Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä te muut naiset ostatte vaatteenne?

Vierailija
06.08.2017 |

En halua ostaa vaatteitani supermarketeista tai halpaketjuista enää. Mieluummin ostan vähemmän, mutta laadukkaampia ja käytössä kestäviä vaatteita

Olen tilannut vaatteita jonkin verran nettikaupoista, pitänyt jos on löytynyt sopiva, muut palauttanut. Vähän kyllä hävettää ravata postin pisteestä (s-market) hakemassa vaatepaketteja ja viemässä palautuksia. Tosin miksi pitäisi miettiä mitä se ihminen siellä kassan takana miettii ostoksistani. Näin rationaalisesti ajatellen

Hyviä vaatekauppoja on enää harvassa

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pluskokoinen (48), mutta onneksi kroppa on standardimallinen joten voin tilata netistä eikä yleensä tarvitse palauttaa. Oikeisiin kauppoihin en enää vaivaudu, mitä nyt Citymarketista voin napata jonkun pukeutumistopin tai alusvaatetta. Vaatekaupoissa ei joko myydä kokoani ollenkaan tai sitten laatu on kuraa ja vaatteet rumia. Myyjiä joko ei näy, he tarjoavat (vittumaiseen sävyyn) eioota tai tyrkyttävät sitä ainoaa oikean kokoista vaatetta mikä valikoimassa on, on se yhtään etsimäni tyylinen tai ei. Ei kiitos enää. Ihmeellistä sinänsä sillä katukuvassa ainakin 1/3 naisista näyttäisi olevan kanssani samaa kokoluokkaa tai ihan reippaasti isompia. 

Raha ei onneksi ole ongelma, joten Peter Hahnin nettikauppaan on varaa. Se on ainoa paikka missä tämänkokoiselle on tarjolla klassisia, hyvälaatuisia vaatteita.

Marina Rinaldilta voi joskus löytää jotain, mieluiten alehintaan. Muuten ylihintaisia varsinkin kun MR suosii kuivapestäviä vaatteita.

Evansin nettikaupan tarjoomuksista suurin osa on kuraa, mutta jos sitkeästi etsii, aina välillä joukossa on helmiä.

Little Mistress myy jotain kivoja juhlamekkoja.

Välillä ostan jenkkiläisistä nettikaupoista esim. Nordstron, Talbot's, L.L.Beanilla on rentoja perusvaatteita joissa on hyvä laatu ja edullinen hinta.

Myös korut ja asusteet ostan netistä koska muualta en näitäkään löydä: Peter Hahn, Spartoo, Ferragamo, Roger Vivier, Hermès, Balmuir, Novica, Ross Simons.

Balmuiria saa ainakin Stockalta, ja tällä viikolla avasivat liikkeen Pohjoisesplanadille.

Vierailija
42/56 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain ulkomailta, jotain kirpparilta, jotain kotimaan liikkeistä. En syrji mitään merkkiä tai liikettä tai ketjua. Minut saa ostamaan kun vaate on mitoilleni sopiva + sopii entiseen vaatevarastoon. Pitää olla 100% puuvillaa, pellavaa tai villaa tai näiden sekoituksia.

Farkut ostan tehtaanmyymälästä kun ajan sen ohi pari kertaa vuodessa (Viitasaari).

Näillä spekseillä en ostele vaatetta usein, käytänkin vaatteeni loppuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputorilta 👊

Vierailija
44/56 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputorilta. Joskus tuunaan niitä, tosin yritän välttää ostamasta tuunattavia, koska helposti ne jäävät pyörimään ja odottamaan uutta muotoaan. Teen myös itse joskus tarpeeseen jonkin vaatteen (neuleet, pitkät housut, paidat). Lähinnä yritän olla hankkimatta mitään ja pärjätä vähillä ja hyvillä vaatteilla.

Vierailija
45/56 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko te nettikaupoista ostaneet ihan oikeasti miettineet, kuinka paljon saastuttaa se, kun niitä teidän tilauksianne rahdataan maasta toiseen ja palautetaan taas takaisin? Noita paketteja liikkuu kymmeniätuhansia edestakaisin.

Maailma muuttuu. Odotan näkeväni vielä elinaikanani seuraavaa (olen nyt 50 vee nettishoppailija): kaupat muuttuvat sovitussopeiksi, joissa käydään vain kokeilemassa vaatteita ja malleja. Tuote toimitetaan kotiin / haetaan kaupasta/varastosta tai printataan kotona 3D-tulostimella. Tulostaminen itse mahdollistaisi myös sen, että voisi ensin printata halpiskopion, jostain kierrätettävästä biomateriaalista, sovittaa ja sitten printata valmiin tuotteen. Tällöin olisi mahdollista saada täydellisiä mittojen mukaan sopivia vaatteita. Tulevaisuudessa palattaisiin siis juuri sinulle räätälöityyn vaatteeseen. 1800-luvun käsintehdyistä vaatteista suora linja 3D-printattuun tekniseen vaatteeseen. Aah:) *haaveilee*

Vierailija
46/56 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokokselta olen viimeksi tehnyt muutamia hyviä löytöjä ale-rekistä.

En viitsi mennä mihinkään pikkukauppoihin, koska siellä tyrkytetään epätoivolla huonosti sopivia vaatteita, ja olen huono sanomaan vastaan.

Nettikaupoista en tykkää, koska en ensinnäkään halua ravata postissa (inhoan sitä palautusrumbaa) ja toiseksi haluan kokeilla vaatetta ennen sen ostamista. Ärsyttää, jos tilaakin vahingossa väärän kokoisen ja sitten sitä palautellaan ja tilataan uutta, mihin menee taas pari viikkoa.

Vierailija
47/56 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostan enimmäkseen nettikaupoista ulkomailta. Mies ostaa 100% vaatteet netistä tilaamalla. Hänellä on kun on "standardi" kroppa, jolloin vaatteet lähes aina sopivat täydellisesti.

Ostan lisäksi mm. alusvaatteita ja leggingsejä ym perustavaraa Lidlistä. Joskus urheilukauppojen alennuksesta jotain (tosin harvoin koska Sportsdirect.comista löydän kaiken), tai näistä perus hm, gina, cubus jne.

Kengätkin tilaan netistä.

Pyrin tosin ostamaan vain tarpeeseen ja harvoin, koska minulla on tälläkin hetkellä liikaa vaatteita. En koe mitään tarvetta ostaa joka talveksi uutta talvitakkia tai miettiä minkä vuoden mallistoa kenkäni ovat ;) Hassu ajatus, mutta moni tekee toisin. Yleensä työkavereilla on aina uusi talvitakki, jostain suht halvasta kaupasta. Itselläni on parikymmentä hyvälaatuista takkia, joita käytän vuosia.

Parikymmentä takkia? Mulla on paljon takkeja: 2 siistiä anorakkia ja yksi puutarhahommiin, pyöräilyyn sopiva ulkoilutakki, kevyt parka, toppatakki ja kaksi untuvatakkia (toinen pitkä, toinen pätkä). Lisäksi vielä paksumpi rähjäisemmän homman takki, joka sopii esim. loppusyksyn metsäretkille. Yhtensä 9kpl, ja musta se on paljon. Näistä kolme olen saanut käytettynä, kolme ostanut kirppikseltä, kaksi alennusmyynnistä ja yhden varmaan täydellä hinnalla (100e). En tarvitse kahta anorakkia, mutta en raaski laittaa kumpaakaan kiertoon.

Vierailija
48/56 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

47 jatkaa, hautajaisia varten on myös yksi musta takki. Ahdistaa jo tuo takkien määrä, nyt kun rupesin niitä laskemaan...

Vierailija
49/56 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

41: Balmuirin myymälä tulee varmaan tsekattua jossain vaiheessa kun täältä maakunnasta tulee Helsinkiin asiaa. Stockasta on mennyt maku mm. just sen naistenvaateosaston ja tyrkkymyyjien takia. En viitsi tukea sitä jos ja kun samat tuotteet saa läheltä muutenkin.

40

Vierailija
50/56 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

lidlin vaatteet kestää. Mallia "perus" eli helposti yhdisteltäviä, ajattomia vaatteita

Vierailija
51/56 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä itse kehtaisi käyttää jotain Suomesta ostettuja rääsyjä. Itse ostan vaatteeni Dubaista tai Miamista.

Vierailija
52/56 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Housut on ketjuliikkeistä, koska olen farkkutyttö ja on tuskaista etsiä hyvinistuvia housuja. Cubuksen jegginsit ja Vero Modan 7-farkut on minulle parhaat.

Kengät tilaan aina joko Brandosilta tai Spartoosta. Koko on 35 joten kaupoissa on turha käydä.

Yläosat ostan lähinnä Zalandolta tai Espritiltä. Pitäydyn tutuissa merkeissä joten ei ole vaaraa että koko olisi väärä. Housuja en uskaltaisi tilata.

Vierailija
53/56 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä itse kehtaisi käyttää jotain Suomesta ostettuja rääsyjä. Itse ostan vaatteeni Dubaista tai Miamista.

Ja nämä nousukaskeitaat on sun mielestäsi tyylikkäitä ostospaikkoja :D Just.

Très gauche...

Vierailija
54/56 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa'a. Olen lyhyt, rintava, lantiota löytyy, muu runko sitten normaalia kapeampi. Herkkä iho, joten haluan luonnonkuituja. Ja totta kai haluaan nätin vaatteen, joka on laadukas ja kestävä. Enkä maksaa maltaita.

Noilla spekseillä saa ravata Helsingin kaikki kaupat eikä mitään löydy. Surkuhupaisaa tämä Suomen tarjonta. Niissäkin merkeissä jota ennen ostin on laatu ja mallit muuttuneet huonoiksi. En osta enää.

Lähes kaiken ostan ja olen jo vuosia ostanut ulkomailta, joko matkoilta tai verkkokaupoista.

Ei ole helppoa sekään verkkokaupasta ostaminen. Ensin pitää löytää ne sopivat mallit, materiaalit ja kaupat. Pläräät satoja sivuja silmät kipeenä. Sitten kun tekee muutaman onnistuneen ostoksen, luulet että tästähän verkkokaupasta mä saan aina vaatteita. Eipäs, vaan heti seuraavan sesongin vaatteet ovatkin taas sitä kaapumallia pelkästään tai puuvilla on muuttunut viskoosiksi tai pahimmillaan polyesteriksi tai kaikki naisten vaatteet ovat pelkkää mustaa tai pinkkiä tai jotain muuta inhaa väriä. Sitten taas etsitään uutta kauppaa.

Vierailija
55/56 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailta matkatessani (USA, Saksa, Tanska, ruotsi, englanti, lähinnä teen vaateostoksia) mielellään ale-aikaan (kukaan ei Suomessa tunnista onko se tanskalainen jakkupuku viime vuoden mallistoa kun kuitenkin ostan aika klassista työvaatteita). Arkivaatteet lähes kaikki USAsta / Ruotsista (tyyliin Hilfiger, Gant, Polo by Ralph Lauren, American Apparel, GAP - turvallisinta ostaa tuttuja merkkejä, ei aina tarvi edes kokeilla, eikä tule ostettua värejä/kuoseja jotka Suomessa näyttävätkin - no kovin oudoilta.

Mitä hiton väliä, minkä vuoden mallistoa joku yksi vaate on? Ketä kiinnostaa? Oikeasti?

Ei ketään, mutta jos farkuissa on vaikka trumpettilahkeet tai tissien alle asti nouseva vyötärö tmv signature-jonkun tietyn vuoden 'tyyliä' niin kyllä ne jää käyttämättä seuraavina vuosina.

Vierailija
56/56 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boozt ja Zalando