Hard core säästövinkit blogista
Etsin säästövinkkejä ja kerrankin eräässä blogissa ei ollut typeriä varakkaiden säästövinkkejä vaan sen sijaan listattu ne normaalit rikkaiden säästövinkit.
Surkeat säästövinkit
Tuttuni halusi kumota muutaman surkeaksi havaitun säästövinkin, joten tässäpä tulee.
Älä syö ulkona
"Älä syö ulkona? Milloinkohan mä söin viimeksi ulkona? Nykyisin ulkona syöminen tarkoittaa euron juustohampurilaista. Tästä ei voi siis enää säästää."
Älä osta turhia vaatteita tai meikkejä
"Äiti taisi ostaa mulle viimeksi vaatteita - en oo ostanut vaatteita sitten viime vuoden. Tästäkään ei voi enää säästää. Ei tulis mieleenkään ostaa. Vituttaa kun ihmiset on sillai, että älä osta turhia lehitä tai koruja. Mä luen lehdet kirjastossa enkä oo ostanut mitään koruja. Mä oon mennyt jo sen rajan yli."
Kerää pulloja
"Pulloja kerätään niin paljon, ettei niitä löydä mistään. Mun kotikulmilla hengaa aina juopporemmi - silti täällä ei ole pulloja missään. Isojen tapahtumien pullon keruu taas on melkoista taistelua pulloista, koska joku muukin on keksinyt tämän."
Laita sivuun pienikin summa
"Kun ei ole mistä ottaa, on turha kuvitella voivansa säästää. Okei, viisipennisiä säästämällä saa kasaan ehkä kolme euroa ja kuun lopussa sillä toki saa ruokaa, mutta vuokraa sillä ei enää maksa. Kun tulot on nolla pitkään, säästetyt rahatkin on jo mennyt - välttämättömyyksiin, kuten vuokraan."
Lopeta tupakointi, vähennä alkoholin käyttöä
"En ole tehnyt kumpaakaan aiemmin, joten valitettavasti valtava tupakkarahasto ei säästy ilmasta ropisemalla. Voisiko joku muu maksaa mun kaikista tupakoimattomista vuosista?"
Ideoita, joista tiedät olevasi aivan liian epätoivoinen...
Kaikki te, jotka ajattelitte pelastavanne itsenne käytettyjen pikkareiden myynnillä. Se ei koskaan ollut se vaihtoehto. Ei, ei sen ylepyden vuoksi. Siksi, että tarjontaa on liikaa...
"Mietin et vois hakea röökiä kaikille alaikäisille. Pitäisi vaan valita alue, jossa on hyviä viikkorahoja saavia pentuja. Sit olin et EI."
"Monethan haluaa ostaa ulostetta tuolla netissä. Kelasin et huomaiskohan se, jos lähettäisin koirankakkaa? Aromit ois upeita. Mietin hetken, että oisko niin paha kakata pussiin ja lähettää se jollekin. Sit huusin pääni sisällä et hei OLIS SE PAHA HAE MIELUUMMIN UUDESTAAN SITÄ TOIMEENTULOTUKEA!"
"Mä mietin et vitsit, jos oisin joku kunnon päihteidenkäyttäjä, säästäisin nyt vaan sikana, kun en enää käyttäisi rahaa päihteisiin. Mistä kaikki vaikka kokaiinin käyttäjät saa rahat huumeisiin? Oisko niillä vinkkejä?"
Kommentit (2)
Haluaisin toimivia säästövinkkejä, en sellaisia kuten Iltapäivälehtien 3400 euroa tienaava joka elelee 1000 eurolla kuukaudessa ja laittaa säästöön 2400 euroa joka kuukausi. Kehui säästäneensä jo silloin kuin tienasi 2500 euroa kuukaudessa. En ole koskaan tienannut yli 1500 euroa kuukaudessa ja nyt opiskelijana tienaan paljon vähemmän.
Tulot sitten alle 50e/kk asumiskulujen jälkeen?