Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä olette ostaneet uudelle lukiolaiselle?

Vierailija
07.08.2017 |

Ensiksi itsestäänselvyydet: Syyskauden kirjat, päällystysmuovia, vihkoja (liikaa!), kansioita, luentopaperia, iso pakkaus Stabiloita, penaali (kallis!). Kirjakaupasta kävi vielä hankkimassa täydennystä kyniin ym. Kalenteri, läksyjen kirjaamista varten.

Aloittaa lukion vanhalla laskimella, mutta graafinen laskin hankitaan, kun tulee yhteistilaus, tai opettaja suosittelee. Aloittaa pitkän matematiikan.

Uusi reppu, (Kånken, plus Niken kassi niille päivälle kun on liikaa tavaraa), uudet salitossut, urheiluvaatteita p-a-l-j-o-n. Toki tulevat myös käyttöön harrastuksissa, mutta silti. Toppeja, päällystakki, lyhyet juoksuhousut, shortseja... Urheilusukkia kaikissa sateenkaaren väreissä.

Kengät: Uudet Converset (x2), saappaat, nilkkurit, feikki-uggit kylmiä aamuja varten... Lenkkarit ulkokäyttöön.

Pyörä huollatettu ja vaidettu eturengas. Uusi valo pyörään ja uudet rissat tarakalle. Hankittu uusi kirjastokortti kadonnen tilalle.

Vero Modassa ja H&M:ssä meni pieni omaisuus. Nyt olen viikonlopun pessyt vaatteita ja laitellut valmiiksi. Farkkuja, paitoja, takkeja, mekkoja... Ei pitäisi jäädä vaatteista kiinni. Ja lämpimät tumput (itse asiassa kahdet) ja huiveja. Pipon äiti puoliksi pakotti mukaan ostoskoriin ;=)

Haikea olo tulee kyllä <3 Mutta silti jotenkin ihanaa...

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Vierailija
2/30 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten noi liittyy lukion aloittamiseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lukiolainen onneksi hoiti itse ostoksensa. Ei ole tarvinnut niihin puuttua.

Vierailija
4/30 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska. 3/5

Vierailija
5/30 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 käytettyä kirjaa näin aluksi ja kannettavan hankinta ensi viikonloppuna. Hankitaan loput kun tulee tarvetta. Eikä ole kyllä poika pyytänytkään. Kesäaleista ostettiin vaatteita.

Vierailija
6/30 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ap on oikein shoppaillut kun pipot ja tumput on jo kaupoissa? Porvoossa? Eikös lukiolaisen pitäisi osata hoitaa pyykit ja viikkaukset itse?

Vierailija
7/30 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sillä lapsella ollut mitään kenkiä ennestään kun noin monet tarvii?

Vierailija
8/30 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lukiolaisen kaikki vanhat vaatteet jotain pieruverkkareita vai miksi koko vaatevarasto on pitänyt uusia? Mitä tarkoitat tuolla "ei pitäisi jäädä vaatteista kiinni"? Mikä niin?

Vierailija
9/30 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom huom! Penaali on kallis!

Vierailija
10/30 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljaa, savukkeita, kondomeja ja pari tatskaa.

Vierailija
11/30 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain stipendin ysin kevätjuhlassa ja ostin sillä grafiikkalaskimen. Siinä kaikki kun lukioon läksin.

Vierailija
12/30 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoille.fi  lukion koulukirjat ja oheistuotteet laskimineen. Luotettava kohta puoli vuosisataa toiminut tausta, uusi oppikirjoissa. Postitse tai noutamalla Helsingin pisteestä. Suosittelen.

Vierailija
13/30 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Läppäri on oikeastaan ainoa hankinta mikä suoranaisesti liittyy lukioon, sekin ostettiin jo viime vuonna.

Kontaktimuovia on kotona aina, koska on myös muita koululaisia.

Muut hankinnat hoitaa teini itse, ei mulla ole mitään käsitystä jostain vihkojen sun muiden tarpeesta. Hankkii sitten kun tarvetta on. Aloittaa IB-lukion, matikankirjan hankki käytettynä (IB:ssä samaa järkälettä käytetään kolme vuotta) huutiksesta, muuta kirjat vielä odottaa hankkimista. Tuntuu tosi paljon olevan käytettynä tarjolla noita kirjoja. Koulu ei ole antanut varsinaista kirjalistaa, niin ei ole siksi hankittu vielä ennakkoon, ettei tule ostettua vanhoja painoksia.

Vaatteita ostetaan pitkin vuotta ja nekin nuori hankkii ihan itse. Olet silittänyt ja laittanut valmiiksi? Siis 16-vuotiaalle? Kuulostaa ihan uskomattomalta. "Ei pitäisi jäädä vatteista kiinni". Siis mikä? Koulumenestys?

Vierailija
14/30 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutatko ap kauaskin kotoa? Meillä nuori saa vaatteita ja muita tarvikkeita muulloinkin, kuin vain koulua aloitettaessa. Esim. talvikengistä ei kyl vielä tarvii huolehtia.

Vierailija
15/30 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin nuorella valmiiksi mielialalääkkeitä ja keskittymistä auttavia lääkkeitä.

Vierailija
16/30 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lukiolainen onneksi hoiti itse ostoksensa. Ei ole tarvinnut niihin puuttua.

Niin meilläkin. Tietokoneen hankinnassa isä vähän avusti, kun on alan ammattilainen, ja tietää niistä jotain.

Taitaa AP olla jostain peräkylältä, ja mopo karkasi vähän käsistä, kun pääsi pitkästä aikaa kaupungille rahoja tuhlaamaan.

Vierailija
17/30 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni melkein koko garderoobi uusiksi lukion myötä. Peruskoulun tyttö kävi keskustakoulua ja vaatteet sen mukaiset, tai lähinnä ne oli sellaisen nuoren naisen toimistotyyliä. Lukioon ostettiin sitten kaiken maailman lökäpöksyjä, teepaitoja (enimmäkseen miestenosastolta, kun naistenosastolla ei ollut kivoja) ja huppareita. Tuli ostettua myös yksi kigurumi hengailuvaatteeksi, mutta se on osoittautunut hieman liian kuumaksi ja jäänyt vähälle käytölle. 

Koulutarvikkeita ostettiin läppärin lisäksi jotain ihan perusjuttuja - vihkoja, kansio, luentolehtiöitä ja niitä kaikenlaisia päälleviivauskyniä, rei'itin ja sellaista. 

Mitään uusia kenkiä ja takkeja ei tarvinnut ostaa, ne oli kaikki jo ennestään. Myös reppu oli ennestään, ollut jo useita vuosia käytössä. Mitään halpisvaatteita emme muutenkaan osta, joten vaatteita ei tarvitse uusia vuosittain.

Vierailija
18/30 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naked-luomiväripaletti ja kalenteri.

Vierailija
19/30 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaa edes kertoa, mitä meidän lukiolainen on ostanut. Te ette uskoisi kuitenkaan. Onneksi sai suurimman osan käytettynä, muuten ei varmaan pari tonnia mennyt.

Tietokone hänellä on jo ennestään, koska on jo vuoden käynyt lukioa. Kirjoja hän ei saanut käytettynä, koska OPS vaihtui vuosi sitten, ja ja sen myötä kaikki kirjat. Abeilla on käytössä vanha OPS, ja vanhat kirjat.

Vierailija
20/30 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ap on oikein shoppaillut kun pipot ja tumput on jo kaupoissa? Porvoossa? Eikös lukiolaisen pitäisi osata hoitaa pyykit ja viikkaukset itse?

Pipo on marketista, sporttiosastolta, samalla kun katseltiin urheiluvaatteita ja mm. painonnostohanskoja (en ostanut, vielä! Ostan jos nuori todella aloittaa säännöllisen treenin). Hanskat jostain muusta kaupasta. Jos jätän vaatteiden viikkaamisen nuorelle, niin ne on sitten ripoteltu ympäri lattiaa... Ja pakko myöntää, että ihanahan se on näitä laittaa... Melkein kuin lähtisi itse kouluun ;=)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme