Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi harrastuksiin tarvitaan vanhemman henkilötunnus?

Vierailija
04.08.2017 |

Meidän lasten harrastuksista moni on alkanut käyttää eepos-palvelua. Kun aiemmin ilmoittautumisen riitti lapsen syntymäaika, tämä ohjelma vaatii koko henkilötunnuksen. Sen lisäksi pitää ilmoittaa myös huoltajan hetu. En pääse edes katsomaan ryhmien aikatauluja, ennen kuin annan nämä tiedot. Mihin näitä oikein tarvitaan?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin saman. Toisaalta toiseen harrastukseen ei tarvinnut vanhemman hetua täyttää, vaikka sen paikka siellä olikin. En tajua mitä joku tanssiopisto tekee lapseni henkilötunnuksella, minun tiedoistani puhumattakaan.

Vierailija
2/10 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksuja varten tai tavoittamista varten, jos sattuu jotain?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasin saman. Toisaalta toiseen harrastukseen ei tarvinnut vanhemman hetua täyttää, vaikka sen paikka siellä olikin. En tajua mitä joku tanssiopisto tekee lapseni henkilötunnuksella, minun tiedoistani puhumattakaan.[/quote

Laskutusta varten on oikeus pyytää.

Vierailija
4/10 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskutusta varten. Jos laskut ei tule tuon järjestelmän kautta (omien lasten harrastuksissa tuota ei ole käytössä niin en tunne koko softaa), ilmoita, että et sotua anna, vaan tahdot tiedot sitten jotain muuta reittiä. Lapsen sotu tarvitaan vakuutuksia varten, joten se on ihan OK. Paljon on järjestelmiä ja lomakkeita, joissa kysellään kaikennäköistä täysin asiaan riippumatonta, mm. ammatteja ja just noita sotuja. Jätän ne nykyään tyhjäksi kaikki.

Vierailija
5/10 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo varmaan on oikeus, mutta mihin sitä tarvitaan? Kun viimeisen kymmenen vuoden ajan samoihin oppilaitoksiin on riittänyt lapsista paljon vähemmän tiedot.

Vierailija
6/10 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ongelmaksi muodostui se, että lapsella olisi pitänyt olla puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Meidän lapsella ei vielä ollut ja laitoin omani, mutta sitten se herjasi niistä, kun yritin laittaa samoja omiin tietoihin. Siihen kyllä tuli korjaus, ja omani kelpasi, mutta yhä edelleen siis piti laittaa lapsen yhteystietoihin nämä molemmat, tai ei päässyt ilmoittautumisiin.

Vierailija
7/10 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

. En pääse edes katsomaan ryhmien aikatauluja, ennen kuin annan nämä tiedot.

Mä laitan usein ne mielestäni tarpeettomat, mutta joita ilman ei voi jatkaa, väärin.  Sitten jos aikataulut natsaa, voi käydä ilmottautumassa lapsen oikeilla tiedoilla, silloinkin voi kokeila jos hetuun kelpaa loppuosaksi xxxx.

Vierailija
8/10 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hö. Koska hetu identifioi sinut. Koska tietosi tallennetaan sähköiseen järjestelmään. Koska sinulle voidaan markkinoia ja myydä tuotteita ja "profiloida" sinut tarkemmin kun saadaan tämänkin tieto. Yhdistettynä lapsesi hetuun saadaan tietoja yhdistelemällä paljon tietoja sinusta kuluttajana, missä liikut jne. Tätä voi käyttää kauppatavarana jos ei nyt niin myöhemmin.

Ja ihan sama sormenjäljessä. Joten sitä ei kannata laittaa yhtään mihinkään.

thats it

Vierailija
9/10 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan koko tunnuksen vaatiminen on mahdollista vain harvoissa tilanteissa ja yleensä nimi ja syntymäaika riittää.

Koko tunnuksen kyselijöiltä kannattaa kysyä mihin lainkohtaan vaatimuksensa perustavat ja sen jälkeen vaatia esille selvitys rekisterin tietoturvasta.

(itse olen suunnitellut laativani yksityisoikeudellisen sopimuksen, jossa jokainen henkilötunnuksen kyselijä sitoutuu samalla luovuttamaan omansa "oikeusturvan varmistamiseksi")

;)

Vierailija
10/10 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ongelmaksi muodostui se, että lapsella olisi pitänyt olla puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Meidän lapsella ei vielä ollut ja laitoin omani, mutta sitten se herjasi niistä, kun yritin laittaa samoja omiin tietoihin. Siihen kyllä tuli korjaus, ja omani kelpasi, mutta yhä edelleen siis piti laittaa lapsen yhteystietoihin nämä molemmat, tai ei päässyt ilmoittautumisiin.

ei noissa rehellinen tarvitse olla, mä laitan noihin yleensä jotain ihan höpöhöpöä, ettö saan sen vaan läpi...