa ja sokeria. Minulla tuo huono hiuslaatu on osittain perinnöllistä, mutta varmasti voisin jotenkin vaikuttaa siihen.

Onko lisää vinkkejä/ kokemuksia?

Mitä syöt?

Vierailija
8/15 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla hiukset menivät ohuiksi ja plätkyiksi ja alkoivat irrota, kun rautavarasto (ferritiini) oli huvennut. Raudan syönti auttoi.

Vierailija
9/15 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäravinteet eivät auta jo olemassa oleviin hiuksiin, vaan edesauttavat uusien kasvua vahvempina.

Biotiinia kannattaa kokeilla, siitä on ollut hyötyä monille. Ihmeitähän mikään ravinne ei tee ja mahdolliset tulokset näkyvät vasta ajan kuluessa.

Hiuspohjan hierominen on hyvä ottaa rutiiniksi -> vilkkaampi verenkierto ihossa -> ravinteet kulkeutuvat paremmin hiustuppiin.

Jos haluat säilyttää olemassa olevat hiukset mahdollisimman hyvänä ja vähentää katkeilua, pyydä kampaamosta olaplex-hoito ja kotona käytettävä tuote. Maksaa kyllä, mutta on toimii varmasti!

Vierailija
10/15 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelin kokeilla tätä:

https://www.sinunapteekki.fi/catalog/hankintatukku/bodyflex-msm-p-1340…

Tai tätä:

https://www.sinunapteekki.fi/catalog/hankintatukku/evonia-biotin-plus-p…

Juuri eilen luin msm:stä, onko kenelläkään kokemuksia noista? Ostaisin puhdistamon msm +c:tä, mutta en voi käyttää sitä, olen allerginen vaikka mille.

Mä olen huomannut myös selkeän eron, kun olen alkanut syömään kourallisen cashew-pähkinöitä päivässä. Jostain kumman syystä saan allergiaoireita jopa oliiviöljystä, joten koitan niillä korvata hyvät rasvat.

Alan olemaan aina epätoivoinen, kun hiukset ei kasva, ne hapertuvat koko ajan lyhyemmiksi ja lyhyemmiksi. Mulla on myös luonnonkihara, joten mun pää näyttää nykyään harakanpesältä.

Vierailija
11/15 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjäätkö hiuksiasi kemikaaleilla? Jos värjäät, se voi olla syynä katkeiluun.

Vierailija
12/15 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla on auttanut Priorin ja nyt kokeilen sitä toista, joka on halvempaa nimenomaan sellaiseen ravintoperäiseen hiusten huononemiseen, niinkuin joku rankka dieetti tai monet lääkkeetkin aiheuttavat hiusten lähtöä. Ei ehkä synnynnäisiin hentoihin hiuksiin niinkään liene niistä apua.

On muistettava, että tulos näkyy vasta 3 kuukauden kuluttua, koska päässä olevat hiukset  ovat kuolleita ja niitä voi ehkä saada paremman näköiseksi joillain hiuksiin laitettavailla hoidoilla.

Nuo ravintolisät vahvistavat myös naamakarvojen kasvua, sellaista untuvaa voi tulla poskiin.

Ruuista hyviä hiuksille ovat ainakin kananmunat, yleensä hyviä proteiineja ja hyvää rasvaa kannattaa syödä, varsinkin vähärasvainen ruokavalio monilla aiheuttaa hiustenlähtöä.

Vierailija
13/15 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xenias day blogissa oli joskus pitkät kirjoitukset ja hehkutukset jostain lisäravinteista, hänen upean mahtavan hiustensa salaisuus kuulemma.

Vierailija
14/15 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloin syömään sinkki-tabletteja noin vuosi sitten ja hiukset ja kynnet on vahvistuneet huomattavasti! Kannattaa myös muutenkin huolehtia hiuksista, esim kylmällä vedellä peseminen auttaa. Lisää vinkkejä täällä: https://kuinka.fi/terveys/kuinka-saada-hiukset-kasvamaan-nopeammin/

Vierailija
15/15 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei