Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Normaalia kasvatusta?

Vierailija
04.08.2017 |

Mun naapureiden tapa kasvattaa pikkutytärtään hieman huolettaa minua. Tässä yhtenä päivänä kävelin heidän takapihan edestä ja heidän tyttönsä itki. Äiti vain tokaisi lapselleen "Älä viitsi."
Äsken kävin takapihallani ja tyttö itki taas jotakin. Äidin reaktio oli alkaa matkimaan lasta. Alkoi leikki-itkemään ja määkimään, jonka jälkeen alkoi nauraa tyttärelleen.
Olen itse lapseton, mutta en ikinä reagoisi noin lapsen itkuun vaan koittaisin saada lapsen kertomaan mikä on vialla ja lohduttaa.
Kysynkin siis miten te reagoitte lapsenne itkuun? Onko tämä normaalia? Mua surettaa, että äiti, jonka pitäisi olla lapsensa tuki ja turva pilkkaa ja nauraa lapselleen.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kerran kenkäkaupassa naisen, jolla oli pieni poika. Kenkä ei mahtunut pojan jalkaan. "Sitten täytyy leikata sulta varvas pois", sanoi nainen. Se poika joutui menemään sen naisen kanssa kotiin. Pahin, jonka olen nähnyt.

Vierailija
2/6 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen meidän 3v tytölle sanonut tyyliin "älä viitsi" jos itkee siitä että esim hirveän kamala muurahainen kävelee maassa :D Jos itkee muista syistä niin sanon myös eri tavalla tietysti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan empatiakyvytöntä ja henkistä väkivaltaakin. Muistan kun satutin pienenä itseni pahasti tarhan pihalla ja aloin itkemään, äitini ei lohduttanut mitenkään vaan kiireesti lähti kipittämään kotiin päin ettei kukaan huomaa ja minä raahauduin itkien kaukana perässä. Voin hyvin kuvitella miten pahalta tytöstä tuntuu tuollainen käytös, omalta äidiltä.

Vierailija
4/6 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko tuollaisesta tehdä lasun? Kysyn siis ihan tosissani.

Vierailija
5/6 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Älä viitsi" on minusta ihan ok. kun kiukutellaan turhasta. Matkiminen ja nauraminen on jo pilkkaamista ja henkistä väkivaltaa.

Vierailija
6/6 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko tuollaisesta tehdä lasun? Kysyn siis ihan tosissani.

Ei voi. Vanhemmilla on myös tapana aloittaa juominen jo aamupäivällä, mutta tällöin en ole havainnut lapsia taloudessa. Jos olisivat niin sitten saattaisi olla jo lasun paikka.

-ap