Miksi mies haluaa pysyä köyhänä?
Meillä olisi mahdollisuudet parempaan elintasoon. Ei ehkä rikkaiksi mutta sellaisiksi joiden ei aina tarvitsisi rahallisesti kiikuttaa eteenpäin. Olen tehnyt suunnitelmia, jotka ovat toteutettavissa ja näyttänyt ne hänelle mutta mikään ei koskaan käy. Miksi hän siis haluaa pitää perheensä köyhyydessä?
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halveksin sinua, kun katkeruudessasi ruodit asioitanne palstalla ja haukut miestäsi. Eikö sinua jo hävetä, kun joku tuttusi on sinut tunnistanut palstalta (tietää mm. adoptioon hylkäämästäsi lapsestasi.)
En mä hauku miestäni. Mä vaan sanoin että me voitaisiin pärjätä paremmin jos hän haluaisi. Helppottaisi se paremmin pärjääminen hänenkin elämäänsä.
Koita havainnollistaa miehelle, mitä hyötyä suunnitelmasi vaatimat uhraukset käytännössä toisivat. En tiedä tarkkaan suunnitelmastasi, mutta jos suunnitelmasi vaatii esim. yhden lisätunnin työskentelyä per arkipäivä, luettele, mitä tavaroita lapsi sillä rahalla saisi, ja perustele miksi ne ovat hänelle tärkeämpiä kuin päivittäinen tunti enemmän yhteistä aikaa.
Mun mieheni tekee jo todella pitkiä päiviä joten niitä ei voi enää pidentää mutta yritän kyllä vielä uudestaan selostaa tämän suunnitelmani.
Voisikohan miehellä olla realistisempi käsitys yrityksen laajentumismahdollisuuksista kuin sinulla?
Mihin ihmeeseen yhden miehen nuohousfirma voi siellä pikkukylässä laajentua? Muuttotappiokunnassa päinvastoin väki vähenee ja samalla myös nuohottavat piiput vähenevät.
Ja eihän se yksi mies edes ehtisi tehdä yhtään nykyistä enempää, vaikka tehtävää olisikin. Johan se nytkin painaa 12-tuntista päivää ympäri vuoden ja ehtii pitää kolme päivää kesälomaa. Vai ajatteletko, että rupeaisit itsekin kiipeilemään katoilla?
Onko tarkoitus lisätä miehen työtunteja 16 h -> 24 h?
Sinä hoidat laskutuksen ja mies tekee työt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halveksin sinua, kun katkeruudessasi ruodit asioitanne palstalla ja haukut miestäsi. Eikö sinua jo hävetä, kun joku tuttusi on sinut tunnistanut palstalta (tietää mm. adoptioon hylkäämästäsi lapsestasi.)
En mä hauku miestäni. Mä vaan sanoin että me voitaisiin pärjätä paremmin jos hän haluaisi. Helppottaisi se paremmin pärjääminen hänenkin elämäänsä.
Koita havainnollistaa miehelle, mitä hyötyä suunnitelmasi vaatimat uhraukset käytännössä toisivat. En tiedä tarkkaan suunnitelmastasi, mutta jos suunnitelmasi vaatii esim. yhden lisätunnin työskentelyä per arkipäivä, luettele, mitä tavaroita lapsi sillä rahalla saisi, ja perustele miksi ne ovat hänelle tärkeämpiä kuin päivittäinen tunti enemmän yhteistä aikaa.
Ei lapsi tarvitse tavaroita. Lapsi tarvitsee vanhempiensa kunnollista läsnäoloa ja yhteistä aikaa vanhempiensa kanssa. Mikään raha ja tavara ei ikinä sitä korvaa.
Tämä suunnitelma juuri auttaisi siihen että hänellä olisi joskus lomaa ja voisi tehdä muitakin kuin 12 tunnin työpäiviä.
Vierailija kirjoitti:
Voisikohan miehellä olla realistisempi käsitys yrityksen laajentumismahdollisuuksista kuin sinulla?
Mihin ihmeeseen yhden miehen nuohousfirma voi siellä pikkukylässä laajentua? Muuttotappiokunnassa päinvastoin väki vähenee ja samalla myös nuohottavat piiput vähenevät.
Ja eihän se yksi mies edes ehtisi tehdä yhtään nykyistä enempää, vaikka tehtävää olisikin. Johan se nytkin painaa 12-tuntista päivää ympäri vuoden ja ehtii pitää kolme päivää kesälomaa. Vai ajatteletko, että rupeaisit itsekin kiipeilemään katoilla?
Sulla nyt ei selvästi ole kuvaa meidän yrityksen toimialasta niin en ala sitä enemmän selittelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun ilmaisu on niin epäselvää että jos oot tehnyt yrityssuunnitelmatkin yhtä epävakuuttavalla ilmaisulla, en ihmettele ettei mies ole mukana.
Jätä yrityksen hoitaminen ja kehittäminen miehelle ja keskity itse palstailuun!
Se on meidän yhteinen yritys ja jos mä sen miehelle jätän ollaan aina köyhiä. Mä haluan lapselle paremman elintason ja tiedän sen olevan mahdollista. En mene täällä yksityiskohtiin.
Lunasta mies ulos ja toteuta suunnitelmasi.
Hintalappu otsaan ja baariin. Kyllä sieltä löytyy joku joka maksaa susta paljon enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla nyt ei selvästi ole kuvaa meidän yrityksen toimialasta niin en ala sitä enemmän selittelemään.
Juuri silloinhan sitä selitystä tarvitaan, jos oikeaa kuvaa ei ole. Kerro nyt se toimiala edes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kummaa sinua hyödyttää keskusteluttaa meitä, kun kukaan meistä ei voi arvioida SUUNNITELMAASI, koska et kerro meille mikä se on? Jos strategiasi yrityksenne osalta on yhtä uivelo, kuin tämän keskustelun, niin sympatiani ovat miehesi puolella.
Vierailija kirjoitti:
Minun mies voisi olla ap. Hän tekee usein ehdotuksia miten saisimme enemmän rahaa ja paremman elintason. Itselleni riittää nykyinen elintaso enkä arvosta rahaa vaan ihan muita asioita elämässä. Ei minua tietenkään lisäraha haittaa, jos sen hankkiminen ei pilaa muuta elämää. Mutta ne miehen ehdotukset on yleensä ihan päättömiä. Joo niistä varmasti saa rahaa kyllä lisää, mutta niiden toteuttaminen vaatisi esim. työntekemistä 13 tuntia päivässä joka päivä tai jotain ihan hölmöjä työolosuhteita (jokaviikkoinen matkustaminen, jolloin päivät on jopa 15-tuntisia). En minä halua uhrata koko elämääni rahan hankkimiselle, kun sitten ei jää aikaa nauttia siitä rahasta edes iltaisin.
13 tuntia päivässä työtä. Onko se sinusta jotenkin paljon? Minusta se on aika vähän, jos ei viikonloppuisin tee töitä.
Se on näitä ihmismielen kummallisuuksia. Mun mies ei myöskään osaa tavoitella parempaa tai säästää isoihin menoihin. Lapsuus ollut erittäin vaatimaton ja varmaan nyt kokee elävänsä leveästi mun kanssa kerrostalokolmiossa. Mulle tämä nykytilanne taas on selvä huononnus ja minun tavoite on paremmat elinolosuhteet (uusi oma talo, johon siis säästän mutta mies ei osallistu) ja aktiivisempi elämä yhdessä (nyt vain minä matkustan ja harrastan, mies laittaa rahat kaljaan, tupakkaan ja työpaikkalounaisiin) sekä lapsia (mies kokee, että ei olla valmiita - hän ei siis ole valmis vaikka kohta 40). Miksi nain säälittävän duunarin? En vain tätä tajunnut suhteen alussa ja omatkin toiveet taisi olla vaatimattomammat nuorena.
Onko ammattivalittaja nyt tehnyt jonkun mullistavan nuohouskeksinnön vai millä ihmeellä se yritys yhtäkkiä tuosta mihinkään laajentuisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lapsi tarvitse tavaroita. Lapsi tarvitsee vanhempiensa kunnollista läsnäoloa ja yhteistä aikaa vanhempiensa kanssa. Mikään raha ja tavara ei ikinä sitä korvaa.
Pisteet sinulle sarkasminlukutaidosta
Vierailija kirjoitti:
Meillä olisi mahdollisuudet parempaan elintasoon. Ei ehkä rikkaiksi mutta sellaisiksi joiden ei aina tarvitsisi rahallisesti kiikuttaa eteenpäin. Olen tehnyt suunnitelmia, jotka ovat toteutettavissa ja näyttänyt ne hänelle mutta mikään ei koskaan käy. Miksi hän siis haluaa pitää perheensä köyhyydessä?
Olethan sä tehnyt menneisyydessä paljonkin suunnitelmia. R-kioskiyrittäjyydestä, hoitokodin perustamisesta, miehen uudesta tutkinnosta suit sait, Helsinkiin muutosta... Mä taidan ymmärtää, miksi se sun miehesi torppaa tämänkin suunnitelmasi...
Aika harva suunnitelma yrityksen laajentamiseksi on sellainen, joka ei sisällä ollenkaan lisätyötä tai riskiä (esimerkiksi investointia, joka voi osoittautua kannattamattomaksi). Voipi olla, että siinä missä sinä näet varmaa rahaa, miehesi näkee järjettömän työsavotan tai tyhjää optimismia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olethan sä tehnyt menneisyydessä paljonkin suunnitelmia. R-kioskiyrittäjyydestä, hoitokodin perustamisesta, miehen uudesta tutkinnosta suit sait, Helsinkiin muutosta... Mä taidan ymmärtää, miksi se sun miehesi torppaa tämänkin suunnitelmasi...
Minunkin puoliso suunnittelee kaikkea tuollaista. Helsinkiin muutosta sanoin, että ok, jos saat sieltä ensin työpaikan ja myös minä saan työpaikan (no ei saanut, joten ei muuteta vaikka edelleen se sitä jankkaa). Minun uudesta tutkinnosta sanoin, että en aio hakea opiskelemaan koska pidän nykyisestä ammatistani eikä ole rahaa opiskella toista tutkintoa (puolison mielestä uusi tutkinto minulla toisi meille kamalasti lisää rahaa mutta hän ei kerro mitään konkreettista miten rahoitettaisiin opiskeluni). Ikävä torpata koko ajan toisen ideoita, mutta kun ne ei vain ole mahdollisia ilman konkretiaa. Ja sitä konkretiaa ei puolisolta koskaan tule niiden ideoiden ympärille, loukkaantuminen vain kun minulle ei kuulemma mikään ikinä käy.
No mietitäänpä. Kaksi mahdollisuutta.
1. Mies rakastaa köyhyyttä. Siitä on hauska raataa yksin 24/7 ja tienata siitä mahdollisimman vähän. Se ei halua rikastua eikä edes tulla toimeen vähän paremmin.
2. Ap:n suunnitelmassa on jotakin ratkaisevasti pielessä.
Kumpaan kallistutte?
Ööö... no ehkä siksi, että jos rikastuisitte, sulla ei enää olisi valittamisen aihetta. Mitä sä sitten tekisit?
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä sitten tekisit?
Tuhlaisi miehet rahat. Sitähän se valittaa, ettei mies ole sellainen rahasampo kuin pitäisi olla eikä edes halua olla sellainen.