Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tori.fi ja riitatilanne - mikä olisi mielestänne tässä "oikea" ratkaisu?

Vierailija
07.08.2017 |

Myyjä luovuttaa kohteen ja esittelee luovutustilanteessa toiminnot - kaikki toimii kuten pitääkin ja ostaja lähtee tyytyväisenä kotiin. Seuraavana päivänä ostaja soittaa, että hänen ostamansa tavara ei enää toimikaan vaan on mennyt yhtäkkiä epäkuntoon. Eli ts. myyt moitteettomasti toimivan laitteen, joka sitten ostajan hallussa lakkaakin toimimasta.

Mikä eteen? Miten tällaisessa tilanteessa pitäisi toimia?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkaa kauppa ja palauttaa rahat.

Vierailija
2/31 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuilemalla armottomasti. Eskalointi kannattaa aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kysessä on vaikka kello tai muu vimpain niin kauppa pitää purkaa. Mutta jos metrin pätkä ratakiskoa niin voi ymmärtää että on töitä tehty että on mennyt rikki ja ostaja kärsiköön vahingon.

Vierailija
4/31 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan siinä ei tarvitse toimia lainkaan, kyseessä on yksityishenkilöiden välinen kaupankäynti. Asiakas on tarkistanut ostoksensa, maksanut ja sen on hänen. Jos tuote ei kotona enää toimi, niin se on voi voi.

Vierailija
5/31 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takuitahan näille ei myönnetä. Se pitää jokaisen ymmärtää.

Vierailija
6/31 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparitoiminnassahan sääntö menee niin että tuote myydään siinä kunnossa jossa se myyntihetkellä on, ei takuuta, ei vaihto- tai palautusoikeutta. Eli myyjä saa jatkaa tyytyväisenä elämäänsä ja ostaja harmitella huonoa tuuriaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/31 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noissa kaupoissa ole takuuaikoja. Asiakashan on voinut itse aiheuttaa rikkoutumisen tai vaihtaa rikkinäisen tuotteen ehjän tilla. Ei olisi kovinkaan reilua myyjää kohtaan, että hän joutuisi palauttamaan rahat.

Vierailija
8/31 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä ei siis ole mikään tekninen laite, vaan ihan käyttötavara, jossa on tiettyjä toimintoja. Toimi omassa käytössä ja esittelytilanteessa moitteetta mutta ei kuulemma sitten kotona enää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/31 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei noissa kaupoissa ole takuuaikoja. Asiakashan on voinut itse aiheuttaa rikkoutumisen tai vaihtaa rikkinäisen tuotteen ehjän tilla. Ei olisi kovinkaan reilua myyjää kohtaan, että hän joutuisi palauttamaan rahat.

Tilalle.

Vierailija
10/31 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei noissa kaupoissa ole takuuaikoja. Asiakashan on voinut itse aiheuttaa rikkoutumisen tai vaihtaa rikkinäisen tuotteen ehjän tilla. Ei olisi kovinkaan reilua myyjää kohtaan, että hän joutuisi palauttamaan rahat.

No, ei hän varmastikaan mitään ole vaihtanut, mutta toki on voinut käydä niin että on käsitellyt tuotetta liian kovakouraisesti / se on pudonnut tms. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/31 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yksityisten kaupankäynnissä tarvitse mitään palautella. Tuotteilla on vaan "perävalotakuu" ja tässä tapauksessa ostaja on todennut ostohetkellä, että tuote on mieluisa/toimiva.

Ostajaa varmasti vituttaa, mutta olisi mennyt ostamaan kaupasta uuden takuulla. Ostajan oma vika.

Vierailija
12/31 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan ei tosiaan tarvitse reagoida mitenkään. Tämän jo joku kommentoija toi esiin. 

Itse ottaisin tavaran takaisin ja maksaisin rahat myös takaisin. Ei kai netissä kovin isoja kauppoja tehdä tai ainakaan ei kannattaisi. 

Parempi sopuisasti koko tilanne kuin lihava riita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/31 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavara myydään siinä kunnossa kuin se on myyntihetkellä, ei vaihto- eikä palautusoikeutta. Siinä se. Sano Palsanmäki.

Vierailija
14/31 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaan siinä ei tarvitse toimia lainkaan, kyseessä on yksityishenkilöiden välinen kaupankäynti. Asiakas on tarkistanut ostoksensa, maksanut ja sen on hänen. Jos tuote ei kotona enää toimi, niin se on voi voi.

Ei se näin mene.

Miksi ihmeessä joku ostaisi tuotteen joka menee rikki seuraavana päivänä?

Ostaja voi vetää asian oikeuteen ja kauppa puretaan sitten siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/31 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska myyjä tietenkin tiesi, että hajoaa seuraavan päivänä?

Vierailija
16/31 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavara myydään siinä kunnossa kuin se on myyntihetkellä, ei vaihto- eikä palautusoikeutta. Siinä se. Sano Palsanmäki.

Ainakin netin myyntipalstoilla tavaraa myydään toimivuustakuulla.

Vierailija
17/31 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska myyjä tietenkin tiesi, että hajoaa seuraavan päivänä?

En minä ainakaan ehjää tuotetta möisi. Sehän olisi itselläni käytössä. Kaikki hajonneet romut joutaa myydä hyväuskosille hölmöille.

Vierailija
18/31 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaan siinä ei tarvitse toimia lainkaan, kyseessä on yksityishenkilöiden välinen kaupankäynti. Asiakas on tarkistanut ostoksensa, maksanut ja sen on hänen. Jos tuote ei kotona enää toimi, niin se on voi voi.

Ei se näin mene.

Miksi ihmeessä joku ostaisi tuotteen joka menee rikki seuraavana päivänä?

Ostaja voi vetää asian oikeuteen ja kauppa puretaan sitten siellä.

:,D no ei varmasti pureta. Se menee juurikin niin että jos toimi ostohetkellä, ei ole merkitystä menikö rikki tunti ostosta tai 20 vuotta, ostajan ongelma täysin.

Vierailija
19/31 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjä luovuttaa kohteen ja esittelee luovutustilanteessa toiminnot - kaikki toimii kuten pitääkin ja ostaja lähtee tyytyväisenä kotiin. Seuraavana päivänä ostaja soittaa, että hänen ostamansa tavara ei enää toimikaan vaan on mennyt yhtäkkiä epäkuntoon. Eli ts. myyt moitteettomasti toimivan laitteen, joka sitten ostajan hallussa lakkaakin toimimasta.

Mikä eteen? Miten tällaisessa tilanteessa pitäisi toimia?

Mitä itse tuumaat? Myyjä saa paskasta tavarasta hyvän hinnan? Miten niinkuin sinun mielestä meni? Onko kaupankäynti niinku asiakkaan huijaamista?

Vierailija
20/31 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyjä luovuttaa kohteen ja esittelee luovutustilanteessa toiminnot - kaikki toimii kuten pitääkin ja ostaja lähtee tyytyväisenä kotiin. Seuraavana päivänä ostaja soittaa, että hänen ostamansa tavara ei enää toimikaan vaan on mennyt yhtäkkiä epäkuntoon. Eli ts. myyt moitteettomasti toimivan laitteen, joka sitten ostajan hallussa lakkaakin toimimasta.

Mikä eteen? Miten tällaisessa tilanteessa pitäisi toimia?

Mitä itse tuumaat? Myyjä saa paskasta tavarasta hyvän hinnan? Miten niinkuin sinun mielestä meni? Onko kaupankäynti niinku asiakkaan huijaamista?

Jos joku tulee soittamaan ovikelloa ja meinaa myydä jotain niin saako heti vetää lättyyyn? Fifti/fifti.