Mielipiteitä nimestä Hilda?
Harkitsemme esikoistyttären nimeksi Hilda Aino Emilia. Mitä mieltä Hilda-nimestä?
Kommentit (29)
Hieno nimi! Mummon nimi oli Hilda. Hieno skandinaavinen/viikinkinimi!
Kiva nimi. Meillä myös suvussa tuo nimi ollut käytössä. Harkitsin tyttäreni nimeksi.
Jos mulla olis tyttö, se ois ollut Hilda. Jo 22 v sitten. Mutta mulla on vaan poikia. Ei tavisnimi - tunnen vain yhden 3-vuotiaan Hildan.
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen aggressiivisesti käyttäytyvä, paskalla sotkeva, muistisairas muori. Yäk.
Päivän naurut - kiitokset siitä!
Hieno nimi :)
T: parikymppinen Hilda
Ihana nimi, minä tykkään. Tulee mieleen sellainen tosi tomera ja topakka tyttö.
Annoin tytölleni nimeksi Matilda isoisoäitini mukaan. Hänen lempinimensä on Hilda.
Meillä vieraili "Hilta" rehevä vanha nainen joka kertoi meille kummitusjuttuja nukkumaan mennessä
Tiedän sisarukset Hilda, Helmi ja Hertta. Minusta kivat nimet.
Anopin äiti oli Hilda. Kuoli meidän hääpäivää 100 vuotiaana. Onneksi ei ollut vielä kännyköitä kaikilla silloin. Hyvä nimi.
Tulee mieleen joko Luuta-Hilta tai joku amatsoni.
Ihana trendinimi!
Jos haluat erottua joukosta, anna nimeksi sellaisen sukupolven nimi, joka elää ja potkii vielä parikymmentä vuotta. Eli Pirkko, Marjatta, Tuulikki, Sinikka. Tai miksei samantien seuraavan sukupolven Mira, Terhi tai Pia.
En voi mitään...oon aina inhonnut sitä nimeä. Tulee mieleen joku lehmä.
En tykkää. En ylensäkkään tykkää mummonimistä. Itsellänikin on sellainen.
Isäni kertoo usein kummistaan, joka oli maailmanmukava mummo. Kun Hilda alkoi tehdä kuolemaa vähän ennen joulua, joskus ehkä vuonna 1960 pyyteli naapurin emäntä häntä heille joulun viettoon. HIlda nauroi vain ja totesi " Mitä ihmettä varten, et sinä minuun henkeä puhalla vaikka tulisinkin". Ja Hilda eleli vielä joulun kotonaan ja kuoli sitten pois.
Mummo oli Hilda Maria. Tiedän nuoren nätin tytön, jonka nimi Hilda. Hieno nimi.
Hilda on hyvä. Siskolle nimeksi Tilda.