Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo vain laiskottelee äitiyslomalla!

Vierailija
02.04.2006 |

Mikä tuota naista oikein vaivaa? Laiskottelee vain äitiyslomalla. Nukkuu vauvan kanssa pitkään, ulkoilee sen kanssa ja käy muiden mammojen kanssa kahvittelemassa. Lisäksi käy vauvan kanssa vauvauinnilla ja vauvajumpassa. Sen sijaan ei näytä kiinnostavan kodin siivoaminen, pyykkien pesu, silittäminen ja ruoan laitto, jotka mielestäni kotona olevan tulee hoitaa. En kai minä pitkän työpäivän päätteeksi ala itse siivoamaan tai laittamaan illallista. Vaimon se on tehtävä! Tinkikööt kahvitteluistaan ja jumpistaan ja käyttäkööt sen ajan yhteisen kotimme hoitamiseen.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitäisi sen verran organisointikykyä vaimolta löytyä, että ehtii kodistamme huolehtia. Minä sentään kannan rahan kotiin.

ap

Vierailija
2/18 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenkin jos lapsi heräilee öisin. Tällöin jaksaa huomattavasti paremmmin. Onkohan sinulla nousseet standardit kodinhoidon suhteen, kun vaimo on nyt kotona? Onko sinulla vastuuta enää ollenkaan?

Yhden äitiysloman kokeneena voin kertoa, ettei kotityöt ole mitenkään motivoivia: ne eivät lopu koskaan ja sitä ei oikeastaan edes huomaa onko päivän aikana tehnyt jotain vai ei. Minun mies ei esimerkiksi tahdo huomata pyykkäystä lainkaan, se vain tapahtuu tai lähinnä sitä ei ole lainkaan miehelleni. Toinen hyvä esimerkki on keittiö, jonka siivota iltapäivällä kunnes teet taaperon kanssa ruoat ja tulos on pahempi kuin aamupäivällä. Tasan näyttää siltä, ettei ämmät tee mitään!!

jää sinäkin joskus kotiin vauvan kanssa siivoamaan ja kitise sitten

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä pitäisi sen verran organisointikykyä vaimolta löytyä, että ehtii kodistamme huolehtia. Minä sentään kannan rahan kotiin.

ap

Näytät miten homma oikeasti pitää hoitaa!

Vierailija
4/18 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi hyvää miehellekin pitää vähän vanhempainvapaata ja kokea millaista on lomailla vauvan kanssa kotona.

Vierailija
5/18 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan koko päivä menee lasta hoitaessa, siivotessa, pyykkäämisessä, ruoan laitossa yms. Ja tuntuu että pää hajoaa!

Vierailija
6/18 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Näytät miten homma oikeasti pitää hoitaa!

Vierailija
7/18 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäädä kotiin jos on ollu aktiivinen ennen äitiyslomaa. " seinät kaatuu päälle" ja on pakko päästä ulos. Voi olla vaikea rauhoittua kotiin.

Ja kun se kotona tehty työ ei kuitenkaan ole niin arvostettua... valitettavasti. Varsinkin meille työssä käyville se on jotain mitä tehdään siinä sivussa.

Äitiysloma on omalla tavallaan tosi vaativaa; pitää oppia sietämään rutiineja, tylsyyttä, mutta toisaalta myös vauvan tuomaa ennakoimattomuutta...

Mutta kyllä, olen samaa mieltä, että virtaa pitäisi riittää myös kodinhoitoon. Ehkä siistissä kodissa viihtyisi itsekin paremmin.

Vierailija
8/18 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää itse vanhempainvapaalle ja kokeile. (Joo ja ihan parissa viikossa et näe sitä vanhemmuuden todellisuutta)

Vierailija
9/18 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään sen jälkeen kysellyt, että miksi ei ole ruoka valmiina kun hän tulee kotiin...

Vierailija
10/18 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykit koneeseen ja sitten kuivamaan. Useilla on koneet kotona ja vielä kuivausrumpukin. Esikoiseni kanssa asuin kerrostalon 3. kerroksessa, ilman hissiä. c-rappu. Pesutupa oli tietenkin a-rapun kellarikerroksessa. Silti selvisin siitä.

Vauvaperheessä ei oikein ole sotkuistakaan, yhä miltei vain kahden aikuisen koti, molemmat osaavat pitää huolta jäljistään. Itse olen sen verran mukavuudenhaluinen, etten todellakaan halua siivota päivittäin ja siksi yritän pitää tiettyä siisteystasoa yllä koko ajan.

Onhan vaimosi aikuinen ihminen, keskustele hänen kanssaan.

Vierailija
11/18 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sinun jälkeen onkin appivanhempien vuoro ja sitten jonkun muun jos halukkaita vielä riittää..

Ainahan niitä neuvojia on joka lähtöön, mutta todellista apua tuskin koskaan

Vierailija
12/18 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on 4 alle 6 vuotiasta niistä yksi 6kk ikänen vauva ja siinä samalla leivon, teen ruokaa, siivoilen silloin tällöin, Pidän kodin suht järejestyksessä. Herään joka yö muutaman kerran syöttämään vauvaa. Silloin tällöin kyläilen päivisin lasten kanssa.

Ei tulis mieleenkään ettenkö tekis ruokaa kun mies tulee töistä. Syödäänhän me muutkin.

Tietenkin sellasena päivänä en välttämättä ala väsäämään mitään jos oon just tullut kotiin ennen miestä. Se saattaa tuda meille valmista. Esim. kebabia ;)

Vierailija
13/18 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n mielestä vaimon pitäis häntä passata. Vauvalle kun ei vielä tarvi ruokaa laittaa. Ihmeellisiä miehiä ihmisillä...

Onneksi mulla on parempi.

Vierailija
14/18 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuo päätös siltikään oikeuta sinua yhtään mihinkään. Keskustele vaimosi kanssa äläkä täällä ja opettele kantamaan vastuusi narisematta kuin ämmä

Vierailija
15/18 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona oleva osapuoli on tehnyt ruuan valmiiksi ja hoitaa muutenkin kodin, jos toinen kerran töissä. Voihan se ap kohta halutakin jäädä koti-isäksi ja juosta kahviloissa ja jättää rahanhankinnan ja kaikki kotityöt vaimolleen sitten.

Vierailija
16/18 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä olet jo kuusi vuotta saanut opetella systeemejä (eikä koskaan ole ollut mitään vaikeuksia tietenkään) ja toiset vasta aloittavat. Toiseksi ihmiset ovat erilaisia organisoimaan asioita, toiset parempia ja toiset huonompia, jotkut vielä oppivat. Kolmanneksi olen huomannut, että lasten kanssa voi olla NIIN monella eri tavalla. Toisille lapset ovat lähinnä ilmaa, tulevat siinä sivussa ja toiset taas leikkivät ja ovat paljon, ehkä liikaakin lastensa kanssa. JOs ei juuri ole lasten kanssa niin silloinhan voi vaikka siivota, järjestää ja laittaa ruokaa (jos siitä saa kiksejä 24/7), toiset taas haluavat tehdä jotain ihan muuta.

Vierailija:

minulla on 4 alle 6 vuotiasta niistä yksi 6kk ikänen vauva ja siinä samalla leivon, teen ruokaa, siivoilen silloin tällöin, Pidän kodin suht järejestyksessä. Herään joka yö muutaman kerran syöttämään vauvaa. Silloin tällöin kyläilen päivisin lasten kanssa.

Ei tulis mieleenkään ettenkö tekis ruokaa kun mies tulee töistä. Syödäänhän me muutkin.

Tietenkin sellasena päivänä en välttämättä ala väsäämään mitään jos oon just tullut kotiin ennen miestä. Se saattaa tuda meille valmista. Esim. kebabia ;)

Vierailija
17/18 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on koko perheen perusta! Kyllä sitä ehtii myöhemminkin suorittaa...

Aika huono provo, minusta.

Vierailija
18/18 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama isku, niin johan luulis käyttäytyvän

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi