Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako vaihtaa liittoa, Superista yleiseen työttömyyskassaan?

Vierailija
07.08.2017 |

Olen tällä hetkellä superissa, jäin työttömäksi kesäkuussa ja hain ansiopäivärahaa. Hakemusta ei ole vielä edes käsitelty eikä käsitellä ilmeisesti ainakaan seuraavaan kahteen viikkoon. Minusta aika kohtuutonta. Nyt sain osa-aikatyön ja tulen saamaan soviteltua ja sitä kai saa odottaa vielä pidempään? Tuntuu ettei tuosta superista oikein muutakaan hyötyä ole koskaan ollut, tuntuu olevan enemmän sellainen vanhustenhoitajien tms liitto kun itse olen lastenhoitoalalla.

Yleisessä työttömyyskassassa käsittelyajat näyttää olevan selvästi lyhyemmät ja jäsenmaksukin pienempi. Kokemuksia? Ja miten käytännössä onnistuu kassasta vaihto toiseen, saanko uudesta kassasta mitään rahaa vai pitääkö täyttää työssäoloehto uudestaan tms?

Minulla ala sellainen että olen lähes aina kesäisin pari kk työtön ja palkka on muutenkin pieni. Nyt elän säästöillä, mutta pelottaa se kesä jos säästöjä ei ole ja kassan rahoja saakin odottaa taas kuukausia. :(

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita ja kysy kassasta.

Vierailija
2/7 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen YTK:ssa ja mun kohdalla ainakin on hakemukset käsitelty tosi nopeasti, jopa ensimmäinenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ytk on kassa, ei liitto. En vaihtais sun tilanteessa todellakaan.

Vierailija
4/7 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita ja kysy kassasta.

No joo, mutta kokemuksia nyt ei varmaan sieltä kannata kysellä. 

Vierailija
5/7 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitto on kusetus, kassa on taloudellinen turva.

Vierailija
6/7 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ytk on kassa, ei liitto. En vaihtais sun tilanteessa todellakaan.

Joo meni senat sakaisin.

Niin, siis voinhan siirtää vain superin kassajäsenyyden Ytk:hon ja säilyä superissa silti jäsenenä (ei kassassa). 

Vierailija
7/7 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni soitti entiseen kassaansa ja YTK:n , vaihto sujui sutjakkaasti, ei tarvinnut edes itse lähettää työssäoloehdon täyttymistä todistavia papereita uudestaan. YTK sai ne suoraan vanhasta kassasta. Olen itse kuulunut YTK:n jo n5vuotta ja soviteltu päiväraha on aina tullut monta päivää nopeammin, kuin mitä heidän sivuilla oleva käsittelyaikataulu lupaa. Ja minä lähetän kaavakkeen ja palkkakuitin jopa paperilla postitse..... Saat varmasti nopeasti rahat jos teet kaiken sähköisesti. Muutenkin olen ollut todella tyytyväinen kassaan. Kysyvät samantien jos on jotain kysyttävää, ei viivästy käsittely.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme