Mistä te muut naiset ostatte vaatteenne?
En halua ostaa vaatteitani supermarketeista tai halpaketjuista enää. Mieluummin ostan vähemmän, mutta laadukkaampia ja käytössä kestäviä vaatteita
Olen tilannut vaatteita jonkin verran nettikaupoista, pitänyt jos on löytynyt sopiva, muut palauttanut. Vähän kyllä hävettää ravata postin pisteestä (s-market) hakemassa vaatepaketteja ja viemässä palautuksia. Tosin miksi pitäisi miettiä mitä se ihminen siellä kassan takana miettii ostoksistani. Näin rationaalisesti ajatellen
Hyviä vaatekauppoja on enää harvassa
Kommentit (56)
Merkkeinä yleensä Filippa K, COS, Samuji. Jonkin verran pieniä suomalaisbrändejä kuten Uhana design. Perustrikoo HM, farkut Only tai Lindex (sattuvat sopimaan minulle erittäin hyvin).
Kaupasta ostan joko merkkien omista kaupoista tai nettikaupoista sekä Stockalta.
Netistä tilaan Weecosilta tai satunnaisemmin näistä isoista, zalando yms. Ostan paljon merkkien fb-kirpuilta. Tai en paljon, mutta silloin kun ostan, niin usein sieltä.)
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailta matkatessani (USA, Saksa, Tanska, ruotsi, englanti, lähinnä teen vaateostoksia) mielellään ale-aikaan (kukaan ei Suomessa tunnista onko se tanskalainen jakkupuku viime vuoden mallistoa kun kuitenkin ostan aika klassista työvaatteita). Arkivaatteet lähes kaikki USAsta / Ruotsista (tyyliin Hilfiger, Gant, Polo by Ralph Lauren, American Apparel, GAP - turvallisinta ostaa tuttuja merkkejä, ei aina tarvi edes kokeilla, eikä tule ostettua värejä/kuoseja jotka Suomessa näyttävätkin - no kovin oudoilta.
Mitä hiton väliä, minkä vuoden mallistoa joku yksi vaate on? Ketä kiinnostaa? Oikeasti?
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä hassu kysymys ap:lta. Käytännössä vaatteet ostetaan näin: lähdet johonkin kauppakeskukseen (ei ole väliä minne, samat ketjut kaikkialla), sitten menet kaupasta kauppaan ja katsot mistä tykkäät. Loppupeleissä liikkeellä ei ole väliä.
Kaikki eivät osta vaatteitaan kauppakeskuksista tai edes ketjuliikkeistä.
Vierailija kirjoitti:
Zara, Mango, H&M, Lindex, Cubus, Bikbok, Forever21, New Yorker, Carlings, Bershka, Only, Vila, Gina Tricot, Veromoda, Express, Urban Outfitters, American eagle outfitters... onhan noita. Kauppoja liikaa, rahaa liian vähän :(
Ja suurin osa noista on ihan halpiskuraa. Käytät kerran ja pesun jälkeen menee roskiin, koska muuttuu muodottomaksi, nyppyyntyy, kutistuu, ei puhdistu, koska ei saa pestä tarpeeksi korkeassa lämpötilassa. Moista sontaa ei pitäisi saada edes myydä.
Vierailija kirjoitti:
Ostan kerran vuodessa sukkia ja alusvaatteita, niin ei se ole niin tarkkaa mistä ostan. Halppisketjuja tottakai välttelen.
Jaa, kapitalistien orjat alapeukuttaa, kun kaikki ei osta joka viikko uusia vaatteita
Vaatteet on mallikappaleita ystäreiltä ja kengät mallipareja korkkarista. Joskus ostan sukkiksia stockan alesta tai alusvaatteita changesta. Siinäpä tuo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä hassu kysymys ap:lta. Käytännössä vaatteet ostetaan näin: lähdet johonkin kauppakeskukseen (ei ole väliä minne, samat ketjut kaikkialla), sitten menet kaupasta kauppaan ja katsot mistä tykkäät. Loppupeleissä liikkeellä ei ole väliä.
Kaikki eivät osta vaatteitaan kauppakeskuksista tai edes ketjuliikkeistä.
Minä ostan suurimman osan vaatteista ulkomailta, ja ostan juuri noin.
Suomesta ostan harvoin mitään tarpeeseen, mutta käyn Stockan usein läpi. Sama idea: katson mistä tykkään. Ja jos hinta ja koko täsmää, niin ei sillä ole merkityatä, minkä merkkinen vaate on.
Kai joku ostaa toisinkin, mutta luulen heidän olevan vähemmistöä.
Ostan netistä ja joskus kaupasta. Itsekin satsaan enimmäkseen laatuun, en määrään.
En osta sellaisia vaatteita, jotka kestää vaan pari käyttökertaa ja sitten se pitää heittää jo roskiin.
Ketjuliikkeistä ostan koruja ja asusteita. Joskus voi löytää myös ihan ok materiaalisia vaatteita mitkä kestää, mutta harvemmin.
Oletteko te nettikaupoista ostaneet ihan oikeasti miettineet, kuinka paljon saastuttaa se, kun niitä teidän tilauksianne rahdataan maasta toiseen ja palautetaan taas takaisin? Noita paketteja liikkuu kymmeniätuhansia edestakaisin.
Esprit, Halonen ja Moda minun suosikkejani. Niistä löytyy kestäviä perusvaatteita kohtuuhinnalla.
Eniten nykyään ostan Gudrunilta. Ja jonkun verran myös Stockalta.
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä valikoin vain tietyt liikkeet, joissa käyn. Kokemuksen pohjalta osassa ei kannata vaivautua käymään, koska myyvät kertakäyttövaatteita tai tyyliltään minulle sopimattomia vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä valikoin vain tietyt liikkeet, joissa käyn. Kokemuksen pohjalta osassa ei kannata vaivautua käymään, koska myyvät kertakäyttövaatteita tai tyyliltään minulle sopimattomia vaatteita.
Toki, en minäkään Stockalla kaikkien merkkien rekkejä käy läpi. Mutta viittasinkin ap:n kysymykseen. Hän ei tiedä minne mennä, tai mikä merkki sopii, tai missä liikkeessä myydään hänen tyylisiä vaatteita. Ainut tapa saada tämä selville on mennä tyyliin Itikseen ja lähteä kaupasta kauppaan.
Minä ostan enimmäkseen nettikaupoista ulkomailta. Mies ostaa 100% vaatteet netistä tilaamalla. Hänellä on kun on "standardi" kroppa, jolloin vaatteet lähes aina sopivat täydellisesti.
Ostan lisäksi mm. alusvaatteita ja leggingsejä ym perustavaraa Lidlistä. Joskus urheilukauppojen alennuksesta jotain (tosin harvoin koska Sportsdirect.comista löydän kaiken), tai näistä perus hm, gina, cubus jne.
Kengätkin tilaan netistä.
Pyrin tosin ostamaan vain tarpeeseen ja harvoin, koska minulla on tälläkin hetkellä liikaa vaatteita. En koe mitään tarvetta ostaa joka talveksi uutta talvitakkia tai miettiä minkä vuoden mallistoa kenkäni ovat ;) Hassu ajatus, mutta moni tekee toisin. Yleensä työkavereilla on aina uusi talvitakki, jostain suht halvasta kaupasta. Itselläni on parikymmentä hyvälaatuista takkia, joita käytän vuosia.
Riippuu vähän siitäkin, minkälaiseen tarkoitukseen vaatteita tarvitsee. Itselläni on töissä työasu ja omia vaatteita tarvitsen vain vapaa-ajalla. Vapaa-aikani tarkoittaa liikuntaharrastuksia, lasten harrastuskuskauksia ja kotona puuhastelua. Itse löydän tarpeisiini (ei liikuntaan) vaatteita mm. Noshilta, PaaPii Designilta ja Ommelliselta. Tykkään yksivärisistä ja hillitysti kuoseista, joita noiltakin kyllä saa, vaikka valikoima onkin pääasiassa aika värikästä. Mutta siis laatu on se, mikä noissa koukuttaa. Kestää ja kestää. Hintavia ovat, mutta koko ajan ei tarvitse olla ostamassa uutta. :)
Lontoosta. Joskus putiikeista, missä myydään suosikkimerkkejäni (usein alesta). Netistä, jos on tuttu liike. Jotain perusjuttuja kuten t-paitoja Zarasta, Espritistä, tms. Yritän vähentää vaatteiden määrää ja olla ostamatta lainkaan ns. kertakäyttövaatteita.
Kirppikseltä. Täällä on hyvä selkeä kirppis, josta monesti tekee löytäjä. Katson sieltä aina ensin, jos jotain tarvitsen.
Kiertelen kaupoissa (Hki) laidasta laitaan ja ennen tein paljon virheostoksia. Tykkään kierrellä. Enää en tee virheostoksia. On haastavaa löytää istuvia hyvännäköisiä vaatteita kun on alle 160cm ja omenavartaloinen rinnakas. Olen normaalipainoinen. En viitsi ostaa netistä kun vaatteen koko ei vielä kerro istuvuudesta mitään ja koko myös vaihtelee. Mulla on monenkokoisia vaatteita. Jenkeistä tai esim. Saksasta voisi löytää paremmin vaatteita mutta tällä hetkellä ei ole mahdollista menna. Myyjät passittaisin kassalle seisomaan. Useimmat myyjät eivät ymmärrä hevonp* siitä minkälaiset vaatteet minulle sopivat, ainoastaan jos ovat itse samaa kokoluokkaa. Löydän usein ihan sattumalta sopivan vaatteen, jos lähden etsimään jotain tiettyä niin sitä ei löydy mistään. Joka kaupassa myydään samanlaisia vaatteita.
Olen pluskokoinen (48), mutta onneksi kroppa on standardimallinen joten voin tilata netistä eikä yleensä tarvitse palauttaa. Oikeisiin kauppoihin en enää vaivaudu, mitä nyt Citymarketista voin napata jonkun pukeutumistopin tai alusvaatetta. Vaatekaupoissa ei joko myydä kokoani ollenkaan tai sitten laatu on kuraa ja vaatteet rumia. Myyjiä joko ei näy, he tarjoavat (vittumaiseen sävyyn) eioota tai tyrkyttävät sitä ainoaa oikean kokoista vaatetta mikä valikoimassa on, on se yhtään etsimäni tyylinen tai ei. Ei kiitos enää. Ihmeellistä sinänsä sillä katukuvassa ainakin 1/3 naisista näyttäisi olevan kanssani samaa kokoluokkaa tai ihan reippaasti isompia.
Raha ei onneksi ole ongelma, joten Peter Hahnin nettikauppaan on varaa. Se on ainoa paikka missä tämänkokoiselle on tarjolla klassisia, hyvälaatuisia vaatteita.
Marina Rinaldilta voi joskus löytää jotain, mieluiten alehintaan. Muuten ylihintaisia varsinkin kun MR suosii kuivapestäviä vaatteita.
Evansin nettikaupan tarjoomuksista suurin osa on kuraa, mutta jos sitkeästi etsii, aina välillä joukossa on helmiä.
Little Mistress myy jotain kivoja juhlamekkoja.
Välillä ostan jenkkiläisistä nettikaupoista esim. Nordstron, Talbot's, L.L.Beanilla on rentoja perusvaatteita joissa on hyvä laatu ja edullinen hinta.
Myös korut ja asusteet ostan netistä koska muualta en näitäkään löydä: Peter Hahn, Spartoo, Ferragamo, Roger Vivier, Hermès, Balmuir, Novica, Ross Simons.