Alkoholisti paikalla, haluatko kysyä jotain?
Kommentit (81)
Millainen oli eka kerta, kun joit alkoholia?
Ja minkä ikäinen olit tuolloin?
Ikäsi nyt?
Kauanko olet ollut alkoholisti?
Miten tyytyväinen olet elämääsi asteikolla 0–10?
Oletko koskaan kokeillut tällaista: päätä tietoisesti, että kun juot, juot joka kerta edellistä vähän vähemmän. Näin ollen ehdit tottua pienempiin alkoholimääriin vähitellen ja pian oletkin jo kohtuukäyttäjä.
Oletko käyttänyt antabusta. Helpottaako se juomattomuutta?
Vierailija kirjoitti:
Mitä lasissa?
Suomi Viinaa. Leijonan ja Suomi Viinan parissa menee aika.
Paljonko olet tänään juonut ja mitä olet juonut?
Oletko ylpeä itsestäsi?
Montako "hyvää syytä" olet kehittänyt juomisellesi?
Vierailija kirjoitti:
Millainen oli eka kerta, kun joit alkoholia?
Ja minkä ikäinen olit tuolloin?
Ikäsi nyt?
Kauanko olet ollut alkoholisti?
Miten tyytyväinen olet elämääsi asteikolla 0–10?
Ensimmäinen kerta 14-vuotiaana. Heti tiesi, että tässä on jotain meikäläistä erityisesti stimuloivaa. Nyt olen juuri 60 täyttänyt. Alkoholistina olen pitänyt itseäni aina, mutta koko ajan mennyt huonompaan suuntaan eli tyytyväisyysastekin elämään laskenut jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan kokeillut tällaista: päätä tietoisesti, että kun juot, juot joka kerta edellistä vähän vähemmän. Näin ollen ehdit tottua pienempiin alkoholimääriin vähitellen ja pian oletkin jo kohtuukäyttäjä.
Olen kokeillut, mutta meikäläinen kun saa viinaa huulille, niin se on menoa. Ei auta mitkään ennakkosuunnittelut. Pitäisi osata olla täysraitis, mutta sekin tuntuu näin vannhemman sukupolven edustajalle melkoisen mahdottomalta ajatukselta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko käyttänyt antabusta. Helpottaako se juomattomuutta?
Olen käyttänyt monesti. Kyllä estää juomista, jos sitä käyttää, mutta helppo on myös jättää lääke ottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko olet tänään juonut ja mitä olet juonut?
Juon lähinnä kirkasta viinaa. Joskus olutta loiventeluun.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko ylpeä itsestäsi?
Montako "hyvää syytä" olet kehittänyt juomisellesi?
En tietenkään ole ylpeä. Erittäin monta syytä on tullut vuosikymmenten aikana keksittyä
Ap
Oletko joutunut alkoholin vuoksi vaikeuksiin? Tehnyt jotain hyvin typerää, mitä et selvänä tekisi? Rupeatko kännissä hankalaksi? (Rähinäviinaa )
Oletko käynyt AA:ssa? (En ole heidän kätyrinsä, enkä käännyttämässä.)
Vierailija kirjoitti:
A.Le Coq vai Sandels?
En ole kaljan läträäjiä, mutta jos nyt noista pitää valita niin Sandels.
Vierailija kirjoitti:
Oletko joutunut alkoholin vuoksi vaikeuksiin? Tehnyt jotain hyvin typerää, mitä et selvänä tekisi? Rupeatko kännissä hankalaksi? (Rähinäviinaa )
Totta kai. Työpaikat menneet monta kertaa ja kortti ollut kuivumassa. En ole kännissä pääsääntöisesti hankala, mutta kyllä pitkissä putkissa ne kaikki mielialan kirjot saa usein läpikäytyä.
Ap
NÄyttäisitkö paremmalta, jos et olisi juonut? Polttiko viina rasvat naamasta niin kuin monilla vai oletko sellainen valtavilla silmäpusseilla ja ratkenneilla verisuonilla varustettu, punanenäinen tyyppi?
Vierailija kirjoitti:
Oletko käynyt AA:ssa? (En ole heidän kätyrinsä, enkä käännyttämässä.)
En ole. Olen erittäin epäsosiaalinen ja ateisti. Kaikenlaisilla katkoilla olen kyllä ollut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
NÄyttäisitkö paremmalta, jos et olisi juonut? Polttiko viina rasvat naamasta niin kuin monilla vai oletko sellainen valtavilla silmäpusseilla ja ratkenneilla verisuonilla varustettu, punanenäinen tyyppi?
Näyttäisin varmasti nuoremmalta. En mielestäni ole kuitenkaan (vielä) kumpikaan kuvailemistasi naamatyypeistä. Ikäistäni vanhemman, sanotaanko näin. En osaa kuvailla tarkemmin.
Ap
Mitä lasissa?