Kaipaan mielipiteitä, miehen kanssa riitaa lasten harrastuksista, kumpi oikeassa?
Lyhyesti: olemme uusioperhe, minulla lapsia ja miehellä kaksi lasta jotka asuvat äidillään. Kaikki lapset kouluikäisiä, ei yhteisiä eikä tule.
Ongelma on nämä viikonloput jolloin miehen lapset on meillä. Heillä on ihan käsittämätön määrä harrastuksia. Osa näistä on totta kai viikonloppuisin. Miehen exä siis vaatii että heitä olisi käytettävä noissa harrastuksissa.
Omat lapseni saa harrastaa jokainen tasan yhtä harrastusta, olen yrittänyt katsella sellaisia että olisi mahd. vähän viikonlopulle painottuvia. Miehen kanssa sovittiin kun yhteen muutettiin että niinä viikonloppuina kun kaikki lapset meillä, keskitytään viettämään laatuaikaa yhdessä eikä viedä ketään minnekään. Nyt kuitenkin muuttanut mieltään, hän haluaakin käyttää lapsiaan harkoissa, me jäätäisi sitten minun lasten kanssa kotiin keskenämme kun autoja on se tasan yksi. :/
Onko reilua ? Olenko aiheesta hiukan nyreissäni vai onko mies exineen oikeassa? Lisäksi epäilen että miehen exä tahallaan ohjaa lapsia harrastuksiin joissa on viikonloppumenoja vähän kuin kiusaksi meille? Mies suuttui kun kysyin, miten tämä uusi kuvio käytännössä toimisi jos minulla on töitä lauantaina tai sunnuntaina, ei myöskään suostu vastaamaan mitä tehdään jos useammalla lapsella on joku meno samaan aikaan. Mielipiteitä?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi muutit miehen kanssa yhteen? Ei tule toimimaan. Ja kyllä, miehen tulee kuskata omia lapsiaan omana viikonloppunaan heidän harrastuksiinsa. Hän, kun on heidän isänsä. Olisit punninnut kaikkia asioita ennen kuin sotkit oman ja lastesi kuviot.
Me olemme asuneet jo useamman vuoden yhdessä, tähän asti toiminut hienosti. Tämä on ensimmäinen kunnon riita, ihan käsittämätön tuo miehen mielenmuutos yhtäkkiä. On ollut itsekin tosi tyytyväinen näihin viikonloppuihin jolloin saa rauhassa puuhailla lasten kanssa.
Ap
Lopeta jo..tämä menee aivan naurettavaksi..0p.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti ei ole varaa ostaa toista autoa. Ollaan samassa tilanteessa kuin monet pk-seudulla, lainaa on pakko ottaa silmät korvat täyteen ja sillä saa kolmion jostain lähiön perukoilta jossa julkinen liikenne on ihan vitsi. Masentavaa. Sekin vielä että miehen lasten harrastukset on tietysti ihan eri puolella kaupunkia kun exä muutti mahd. kauas kuultuaan että miehensä löysi minut. Jippii. Omat lapseni harrastaa mahd. halpoja harrastuksia, se on ne tai ei mitään.
Ap
Porvoo! -5p.
Auto on minun, tarvitsen sitä usein työssäni. On väärin mieheltäni hövelisti luvata että totta kai isi kullanmurut harkkoihin vie kun auto ei välttis ole käytettävissä.
Meillä ei ole tukiverkkoja täällä pk:ssa. Olen asunut 10 vuotta enkä tunne ketään. Jos olisi niin totta kai voitaisi harradtaa miten sielu sietää. Se on aika rankkaa selvitä lasten kanssa yksin ilman tukiverkkoa jo tässä tilanteessa kun harkat on minimissä.
Ja mitä tulee lasteni viikonloppuharkkoihin, tasan saavat nyt sitten aloittaa myös harrastukset joissa on viikonloppumenoja. Se on sitten mieheni asia miten asian hoitaa julkisilla kun 4 lasta itkee harkkojaan ja minä vein autoni. Kiitos mielipiteistänne.
Ps. Sinä Joukoa ja Viroa hokeva, hae itsellesi apua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Auto on minun, tarvitsen sitä usein työssäni. On väärin mieheltäni hövelisti luvata että totta kai isi kullanmurut harkkoihin vie kun auto ei välttis ole käytettävissä.
Meillä ei ole tukiverkkoja täällä pk:ssa. Olen asunut 10 vuotta enkä tunne ketään. Jos olisi niin totta kai voitaisi harradtaa miten sielu sietää. Se on aika rankkaa selvitä lasten kanssa yksin ilman tukiverkkoa jo tässä tilanteessa kun harkat on minimissä.
Ja mitä tulee lasteni viikonloppuharkkoihin, tasan saavat nyt sitten aloittaa myös harrastukset joissa on viikonloppumenoja. Se on sitten mieheni asia miten asian hoitaa julkisilla kun 4 lasta itkee harkkojaan ja minä vein autoni. Kiitos mielipiteistänne.
Ap
Ketään ei kiinnosta tämä typerä Provo. Olet simppeli.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ja höpö höpö!
Voi ei..olen sotkenut housuni..miten tämä näin pääsi yllättämään. Ei ihme, että tuli tänne avautumaan. Nyt ymmärrän syyn. Entinen mieskin sanoi, että olen kuin hormonihyrrä , kun vuodan. Ihan hyvä, että suhde kaatui.
AP.
Joko olet pakannut? Tulen Natalian kanssa tiistaina. Silloin kaikki sun ja kakaroittesi tavarat lentää pihalle.
Nyt alan ryyppäämään.
Apn nyt jo ex
Täytynee käydä hakemassa troppia hieman . Ei tästä muuten selviä..olen niin tunteiden vallassa. Miten minun käy?
No ap on kyllä aika pihalla. Lähtökohtaisesti harrastukset hoidetaan. Harrastuksista hirveästi myönteistä näyttöä.
Omilla lapsilla ainakin viikonloppuisin pelejä ja ovat kokoonpanossa, menevät tottakai paikalle. Onneksi tämä on yhtenäinen linja sekä minulla että lasten isällä, nykyisellä eksälläni
Nii no kieltämättä oli vähän hassua kysellä tällaisesta. Nyt, kun tarkemmin mietin, niin ehkä välillä olen miehelle myös tympeä enkä välttis hoksaa tiettyjä asioita, jotka vois hoitaa tietyllä tavalla.
Tässä nyt oikeasti oikea AP.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä minä jotenkin muotoilin asian huonosti?
Ok, on tavallinen lauantai. Mieheni lapset ilmoittavat, että toisella on harkat klo 12-13 jossain, toinen sanoo että on matsi klo 10-16. Sen jälkeen minun lapseni sanoo, entäs minun harkat klo 14-15 paikassa X ja toinen minun lapseni muistaa että hänellähän onkin tänään se koko päivän kestävä harrastusjutska siellä paikassa Y.
Miten tällaiset tilanteet selvitettäisi? Kukaan ei vaan suostu tähän mitään vastaamaan, minua kyllä moititaan vaikka parhaani teen. Samoin mieheni, murjottaa ja kiukkuaa muttei vastaa tällaiseen mitään.
Mieheni ei palstaile, jos palstailisi, tietäisi edes sen että minä en leivo, laula enkä pelaa lautapelejä.
Ap
Justhan sä sanoit aloitusviestissä ettei sun kersat harrasta kuin arkisin. Ja jos harrastaiskin vkl, niin sehän romuttaisi suunnitelman ettei ketään viedä minnekään vaan ollaan yhdessä kotona.
No just joo..Porvoossa taas. Nyt vedit oikeen pohjanoteerauksen. Sen verran oli huono, että -10p. Miten muuten se sun 8v. Neuvola , saitko aikaa Porvoon neuvolaan . Siellähän vissiin pääsi neuvolaan vähän isommatkin..ja teittekö uuden lasun miehesi exästä?