Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käy sääliksi teinit, joilla ei ole varaa ehjiin vaatteisiin

Vierailija
04.08.2017 |

Kerätäänkö yhdessä ehjiä farkkuja vähävaraisille teineille?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se Suomen kahtijakautuminen näkyy katukuvassa että monella nuorella ei ole enää varaa ehjiin farkkuihin luultavasti vanhempien vähävaraisuuden ja opintotuen pienuuden vuoksi.  Tosin farkut hajoavat aika harvoin polvien kohdalta ellei ole kaatunut esimerkiksi pyöräillessä, useammin ne ratkeavat monen pesukerran jälkeen jostain haarovälistä.

Vierailija
2/15 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla farkut repeävät aina ekana polvista, toki paikkaan ne monta kertaa ennenkuin jaksan mennä ostamaan uudet.

Teinit käyttävät ehjiä mustia crockereita tai tosi rikkinäisiä mutseja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmispuhkifarkut maksavat, daa. Ehjät ovat halvemmat. Joo sarkasmia aloitus, mutta silti faktat. Käy sääliksi keski-ikäisiä ja vanhuksia, joilla ei ole varaa uusiiin vaatteisiin oikeasti rikkinäisten tilalle.

Vierailija
4/15 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risahousuja kohtaa stadissa usein. Annan kolikkoja mieluummin suomalaisille nuorille vähävaraisille kuin tänne tulleille katukerjäläisille.

Vierailija
5/15 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Risahousuja kohtaa stadissa usein. Annan kolikkoja mieluummin suomalaisille nuorille vähävaraisille kuin tänne tulleille katukerjäläisille.

Näin minäkin tänään kaksi tosi köyhän näköistä tyttöä. Risat farkut olivat risat ihan reisienkin kohdalta. Joutuneet raukat varmaan pitämään noita samoja housuja jo päiväkodista lähtien, ei kai muuten tuonne reisien kohdalle tule reikiä. Haarovälit varmaan äiti parsinut jo monta kertaa. 

Vierailija
6/15 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi taas. Itse olen 80 luvun alussa syntynyt ja joka toinen vaate ala-asteella ja varmaan yläasteellakin oli äidin vanha. Ei haitannut pätkäkään. Niissä kuljettiin monta vuotta. Ärsyttävää ihmisten säälittely ja oletukset.

Vierailija
7/15 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä risahousuja käytetään syrjäisimmässäkin perähikiässä.

Kävin kesällä ei-niin-muotitietoisen murrosikäisen poikani kanssa henkkamaukassa ostamassa farkkuja. Siellä oli ainoastaan näitä "risafarkkuja" ja sitten todella kapealahkeisia farkkuja. Murrosikäinen poikani ei suostunut ottamaan kumpiakaan ja ihmetteli kovasti miksi joku ostaa valmiiksi rikkinäisiä farkkuja. :) ja kapeat ova liian epämukavat. Tuntui siltä että lähes kaikilla vastaantulevila nuorilla oli nämä risafarkut.

Vierailija
8/15 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä panostin ja ostin pojalle Tommy Hillfigerin farkut. Huonoa laatua olivat, koska jo muutaman viikon päästä olivat riekaleina. Isot reiät polvissa ja takapuolessa. Voi huokaus.

Vierailija
9/15 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini osti minulle farkut uutena H&M. Nämä farkut kesti yläasteelta aikuisikään asti. Samat farkut on vielä tänäpäivänäkin käytössä. Ei ole revenny polvista. 

Eikä ne farkut repeä polvista jos niitä ei veitellä tai saksilla leikkele. 

Vierailija
10/15 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Revityt farkut ovat muotia nyt. On se järkevämpi muoti kuin napapaidat nykyisten kolmikymppisten nuoruudessa ;) sen lisäksi nykyteineillä on paljon asiallisempia vaatteita kuin vanhemmillaan teini iässä. Olisitte tyytyväisiä ja lopettaisitte ilkkumisen, aikuiset.

Vierailija
11/15 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 20 vee poika ei käytä revittyjä farkkuja ei lippalakkia, ei converseja, ei mainoksia paidoissa. 

Vierailija
12/15 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin meidän teinille ihan ehjät farkut. Ehti pitää niitä valehtelematta kymmenen minuuttia, niin jo olivat revenneet monesta kohtaa. Ei ole kyse teinien köyhyydestä, vaan vaatteiden huonosta laadusta. Kyllä minusta viidenkympin farkkujen kuuluisi vähän kauemmin kestää.

Vierailija
13/15 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teini on niin nöyrä että kun tarjosin ehjiä farkkuja ei huolinut.Ymmärsi varmaan että Korssin laukkuun oli mennyt ihan tarpeeksi rahaa.

Vierailija
14/15 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isomummo 91v, se lohkaistu teinilleni muotisista reikäisistään "Pitikö noista oikein maksaakin?".

Vierailija
15/15 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isomummo 91v, se lohkaistu teinilleni muotisista reikäisistään "Pitikö noista oikein maksaakin?".

Lohkaisi