Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaipaan mielipiteitä, miehen kanssa riitaa lasten harrastuksista, kumpi oikeassa?

Väsähtänyt äitipuoli
04.08.2017 |

Lyhyesti: olemme uusioperhe, minulla lapsia ja miehellä kaksi lasta jotka asuvat äidillään. Kaikki lapset kouluikäisiä, ei yhteisiä eikä tule.

Ongelma on nämä viikonloput jolloin miehen lapset on meillä. Heillä on ihan käsittämätön määrä harrastuksia. Osa näistä on totta kai viikonloppuisin. Miehen exä siis vaatii että heitä olisi käytettävä noissa harrastuksissa.

Omat lapseni saa harrastaa jokainen tasan yhtä harrastusta, olen yrittänyt katsella sellaisia että olisi mahd. vähän viikonlopulle painottuvia. Miehen kanssa sovittiin kun yhteen muutettiin että niinä viikonloppuina kun kaikki lapset meillä, keskitytään viettämään laatuaikaa yhdessä eikä viedä ketään minnekään. Nyt kuitenkin muuttanut mieltään, hän haluaakin käyttää lapsiaan harkoissa, me jäätäisi sitten minun lasten kanssa kotiin keskenämme kun autoja on se tasan yksi. :/

Onko reilua ? Olenko aiheesta hiukan nyreissäni vai onko mies exineen oikeassa? Lisäksi epäilen että miehen exä tahallaan ohjaa lapsia harrastuksiin joissa on viikonloppumenoja vähän kuin kiusaksi meille? Mies suuttui kun kysyin, miten tämä uusi kuvio käytännössä toimisi jos minulla on töitä lauantaina tai sunnuntaina, ei myöskään suostu vastaamaan mitä tehdään jos useammalla lapsella on joku meno samaan aikaan. Mielipiteitä?

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tänne sitten piti tulla nillittämään. Etkö usko, että me ei haluta olla sun kans viettämässä "laatuaikaa"'kun kaikki pitää tehdä sun pillin mukaan. Minun lapseni eivät halua joka kerta leipoa, askarrella, piirtää, laulaa tai pelata lautapelejä.

Parempi kun alat etsimään omaa asuntoa heti.

-apn mies

Vierailija
22/73 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tänne sitten piti tulla nillittämään. Etkö usko, että me ei haluta olla sun kans viettämässä "laatuaikaa"'kun kaikki pitää tehdä sun pillin mukaan. Minun lapseni eivät halua joka kerta leipoa, askarrella, piirtää, laulaa tai pelata lautapelejä.

Parempi kun alat etsimään omaa asuntoa heti.

-apn mies

Ohhoh!! Nyt menee mielenkiintoiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autolla tulee hoitua ensisijassa työmatkat, ellei työmatka ole helppo julkisilla. Joko niin, että mies heittää ja hakee ja sää auton päiväksi, tai sitten sinä menet autolla ja mies järjestelee esim kimppakyytejä. Jos ei mitenkään onnistu, sitten niinä viikonloppuina jää harrastukset väliin.

Muuten olen kyllä sitä mieltä, että harrastukset tulee hoitaa, jos lapset niihin haluavat. Tässä on aikuisten vaan nieltävä kiukkunsa. Sinänsä ymmärrän kyllä, mitä haet takaa yhteisellä ajalla jne ja itse varmaan ainakin välillä jättäisin harrastuksia väliin ihan rauhallisen perhanan nimissä.

Perhanan = perheajan. Kiitos autocorrect :D

Vierailija
24/73 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksette lähde mukaan ja vietä harrastusten aikaan kaupungilla hauskaa, vain sinä ja lapsesi? Käykää shoppailemassa, leffassa, ravintolassa - mitä vain. Miksi teidän pitäisi kotiin jäädä kykkimään? Toisaalta sinun lapsesi saattavat ihan tykätäkin olla kotona vain sinun kanssasi, ilman uutta puolisoasi. Vuokratkaa vaikka leffa ja katsokaa se keskenänne.

Minusta tämä pulmasi kuulostaa lähinnä siltä, että sinä et vain haluaisi miehen lapsia pilaamaan sinun kotirauhaasi.

(suora lainaus) Miehen kanssa sovittiin kun yhteen muutettiin että niinä viikonloppuina kun kaikki lapset meillä, keskitytään viettämään laatuaikaa yhdessä eikä viedä ketään minnekään.

Miehen kanssa on sovittu jotain, mitä nyt aletaan miehen toimesta muuttamaan yksipuoleisesti.

ohis

Vierailija
25/73 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on hyvä isä

Vierailija
26/73 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoin ratkaisu on se, jonka lapseni tekivät itse eli eivät mene isälle viikonloppuna. Minä en pakota ja jos ei mies kotoa hae, ei lapset lähde. Mies taas ei pääse hakemaan, kun on vain yksi auto ja vaimon kanssa käyvät ruokaostoksilla.

Isä tässä eniten menettää. Hänen valintansa, hänen elämänsä.

Vierailija
27/73 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti ei ole varaa ostaa toista autoa. Ollaan samassa tilanteessa kuin monet pk-seudulla, lainaa on pakko ottaa silmät korvat täyteen ja sillä saa kolmion jostain lähiön perukoilta jossa julkinen liikenne on ihan vitsi. Masentavaa. Sekin vielä että miehen lasten harrastukset on tietysti ihan eri puolella kaupunkia kun exä muutti mahd. kauas kuultuaan että miehensä löysi minut. Jippii. Omat lapseni harrastaa mahd. halpoja harrastuksia, se on ne tai ei mitään.

Ap

Kyse on siis oikeasti siitä ettei miehen lapset saisi harrastaa, koska sun lapsilla ei ole varaa samaan. Miten te kaksi ihmistä muuten pääsette liikkumaan pelkästään yhdellä autolla? HArvemmalla menee aina aikataulut yksiin että tuota ei oikein uskottavaa.

Vierailija
28/73 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä minä jotenkin muotoilin asian huonosti?

Ok, on tavallinen lauantai. Mieheni lapset ilmoittavat, että toisella on harkat klo 12-13 jossain, toinen sanoo että on matsi klo 10-16. Sen jälkeen minun lapseni sanoo, entäs minun harkat klo 14-15 paikassa X ja toinen minun lapseni muistaa että hänellähän onkin tänään se koko päivän kestävä harrastusjutska siellä paikassa Y.

Miten tällaiset tilanteet selvitettäisi? Kukaan ei vaan suostu tähän mitään vastaamaan, minua kyllä moititaan vaikka parhaani teen. Samoin mieheni, murjottaa ja kiukkuaa muttei vastaa tällaiseen mitään.

Mieheni ei palstaile, jos palstailisi, tietäisi edes sen että minä en leivo, laula enkä pelaa lautapelejä.

Ap

Vierailija
29/73 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä pulmasi kuulostaa lähinnä siltä, että sinä et vain haluaisi miehen lapsia pilaamaan sinun kotirauhaasi.

Siis minä nimenomaan haluaisin edes joskus nähdä lapsipuolia, kahden viikon välein on kuitenkin tosi vähän ja jos se menee harkoissa niin eipä siinä paljoa aikaa jää :/

Ap

Vierailija
30/73 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, on tavallinen lauantai. Mieheni lapset ilmoittavat, että toisella on harkat klo 12-13 jossain, toinen sanoo että on matsi klo 10-16. Sen jälkeen minun lapseni sanoo, entäs minun harkat klo 14-15 paikassa X ja toinen minun lapseni muistaa että hänellähän onkin tänään se koko päivän kestävä harrastusjutska siellä paikassa Y.

Miten tällaiset tilanteet selvitettäisi? Kukaan ei vaan suostu tähän mitään vastaamaan, minua kyllä moititaan vaikka parhaani teen. Samoin mieheni, murjottaa ja kiukkuaa muttei vastaa tällaiseen mitään.

Mieheni ei palstaile, jos palstailisi, tietäisi edes sen että minä en leivo, laula enkä pelaa lautapelejä.

Ap

Nyt lopetat sen täällä valehtelun. Istut taas siellä litkimässä sitä halpaa punkkua ja sekoilet. Sun mielialalääkkeet ja alkoholi ei sovi yhteen. En tule yöksi kotiin. Olen soittanut 8krt, et vastaa ja 6 viestiä joihin et vastaa. Lähden Tallinnaan Joukon kanssa. Tulen kun siltä tuntuu. Parempi olisi kun häipyisit sieltä viikonlopun aikaan. Mulla on toinen nainen Virossa ja mun lapsetkin vihaa sua.

Ryyppää nyt siellä ja kirjoita tänne lisää paskaa.

Apn tuleva ex

Nyt tarvii hakea popcornia. Parasta viihdettä.

Vierailija
31/73 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ymmärrän kyllä, mitä tarkoitat. Tämä on monen lapsen perheessä vaikeaa muutenkin. Eipä se auta kuin sumplia, kimppakyytejä jos mahdollista, joku viedään tuntia ennen aloitusta jo odottamaan, isoimmat opettelevat menemään julkisilla, joku mummo tms jos löytyy hälytetään apuun. Ja sitten vaan valitaan viime kädessä kuka menee ja kuka jättää väliin.

Vierailija
32/73 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nyt lopetat sen täällä valehtelun. Istut taas siellä litkimässä sitä halpaa punkkua ja sekoilet. Sun mielialalääkkeet ja alkoholi ei sovi yhteen. En tule yöksi kotiin. Olen soittanut 8krt, et vastaa ja 6 viestiä joihin et vastaa. Lähden Tallinnaan Joukon kanssa. Tulen kun siltä tuntuu. Parempi olisi kun häipyisit sieltä viikonlopun aikaan. Mulla on toinen nainen Virossa ja mun lapsetkin vihaa sua.

Apn tuleva ex

Rakas anna anteeksi. En enää juo. Tule heti kotiin. Voin mennä takaisin hoitoon.

Ap

Vierailija
33/73 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap olisi muotoillut asian niin, että heidän ydinperheessään mies haalii lapsille harrastuksia ja viikonloppuisin yhteinen aika jää minimiin ja kyydit ovat hankalia, hän saisi paljon rakentavampia kommentteja ja neuvoja.

Vierailija
34/73 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitkä sekoilijat valtasivat ketjuni. Ei tästä nyt hullua hurskaammaksi tullut.

Oikea ap, mies vielä toistaiseksi istuu tuossa sohvalla n. metrin päässä :D

Vierailija
35/73 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi sä alat keksiä tommosia aikatauluja päästäsi, kun lapsesi ei saa edes harrastaa viikonloppuisin? Ihan turhaan mesot vaan perheriitaa. Sä et vaan voi sanella niiden miehen lasten harrastuksiin menoja.

Vierailija
36/73 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä lapset ovat? Joutuvatko apn omat lapset istumaan kokk viikonlopun autossa, jos ap on töissä ja miehen lapsia pitää kuskata ympäri pk-seutua? Vai ovatko sen ikäisiä, että voivat olla itsekseen kotona?

Ei sekään ole reilua, että ajelutetaan muita lapsia toisten harrastusten vuoksi. Oli ihan kumman lapsia vaan.

Vierailija
37/73 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Meillä lapset ja minä harrastaa kaikki kilpaurheilua. Toisen lapsen erillinen lisäryhmä harjoittelee lauantaisin, toisella on turnaukset aina viikonloppuisin. Myös omat kilpailuni ovat aina viikonloppuisin. Ei noita vuoroja voi itse päättää, kaupungilta tulee ne vuorot mitkä tulee ja seurat jakaa miten jakaa. Jos tulee viikonlopulle niin voi voi, turha siitä on kiukutella. Turnaukset kestää yleensä koko päivän, ei voi olla arkena. Meillä on joka päivä jotain, usein päällekkäin. Asia ratkaistaan käyttämällä lapsille kimppakyytejä mahdollisimman paljon. Onneksi ex-mieheni kuskaa myös viikonloppuisin eikä ole nyxäänsä häirinnyt. Todellakin suuttuisin ja lapsetkin suuttuisi, jos nyxä kieltäisi harrastukset viikonloppuisin. Myös oman nyxäni lapsen harrastus on viikonloppuna. Ei ongelmaa. Eli miehesi ja hänen exänsä ovat oikeassa.

Vierailija
38/73 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakaa!! Nyt mun mies on matkalla sinne Tallinnaan. Miten saan sen laivan takaisin satamaan?

Olen paniikissa. Onko hänellä oikeasti siellä toinen nainen? Tämä Jouko on hänen paras ystävänsä ja sellainen puolivallaton poikamies.

Pilasinko suhteemme nyt?

En tajunnut että hän lukee tätä palstaa.

Oikea Ap

Vierailija
39/73 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksette lähde mukaan ja vietä harrastusten aikaan kaupungilla hauskaa, vain sinä ja lapsesi? Käykää shoppailemassa, leffassa, ravintolassa - mitä vain. Miksi teidän pitäisi kotiin jäädä kykkimään? Toisaalta sinun lapsesi saattavat ihan tykätäkin olla kotona vain sinun kanssasi, ilman uutta puolisoasi. Vuokratkaa vaikka leffa ja katsokaa se keskenänne.

(suora lainaus) Miehen kanssa sovittiin kun yhteen muutettiin että niinä viikonloppuina kun kaikki lapset meillä, keskitytään viettämään laatuaikaa yhdessä eikä viedä ketään minnekään.

Miehen kanssa on sovittu jotain, mitä nyt aletaan miehen toimesta muuttamaan yksipuoleisesti.

ohis

No silloin, kun on lapsia hankittu, niin niistä pidetään huolta. Ja nämä miehen lapset, jotka ovat olleet ennen sinua, menevät harrastuksineen tärkeysjärjestyksessä ensin. Ehkä mies tuli typeryyksissään luvanneeksi sinulle, kun lapset olivat pieniä eikä tajunnut ennakoida. Tämä annetakoon hänelle anteeksi. Toimii nyt kuitenkin oikein.

Vierailija
40/73 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Apn tuleva ex

Rakas anna anteeksi. En enää juo. Tule heti kotiin. Voin mennä takaisin hoitoon.

Ap

Myöhäistä. En haluaisi enää ikinä nähdä sinua. Ota lapsesi ja häivy ennen tiistaita asunnosta joka on minun. Tuli mitta täyteen. Jouko kertoi että tilität täällä usein.

Tulen uuden naiseni kanssa ensi viikolla ja heitämme sinun tavarasi roskiin

Apn tuleva ex

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan