Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nykyajan köyhyys, huonot palkat, nykyhallituksen kyykyttäminen ja rikkaiden hyväveli-piirit saaneet suomalaiset uskomattoman kateellisiksi toistensa varallisuudesta?

Vierailija
07.08.2017 |

En muista takavuosina nähneeni näin paljon kateutta ja katkeruutta kun puhutaan ihmisten talousasioista. Nyt on ihan käsin kosketeltavaa kuinka paljon vihaa ihmisissä kytee rahan suhteen, mikä on kyllä ymmärrettävää mielestäni.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistisi on huono.

Vierailija
2/7 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on ollut katkerien luusereiden luvattu maa jo ainakin vuosisata

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin suomalaiset elivät kohtuullisen vaatimattomasti taloudellisesta tilanteestaan riippumatta. Toki rikkaaat pystyi silloinkin erottamaan köyhistä jo osoitteen perusteella, mutta noin muutoin varallisuudella ei pröystäilty. Vasta 1980-luvulla suomalaiset alkoivat viettää kulutusjuhlaa ja erityisesti kaupungeissa asuvat nopeasti vaurastuneet nousukkaat antoivat vaurautensa myös näkyä. Lama romautti osan heistä, mutta taas tuli vuosituhannen vaihteessa uusi nousukausi ja monet vaurastuivat. On paljon suomalaisia aikuisia, jotka eivät muista tai ole edes eläneet sellaista aikaa, jolloin rahasta ei puhuttu ja säästäväisyys ja järkevä kuluttaminen oli normaalia kaikissa tuloluokissa.

Vierailija
4/7 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kateellinen näille rikkaille joille mikään ei tunnu riittävän. Minulle riittää vähempikin ja siitäkin olen valmis jakamaan.

Onnellinen ja tyytyväinen olen siitä että lapsia ei tullut hankittua tähän maailman menoon. Tämä kansakunta saa minun puolestani vapaasti nilkuttaa hautaansa.

Vierailija
5/7 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei huvita tehdä töitä niin sitten ei pidä ölistä toisten työllä hankituista leluistakaan. Niin yksinkertaista se on.

Vierailija
6/7 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei huvita tehdä töitä niin sitten ei pidä ölistä toisten työllä hankituista leluistakaan. Niin yksinkertaista se on.

Lasketaanko näihin töitä tekemättömiin "ei huvita" tyyppeihin myös osakkeenomistajat, jotka keskittyvät lähinnä kiskomaan osinkoja tekemättä lainkaan töitä varsinaisen yrityksen eteen?

Vierailija
7/7 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä katkeroittaa, että osa houkuttelee tänne halpatyövoimaa, vaikka olisi työttömiä omasta takaa. Mutta tietenkin pitää saada palkat niin alas, ettei niillä pärjätä täällä Suomessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme