Miksi mies haluaa pysyä köyhänä?
Meillä olisi mahdollisuudet parempaan elintasoon. Ei ehkä rikkaiksi mutta sellaisiksi joiden ei aina tarvitsisi rahallisesti kiikuttaa eteenpäin. Olen tehnyt suunnitelmia, jotka ovat toteutettavissa ja näyttänyt ne hänelle mutta mikään ei koskaan käy. Miksi hän siis haluaa pitää perheensä köyhyydessä?
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Mitä suunnitelmia? Että menet töihin?
Yrityksemme kasvattamiseksi olen tehnyt suunnitelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että sinä teet enemmän töitä. Ja kanat vastuun riskeistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että sinä teet enemmän töitä. Ja kanat vastuun riskeistä
Tottakai kannan vastuun ja nämä on ihan mahdollisia asioita. Mies vaan jarruttaa.
Sun ilmaisu on niin epäselvää että jos oot tehnyt yrityssuunnitelmatkin yhtä epävakuuttavalla ilmaisulla, en ihmettele ettei mies ole mukana.
Jätä yrityksen hoitaminen ja kehittäminen miehelle ja keskity itse palstailuun!
Koska mies pelkää ottaa riskejä. Koska hän on turvallisuushakuinen.
Koska mies mies ei osaa tavoitella korkeampaa elintasoa. Hän ei paremmasta tiedä.
Koska mies on tyytyväinen nykyisessä tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Sun ilmaisu on niin epäselvää että jos oot tehnyt yrityssuunnitelmatkin yhtä epävakuuttavalla ilmaisulla, en ihmettele ettei mies ole mukana.
Se on meidän yhteinen yritys ja jos mä sen miehelle jätän ollaan aina köyhiä. Mä haluan lapselle paremman elintason ja tiedän sen olevan mahdollista. En mene täällä yksityiskohtiin.
Meillä sama tilanne elo mies tyytyväinen tähän tasoon tuloissa eikä ikinä ole yrittänyt kehittää yritystä millään tasolla, mutta ei toisaalta tyrmää jos ehdotan jotain.
Itse vaan tekee niska hiessä hommaa vaikka voisi pärjätä hwlpommallakin ja luulen olevan luonne kysymys näissä miehissä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama tilanne elo mies tyytyväinen tähän tasoon tuloissa eikä ikinä ole yrittänyt kehittää yritystä millään tasolla, mutta ei toisaalta tyrmää jos ehdotan jotain.
Itse vaan tekee niska hiessä hommaa vaikka voisi pärjätä hwlpommallakin ja luulen olevan luonne kysymys näissä miehissä.
Joo. Harmittaa vaan kun saa rahan kanssa kitkutella ja luulisi että haluaisi lapselleen paremman elintason kun hänellä itsellään on lapsena ollut parempi elintaso kuin nyt lapsellemme.
Itse olen se osapuoli (nainen) joka "haluaa pysyä köyhänä". Tarkoittaa, että en ole valmis tekemään yhtään enempää työtä tai näkemään enempää vaivaa paremman elintason takia. Minusta elintasomme on erinomainen jo ennestään, minulle riittäisi vaatimattomampikin itse asiassa. Mies on vähän sellainen hätäilijä että miettii että mitä jos käy sitä ja tätä kauheaa ja sitten ollaan pulassa. Mihin minä sanon, että ei tässä maassa vielä ketään viluun tai nälkään kuolemaan jätetä, eikä minusta olisi erityisen kauheaa sekään jos täytyisi vaikka muuttaa kaupungin vuokra-asuntoon ja elää tuilla.
En usko, että mies vastustaa parempaa elintasoa itsessään. Suunnitelmassasi on jotain, jota hän vastustaa, tai hänen arvionsa sen vaikutuksista poikkeaa omastasi. Mutta tosiaan, sanoit, ettet avaa tilannetta enempää, joten on mahdotonta sanoa, mistä miehen vastustus johtuu. Veikkaanpa kuitenkin, että hän on kertonut sinulle mitä pitää suunnitelmassasi epäkohtina tai asioina, joita ei halua elämäänsä. Tuskin hän on kieltäytynyt sanoin "Ei!!!!!!!!! Sit meillä olis liikaa rahaa :(". Oletko ignoorannut hänen perustelunsa kokonaan, vai jättänyt vain meille kertomatta?
Halveksin sinua, kun katkeruudessasi ruodit asioitanne palstalla ja haukut miestäsi. Eikö sinua jo hävetä, kun joku tuttusi on sinut tunnistanut palstalta (tietää mm. adoptioon hylkäämästäsi lapsestasi.)
Meillä ei olla yrittäjiä vaan mies on duunari yksityisellä ja minä olen julkisella puolella. Oma tulotasoni on kolmasosan miehen tulotasoa korkeampi. Me voisimme saada joka kuukausi säästöön 500 euroa, vaikka meillä on lapsi ja omakotitalolaina. Voisimme matkustella, sijoittaa jne.
Tämä yhteinen tulotasomme on kuitenkin miehelle tarpeeksi, hän on niin köyhistä oloista lähtöisin, että tuntee nyt jo olevansa ihan huipulla. Minulle tämä on huononnus aiempaan, oma lapsuudenperheeni oli todella säästäväinen arjessa ja käytti rahat sitten matkusteluun ja erilaisiin elämyksiin (teatterit, tapahtumat, museot). Hiukan ärsyttää. Olen sitten koettanut yksin viedä lasta kaikenlaisiin paikkoihin, vaikka nuo ulkomaanreissut ainakin siinä mittakaavassa kuin omassa lapsuudessani saan unohtaa, koska miehen rahat valuvat kuin vesi hanhen selästä.
Mun mies köyhäilee niin pitkään kun sillä on elaririski päällä edellisistä lapsista. Antaa Kelan kuitata ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on meidän yhteinen yritys ja jos mä sen miehelle jätän ollaan aina köyhiä. Mä haluan lapselle paremman elintason ja tiedän sen olevan mahdollista. En mene täällä yksityiskohtiin.
Ellet mene yksityiskohtiin, ei meillä ole muuta mahdollisuutta kuin vetää se johtopäätös että sinä louskutat poskiasi ja miehesi on oikeassa.
Minun mies voisi olla ap. Hän tekee usein ehdotuksia miten saisimme enemmän rahaa ja paremman elintason. Itselleni riittää nykyinen elintaso enkä arvosta rahaa vaan ihan muita asioita elämässä. Ei minua tietenkään lisäraha haittaa, jos sen hankkiminen ei pilaa muuta elämää. Mutta ne miehen ehdotukset on yleensä ihan päättömiä. Joo niistä varmasti saa rahaa kyllä lisää, mutta niiden toteuttaminen vaatisi esim. työntekemistä 13 tuntia päivässä joka päivä tai jotain ihan hölmöjä työolosuhteita (jokaviikkoinen matkustaminen, jolloin päivät on jopa 15-tuntisia). En minä halua uhrata koko elämääni rahan hankkimiselle, kun sitten ei jää aikaa nauttia siitä rahasta edes iltaisin.
Vierailija kirjoitti:
Halveksin sinua, kun katkeruudessasi ruodit asioitanne palstalla ja haukut miestäsi. Eikö sinua jo hävetä, kun joku tuttusi on sinut tunnistanut palstalta (tietää mm. adoptioon hylkäämästäsi lapsestasi.)
En mä hauku miestäni. Mä vaan sanoin että me voitaisiin pärjätä paremmin jos hän haluaisi. Helppottaisi se paremmin pärjääminen hänenkin elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä hauku miestäni. Mä vaan sanoin että me voitaisiin pärjätä paremmin jos hän haluaisi. Helppottaisi se paremmin pärjääminen hänenkin elämäänsä.
Koita havainnollistaa miehelle, mitä hyötyä suunnitelmasi vaatimat uhraukset käytännössä toisivat. En tiedä tarkkaan suunnitelmastasi, mutta jos suunnitelmasi vaatii esim. yhden lisätunnin työskentelyä per arkipäivä, luettele, mitä tavaroita lapsi sillä rahalla saisi, ja perustele miksi ne ovat hänelle tärkeämpiä kuin päivittäinen tunti enemmän yhteistä aikaa.