Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ARGH! Taas yksi mamma tuomassa alle 1v. lapsen päiväkotiin

Vierailija
06.08.2017 |

jossa on jo 3v. isosisko. Äidillä ei töitä. Siksipä minä, pienipalkkainen lastenhoitaja niin mielelläni maksankin veroja että tällaiset saavat SEKÄ ilmaisen päivähoidon ETTÄ rahaa maata kotona!

Olen yh, mutta jaksan tietenkin viedä omat lapseni klo 6 päiväkotiin, että ehdin avaamaan ovet ryhmäni 21 lapselle. Illat hoidan omaa 5-vuotiasta ja tokaluokkalaista. Töissä määrärahat ovat pienet eikä meillä ole kuin muutama kymppi, joilla ostaa esim. uusia pelejä tai vesivärejä. No, mieluustihan minä vien omien lasteni vanhat lelut tuonne hyötykäyttöön, että on edes jotakin!

Ei tässä kyllä suuremmin järkeä ole, sanon vaan. Rakkaita terveisiä Sipilälle.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo.

Hoitajille ei kerrota vanhempien työstatusta.

Vierailija
42/51 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti saa enemmän rahaa työttömänä kuin kotihoidontuki on ja jos hoitaa alle 3-v. lasta kotona, ei ole työtön. Kaikki ei voi valita vaikka haluaisi hoitaa lapsensa kotona.

No mä olen saanut sekä kodinhoitotukea että työttömyyskorvausta kun hoidin kuopusta kotona lähes 3-vuotiaaksi asti. Olin siis työttömänä sen jälkeen kun nuorin täytti 2 vuotta.. Toki lastenhoidontuki pienensi sitä työttömyyskorvausta mutta sain rahallisesti enemmän kuin pelkällä kodinhoitotuella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ap voi tietää lapsen vanhempien työ- tai muuta elämäntilannetta saati päivähoitomaksua? Ja miksi hän vatvoo niitä sunnuntaina nettipalstalla. Ei ihme, jos iskee työuupumus kun pitää vaivata vapaapäivänä päätä asioilla, jotka ei hänelle edes kuulu.

Vierailija
44/51 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puoliso on töissä, on työttömän lapsella mahdollisesti myös täysi päivähoitomaksu.

Vierailija
45/51 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda alaa ja anna mulle työpaikkasi. En saa töitä kesäksi ja olen yh. Heinäkuussa oltiin ilman rahaa koska liitossa on 6viikon jono. Ja vieläkin rahoja odotellaan.

Ottaa päähän kun töitä saa ne joita ei edes kiinnosta. Ite hakenu 4 vuotta vakipaikkaa enkä saa.

Vierailija
46/51 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä te yläpeukuttajat olette tyhmiä jos uskotte tämän.

Kukaan työtön ei vie alle vuoden ikäistä lasta tarhaan kun kotona voi olla vanhempaintuella.

Nimenomaan aika moni valitsee hoitovapaan sijaan työttömyyden, sillä työttömyyskorvaus on melkein kaksinkertainen kotihoidontukeen verrattuna.

Vierailija
47/51 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti voi olla esim. niin masentunut työttömyydestään, että katsoo päivähoidon olevan lapsille hyväksi. Saavathan lapset siinä myös kontaktia ikätoveriensa kanssa. Asiat eivät ole niin mustavalkoisia ja helppoja. Jos äiti on syrjäytynyt ja huonovointinen, ei ole syytä antaa lastenkin syrjäytyä ja voida huonosti.

Silloin pitää hoitaa kuntoon äidin masennus eikä ratkaista asiaa siirtämällä lapsi sivuun!

Sivuun? Päiväkotiin vieminen ei ole lapsen sivuun siirtämistä. Ei kai se lapsi siellä yötä ole. Ehkä äiti arkisin juuri hoitaakin masennustaan. Vai pitäisikö sinun mielestäsi hänen ottaa lapsensa mukaan terapiaistuntoihin? Psykiatri ei välttämättä innoostuisi ajatuksesta.

Kenelläkään ei ole terapiaistuntoja joka arkipäivä.

Vierailija
48/51 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oo tosta vaitiolovelvollisuudesta kuullut ? Ei ole sun asia huudella tämmöisiä netissä vaikka kuinka itseäsi ärsyttäisi. Käsittämätöntä epäammatillisuutta.

Vierailija
49/51 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs sinä tiedät, onko kyseinen äiti vaikkapa päiväosastolla mielenterveysongelmien vuoksi ? Mutta siinä olet kyllä oikeassa, että kellään varsinkaan vastaavassa tilanteessa kun hyvä jos ok tuloillakaan on varaa käydä joka päivä terapiassa..

Vierailija
50/51 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et oo tosta vaitiolovelvollisuudesta kuullut ? Ei ole sun asia huudella tämmöisiä netissä vaikka kuinka itseäsi ärsyttäisi. Käsittämätöntä epäammatillisuutta.

Eihän ap ole nimeltä maninnut ketään. Tuollaisia tapauksia on Suomessa varmaan hämmästyttävän paljon, joten ei tuosta voi ketään yksittäistä ihmistä tunnistaa.

Vierailija
51/51 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lasten kanssa työskentelee pitäisi kyllä pitää työstään ja niistä lapsista. Ap purkaa pahan olonsa viattomien lasten niskaan ja syyttää heidän vanhempiaan huonoista työolosuhteista. Surullista.

Ota lomaa ja jää "makaamaan kotiin", annat näin työpaikan sellaiselle henkilölle joka sitä arvostaa ja osaa tehdä työnsä hyvin. Sääliksi käy työpaikkasi lapsia. 😔

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän