Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen käytännön tyhmä

Vierailija
07.08.2017 |

Ja se syö itsetuntoani. Olen olosuhteiden pakosta töissä paikassa, jossa kaikki muut ovat käteviä käytännön ihmisiä joilta työt sujuvat nopeasti ja järkevästi. Teen itse aivan typeriä juttuja töissä ajatuksissani mistä ei ole mitään hyötyä ja se vain herättää kyselyä ja ärähtelyä muilta ja myös itseltäni. Tekisi monesti mieli lyödä itseäni päähän miksi olen niin idiootti. Olen ollut työpaikassa sen verran pitkään että työt pitäisi jo osata ja huomaan joistain ihmisistä että he ajattelevat että olen ihan pihalla. Ongelmani tuntuu olevan että joko ajattelen liikaa ja liian monimutkaisesti tai sitten olen ajatuksissani hajamielinen että teen väärin. En ole myöskään kovin oma-aloitteinen koska en yksinkertaisesti älyä mitä voisin tehdä ja ennenkaikkea kuinka se kannattaisi tehdä, en myöskään pysty missään tapauksessa tekemään montaa asiaa yhtäaikaa nopeasti minkä vuoksi huoltoasemalla työskentelystäkään ei tullut mitään. Olen aiemmin ajatellut huonon menestykseni töissä johtuvan vain itse työstä mutta olen ymmärtänyt että kyse on minusta ja asia hävettää ja tuntuu raskaalta. Minulla on myös aivan surkea suuntavaisto. En ole kuitenkaan ns uusavuton eli osaan huolehtia itsestäni ja taloudesta. Käsillä tehtävät työt eivät vain onnistu ja tunnen oloni suorastaan nöyryytetyksi töissä, etenkin kun olen lähes varma muiden ihmettelevän toimintaani ja pitävän minua tyhmänä. Syvällinen ajattelu, analysointi ja kirjalliset hommat kyllä onnistuvat ja opiskelenkin yliopistossa. Tänään taas oli huono päivä töissä ja haluaisin vain itkeä koska tuntuu että pitää taas pelätä että teen jotain tyhmää

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sure, täällä toinen samanlainen, jonka töppäykset ovat vertaansa vailla (:

Vierailija
2/12 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mallinna niitä käteviä ihmisiä, jos et itse tajua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro jotain esimerkkejä?

Vierailija
4/12 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele tekemään asioita summittaisesti tavallaan vähän krouvimmin ja lopeta niuhottaminen.

Vierailija
5/12 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheskään kaikki ihmiset eivät ole käytännöllisiä. Olet selkeästi väärässä työssä ja se syö itsetuntosi ja rasittaa myös työkavereitasi. Itsesi takia, opiskele, hae jotain muuta. Kamalaa ajatella miten eläisit loppuelämäsi tuntien itsesi huonoksi, ihan vaan siksi, että olet väärässä paikassa. Sinussa ei ole mitään "vikaa", epäilemättä äly kulkee ja olet hyvä siinä missä sinä olet hyvä.

Vierailija
6/12 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu, että toi sun häpeä halvaannuttaa sut henkisesti, jolloin oikein tarkkailet itseäsi ja virheitäsi. Eli tavallaan pelkäät tulevasi esille huonossa valossa.

Vierailija
7/12 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin teen idioottimaisia virheitä, esimerkiksi kaadan vesilasin sisällön roskikseen, kun olen hermostunut.

Vierailija
8/12 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioita voi usein tehdä monella eri tavalla. Pääasia, että saat hommasi tehtyä. Harjaannut ja vapaudut ajatuksellisesti vähitellen.

Vierailija
9/12 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kovasti myötätunnosta. En kehtaa oikein kellekkään asiasta puhua koska työnkuvani ei ole oikeasti vaikea, minä olen vain tyhmä. Onneksi kyseessä on vain kesätyö ja kun valmistun, voin luojan kiitos hakea oman alan töitä mihin minulla on kykyjä. En siis meinaa töissä tajuta jos minulle sanotaan mitä tulee tehdä ja sydän pamppaillen toivon että mitä teen menee oikein. Veikkaan että sähläykseni on ihan hauskaa ja harmitonta töiden ulkopuolella muiden mielestä mutta tuollaisiin töihin ja tuollaisten ihmisten kanssa työskentelyyn tuollainen sekoilu ei sovi. En ole ikinä osannut tehdä mitään käsitöitäkään... tänäänkin yksi kysyi töissä olenko tosissani kun tein taas yhtä juttua niin hitaimman kautta kun vaan voi. Uskomatonta että työ jossa mm työskennellään varastossa, taitellaan laatikoita ja viedään roskia ja siivotaan voi olla minulle niin vaikeaa. Haluaisin pois mutta olen jo luvannut olla vielä kaksi viikkoa niin on vain kestettävä. Ap

Vierailija
10/12 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mokia sulle on käynyt?

Vierailija
11/12 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ap:n tunteen...itsensä ruoskiminen ja omien mokien kyttäily ei ainakaan paranna asiaa. Kuten joku sanoi, vähän suurpiirteisempi ja rennompi ote hommiin niin voit jopa nauttia olostasi. Jos tulee moka, naurat vaan ja korjaat samalla jos pystyt.

Vierailija
12/12 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis jos siellä siivotaan ja viedään roskia, niin miten sulla sit kotona ne hoituu?