Uskotko yliluonnolliseen?
Magiaan, henkiolentoihin, enneuniin tms.? Oletko kokenut jotain selittämätöntä ja uskot, ettei sille löydy selitystä luonnontieteestä? En varsinaisesti hae tässä ns. perususkontoihin liittyviä juttuja vaan kaikkea muuta.
Kommentit (37)
On tapahtunut adioita, joita en ole pystynyt selittämään järjellä, mutta koska mulla on tieteellinen maailmankatsomus, en tietenkään niiden perusteella ala uskoa yliluonnolliseen. Luonnollisessakin on tarpeeksi uskomattomia piirteitä ja ominaisuuksia.
Olen nähnyt kirjojen putoavan hyllystä, kirjarivin keskeltä, ilman että kukaan olisi niihin koskenut, sekä todistanut valokatkaisijoiden kääntyneen toiseen asentoon itsestään. Muitakin esimerkkejä olisi, mutta nämä ovat selkeimmät ja vaikeimmin selitettävissä. Sekä kirjojen että valokatkaisijoiden tapauksessa tapahtumia oli todistamassa muitakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rauhatonta. Esim. huoneen katossa aaltoili punaruskea väri. Pihaan tuli auto josta nousi tummiin pukeutunut nainen ja samassa se oli poissa. Huoneen tapetti näytti välillä erilaiselta ym.ym.
Kokiko näitä juttuja useampikin ihminen vai vain yksi?
Molemmat vanhemmat ,sekä eräs kylässä ollut tuttava joka ihmetteli päivällä sohvalla loikoillessaan ,että miten tuo tapetti muuttui ihan erilaiseksi ja nurkassa oli takka!! Vierailin siellä muutaman kerran,enkä takuulla olisi mennyt jos olisin tiennyt. Äiti kertoi vasta kun olivat muuttaneet pois sieltä.
Ehkä jotain homemyrkkykaasuja tai häkää tm. joka aiheuttaa asitiharhoja
Ei pidä ivata ,kyseenalaistaa tai vähätellä asiaa jonka joku toinen on kokenut Henkimaailma on.
Vierailija kirjoitti:
Aamulla heräsin ja tuli sellainen aavistus että kohta tulee kakkahätä ja niinhän se sitten tulikin hetken päästä.
Viestistäs näkee selvästi ,minkä asian ympärillä ajatuksesi pyörii
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rauhatonta. Esim. huoneen katossa aaltoili punaruskea väri. Pihaan tuli auto josta nousi tummiin pukeutunut nainen ja samassa se oli poissa. Huoneen tapetti näytti välillä erilaiselta ym.ym.
Molemmat vanhemmat ,sekä eräs kylässä ollut tuttava joka ihmetteli päivällä sohvalla loikoillessaan ,että miten tuo tapetti muuttui ihan erilaiseksi ja nurkassa oli takka!! Vierailin siellä muutaman kerran,enkä takuulla olisi mennyt jos olisin tiennyt. Äiti kertoi vasta kun olivat muuttaneet pois sieltä.
Ei pidä ivata ,kyseenalaistaa tai vähätellä asiaa jonka joku toinen on kokenut Henkimaailma on.
Höpöhöpöön uskovia pitääkin pilkata ja kyseenalaistaa. Mitään ihmeen henkimaailmoja ei todellakaan ole olemassa, kuten ei jumalaa, joulupukkia, kummituksia jne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpöön uskovia pitääkin pilkata ja kyseenalaistaa. Mitään ihmeen henkimaailmoja ei todellakaan ole olemassa, kuten ei jumalaa, joulupukkia, kummituksia jne...
Sen näkee kukin aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt kirjojen putoavan hyllystä, kirjarivin keskeltä, ilman että kukaan olisi niihin koskenut, sekä todistanut valokatkaisijoiden kääntyneen toiseen asentoon itsestään. Muitakin esimerkkejä olisi, mutta nämä ovat selkeimmät ja vaikeimmin selitettävissä. Sekä kirjojen että valokatkaisijoiden tapauksessa tapahtumia oli todistamassa muitakin.
Kerro lisää. Mitä näiden juttujen taustalla oli? Oliko sama tapahtumapaikka?
Etiäisiä pari kertaa, viimeksi pari viikkoa sitten olin yksin kotona, olin yläkerrassa tietokoneella ja kuulin kuinka ulkovi avattiin ja laitettiin kiinni, sitten oli hiljaista, ihmettelin ja menin alas eikä siellä ollut ketään, tästä kului viitisen minuuttia ja mies tuli töistä kesken päivän kotiin, oli unohtanut lompakkonsa eli kuulin etukäteen miehen saapuvan, outo tilanne.
Olohuoneessa haisee välillä sikarin haju (edesmennyt isäni tykkäsi niitä poltella) koira reagoi välillä myös oudosti, tuijottaa sohvaa ja kallistelee päätään vaikkei siinä ketään istu, ehkä se isä sitten välillä viettää täällä aikaa sohvalla istuen ja sikaria poltellen ;)
En usko yliluonnolliseen, mutta uskon ettei ihminen pysty havainnoimaan läheskään kaikkea mitä ympärillä tapahtuu. Esimerkiksi vanha vertaus muurahaisesta. Jos astut muurahaisen viereen, ei muurahainen ymmärrä että siinä on ihminen vieressä sitä katselemassa. Korkeintaan se huomaa kengän olevan esteenä kulkemiselle ja vaihtaa suuntaa. Sitten se jatkaa tyytyväisenä elämäänsä.
Samalla tavalla ihmiset eivät välttämättä näe suurempaa kokonaisuutta, vain pienen ilmenemän siitä. Muurahainen näkee kengänreunan, vaikka sitä kantaa ajatteleva, tulevaisuutta suunnitteleva ja menneisyyttä muisteleva, tunteva olento. Muurahaisen resurssit ei riitä ymmärtämään moista. Eikä tarvitsekaan.
Ihmisen aistit ovat aika rajattuja. Emme näe tai kuule kuin sopivan taajuuksista ääntä tai valoa. Päämme läpi kulkee wlan-reitittimen bitit, muttemme osaa niitä avata kuin tietokoneella. Radioaallot kantavat ääntä, kuvaa ja musiikkia muttemme tiedä siitä ilman apuvälineitä mitään. Mitä kaikkea muuta missaammekaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro lisää. Mitä näiden juttujen taustalla oli? Oliko sama tapahtumapaikka?
Molemmat tapahtuivat samassa talossa. Tavaroiden lentelyt alkoivat kun suvusta kuoli eräs henkilö ja vaikka koitimme kovasti olla uskomatta henkiin ja poltergeisteihin, vaikeaa se oli. Valot menivät itsestään päälle ja pois (saatoimme huomata katkaisijoiden kääntyneen eli kyse ei ollut sähköviasta) ja joskus tavaroita hävisi. Tavaroista en tietenkään voi olla varma koska ihmisen mieli on erehtyväinen, mutta monta kertaa jotain sellasta katosi jonka muistan 100% varmasti jättäneeni hetkeä aiemmin esimerkiksi lipaston päälle.
Nosto pimenevien iltojen kunniaksi.
Kyllä mä jollain tavalla uskon.
Olen ennenkin tämän kertonut täällä, mutta kerron vielä. Tästä jo vuosia aikaa. Heräsin yöllä kun olin nähnyt painajaista, että mun veljelle on sattunut jotain pahaa. Yleensä sitä herätessään on helpottunut : Huh, se oli vain pahaa unta. Mutta mua ahdisti kuitenkin hirveästi, olimme läheiset veljen kanssa. Aamulla veli soitti, että hänen vaimo on kuollut täysin yllättäen ja kellonaika sama kuin mun painajainen.
Toiste ei ole vastaavaa tapahtunut, enkä halua että tapahtuu.
Mieheni piti loma-aamuna herätä tiettyyn aikaan (lapsen lääkärikäynti).
Eipä tietenkään ollut herännyt ja itse nukuin tyytyväisenä siinä vieressä jotain unta nähden. Sitten kesken unen miesääni sanoi rauhallisesti että eiköhän jo pitäisi herätä. Heräsin sitten ja herätin mieheni ja ehtivät hieman kiirehtien lääkäriin.
Olen ennenkin herännyt ilman kelloa jos tärkeä meno mutta tuo selkeä ja opastava miehenääni oli uusi kokemus.
Onko täällä ketään, joka tekee taikoja/loitsuja?
En todellakaan usko mihinkään enkeleihin tai kummituksiin tai jumalaan (kyllä, pienellä kirjoitettuna, koska en arvosta). En myöskään voi sietää typeriä ihmisiä, jotka uskovat johonkin vastaaviin asioihin.