Minkä takia monet varsinkin naiset pitävät itseään ihan vanhoina ja rupsahtaneina jo 40-vuotiaina?
Itse olen 40v mies ja olen paremmassa kunnossa kuin koskaan aiemmin, ja paremmassa kunnossa kuin suurin osa itseäni nuoremmista. Koen jotenkin omituisena, ja etäisesti loukkaavinakin sellaiset äänenpainot että nelikymppiset olisivat jotenkin vanhoja tai pakosti rupsahtaneita. Vai koskeeko tämä vain naisia?
Kommentit (23)
Nykypäivän nuoruuden ihannointi. Itselläni on tuttava, nainen, joka on 45vuotias, hän on upean näköinen, mutta kokee olevansa jo vanha eukko. Elää kuin ikäloppu mummo. Ei käy missään, koska mielestään on liian vanha mihinkään.
Näin 20-vuotiaan näkökulmasta 40-vuotias on vanha. Eivät ole välttämättä rupsahtaneita, mutta ryppyjä on, kädet on erilaiset kuin 20-vuotiaalla, samoin kaula.
Joo parikymppisenä jo viisi vuotta vanhempi oli toinen jalka haudassa, kolmikymppinen ikäloppu ja sitä vanhempia ei ollut oikein olemassakaan. Viisitoista vuotta myöhemmin ajattelee, että nelikymppinenhän on vielä nuori, miksi kaikki pitää niitä niin vanhoina..no sitäpä on ehkä joskus jopa 80 v, pitkä aika olla ikäloppu puolet elämästään.
Vanhakantainen asenne on, että miehet ovat parhaassa iässään ja naiset ovat suurin piirtein ongelmajätettä tuossa iässä. Tuon asenteen voisi työntää sinne, missä aurinko ei paista.
Niin, uskoisin että monet ovat jo tajunneet mistä on kyse, eli suolesta vuotaa mikrobeja hissukseen vuosien mittaa, ja ne perustavat mm. infektiopesäkkeitä ihon alle, joka näkyy ihon vanhentumisena.
Olen 20 v ja 40-vuotias mies on silmissäni rupsahtanut.
Täytän tänä vuonna 47v. ja olen todella hyvää kunnossa. Olen laihempi ja kiinteämpi, kuin 10v. sitten. Ei roiku naama, eikä mikään paikka vielä. Hyvät elämäntavat !
Itse en pidä itseäni rupsahtaneena ja vanhana mutta 10 vuotta nuorempi mies pitää.
Nainenhan on parhaassa iässä 40-vuotiaana. Lapset on tehty. Miehet ei vonkaa enää niin paljon kuin ennen. Saa siis olla katseilta ja silmän vinkkauksilta ehkä enemmän rauhassa. Silloin, kun nuoremman miehet erehtyvät pitkiin katseisiin tuntuu, että voi ei, kun hän tietäisi, että olen 43 v. Näytän paljon nuoremmalta. Olen myös miettinyt, että jos joutuisi vielä etsimään uuden miehen, miten siinä kävisi. Täytyisikö sitä yrittää vielä raskaaksi vanhalla iällä nuorelle miehelle?
Hyvä aihe. On kyllä tosi surullista, että juuri kun on rimpuillut teini-iän kauhuista ja nuoruuden epävarmoista hapuiluista aikuisuuteen, kun on rakentanut haluamansa elämän ja alkaa olla sujut itsensä kanssa, onkin jo heti muka vanha. Nykyaika on ihan sekaisin, kun ihminen on suurimman osan ikäänsä vanha. Odottakaa edes eläkeikään, jos ei huvita vartoa vanhuutta siihen, kun oikeasti kunto rapautuu, hiukset harmaantuu ja huomaa jääneensä jälkeen mm. tekniikan kehityksessä.
Aikuinen, biologiselta kannalta valmis ihmisyksilö on kaunis.
Mä olen 32v ja rupsahtanut vanha mummo. Tissini ja mahani roikkuvat arpisina lasten jäljiltä. Selkäni rusahti eka raskaudessa, jos menen lattialle makaamaan, en pääse itse ylös kipujen takia. Minulla on myös kohdunlaskeuma, peräpukamia, pissiongelmia jne. Viimeinen raskaus toi sääriin niin pahat suonikohjut että ajoittain jalkoihin sattuu ihan kaikki, tyyliin hengittäminen. Mä näytän ihan hirveälle, aina sattuu johonkin, seksiä ei ole tehnyt vuosiin kun endon + laskeuman takia se sattuu. En käy ikinä missään, itken vaan kotona miksi pilasin elämäni lapsia tekemällä, mieskin jätti, työt meni. Jatkuva stressi rahasta, unettomuus näkyy silmäpusseina. Niin ja olen ylipainoinen, joudun pukeutumaan miesten xxxl-vaatteisiin.
Kylläpä olenkin hottis.
Nelikympisillä on kyllä korkea itsepetoksen taso. Nelikymppinen näyttää aina keski-ikäiseltä, ei siltä kymmenen vuotta nuoremmalta jota kuvittelette. Ja jos olet nelikymppisenä elämäsi kunnossa kertoo se vain siitä, että et ole aiemmin ollut kovinkaan kummoisessa kunnossa.
Oman kokemuksen mukaan 40set naiset ovat ylivoimaisesti parhaita sängyssä.
Vierailija kirjoitti:
Näin 20-vuotiaan näkökulmasta 40-vuotias on vanha. Eivät ole välttämättä rupsahtaneita, mutta ryppyjä on, kädet on erilaiset kuin 20-vuotiaalla, samoin kaula.
Taidat puhua 50+ ikäisistä, et 4-kymppisistä... Harvalla vielä tuossa iässä kädet tai kaula rupsahtaa, enintään niillä, jotka on grillanneet itseään vuosikymmeniä :D.
Olen aina ajautunut olemaan esim töissä itseäni nuorempien kanssa, ja niinpä olen tottunut olemaan "ihan kauhean vanha" jo 25- vuotiaasta, sen jälkeen olen ehtinyt olemaan myös sairaseläkkeellä pari kertaa, joten tuntuu että olen ollut vanha ja elänyt sellaisen yksinäisen vanhuksen elämää, jota kukaan ei käy katsomassa, jo iät ja ajat ennen neljääkymppiäkin. Mitähän kivaa vielä on odetattavissa.
Rupsahtanut mutta ennenkaikkea tyhmö naikllonen nahkoineen ja luineen huutaa "sinun pitäisi olla kolmekymppinen".
Katso peilistä ja mieti muita syitä miksi mies ei edes kiinnostu tuollaisesta vaikka kuinka seurailet ja häiriköit jakaivat ikövyyksiä itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys olikin, miksi nelikymppiset itse pitävät ikäisiään vanhoina ja rupsahtaneita. Näin nelikymppisenä pidän parikympppisiä ihan lapsina vielä. Mutta sitähän ei kysytty. Itse ihmettelen samaa, en omasta mielestäni ole mitenkään vanha.
Nykyajan tissiperseturbohuulikulttuurissa tunnen itseni henkisesti ikälopuksi jo viisikymppisenä. Mulla se on korvien välissä.
En ole vielä rupsahtanut. Toistaiseksi näytän nuoremmalta.
47v.
Viehättävin ja hyväkuntoisin mies kenet tiedän on 40-vuotias. Mies parhaassa iässä. Näyttää hiukan kyllä nuoremmalta