Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sinua häiritsee se, jos koirani pitää hihnaansa suussaan lenkillä?

Vierailija
04.08.2017 |

Tällä keinolla olen saanut sen lopettamaan käsiin ja jalkoihin näykkimisen. Kulkee nätisti vierellä, mutta pitää osaa hihnasta suussaan. Muilta koiraihmisiltä olen kuullut ulinaa, kuinka tämä on väärin?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyllä on "valtataistelua" kuten on näykkiminenkin. Olen jopa vähän ihmeissäni että olette eri mieltä asiasta.

Vierailija
22/33 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkitilanteessa koiran hampaissa oleva hihna neutraloi hihnan tehoa aika paljon, eikä hihnan pureminen muutenkaan ole nättiä käytöstä. Ei sen koiran opettaminen taluttimeen nyt niin vaikeaa ole. Jotkut koirat myös tuosta oppivat järsimään hihnaansa muutenkin, ja se menee rikki.

Ei minua sinun koirasi taluttimen puremiset häiritse enkä koe tarpeelliseksi sitä kommentoida, mutta onhan se merkki siitä että koiraa ei ole koulutettu kunnolla ja sellaisena yksi ihan hyvä indikaattori siihen että esim. koiraa ohittaessa kannattaa varautua syöksyilyyn ja muuhun kurittomuuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiraa ei saa pitää irti taajama-alueella. Joten kai sulla on toinen hihna, mistä kuljetat rakkiasi? Piski sen sijaan voi kulkea vaikka muna suussa, sama se mulle.

Ootko sä oikeesti noin vajaa, vai leikitkö vaan? Etkö sä pöljä tajua, että koira on normaalisti hihnassa, mutta on nostanut osan hihnasta suuhunsa. Poistu välillä asunnostasi suureen maailmaan...hitto mä nauroin sulle..😂

No jo on pöljä koira.

Vierailija
24/33 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkäisitkö itse pitää narua suussasi koko ajan?

Ai ei voi verrata, koska koira ei ole tunteva olento?

Mitä sä sekoilet, unohtuko lääkkeet? Ymmärsitkö, että koira itse ottaa kesken lenkin hihnan suuhunsa. ITSE, kukaan ei survo hihnaa koiran suuhun.Etkö tosiaankaan ole koskaan nähnyt koiraa, joka kantaa hihnaansa, keppiä, palloa...?

Voitaisiinko yrittää pitää jonkinlaista asiallista keskustelulinjaa yllä, ettei lähdetä tuollaiseen lapselliseen tyyliin. Koskee myös muutamaa tämän viestin yllä olevaa kommenttia.

Vierailija
25/33 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kyllä on "valtataistelua" kuten on näykkiminenkin. Olen jopa vähän ihmeissäni että olette eri mieltä asiasta.

Siis niinkö ihan varmana ei ole niinku mitään valtataistelua niinkö.

Vierailija
26/33 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äkkitilanteessa koiran hampaissa oleva hihna neutraloi hihnan tehoa aika paljon, eikä hihnan pureminen muutenkaan ole nättiä käytöstä. Ei sen koiran opettaminen taluttimeen nyt niin vaikeaa ole. Jotkut koirat myös tuosta oppivat järsimään hihnaansa muutenkin, ja se menee rikki.

Ei minua sinun koirasi taluttimen puremiset häiritse enkä koe tarpeelliseksi sitä kommentoida, mutta onhan se merkki siitä että koiraa ei ole koulutettu kunnolla ja sellaisena yksi ihan hyvä indikaattori siihen että esim. koiraa ohittaessa kannattaa varautua syöksyilyyn ja muuhun kurittomuuteen.

Pikemminkin niin, että koira tuntee taluttajan liikkeet paremmin kun hihna on hampaissa.

(suurin osa koiraharrastajista ei ymmärrä koirista juuri mitään ja siten kannattaisi käyttää itsekritiikkiä omissa kirjoituksissa)

((suurin osa näyttelykoiraharrastajista on kelvottomia koiranpitäjiä ja varsinkin jalostuksen suhteen pitäisi suorastaan säätää rangaistuksia kitkemään ulkonäköjalostuksen typerimpiä ylilyöntejä))

Vierailija
27/33 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu missä olette. Alueilla, joilla koirat kuluu lain mukaan pitää kiinni, rikotte lakia.

Siis hihnan toinen pää on ihan kädessäni kiinni :D havainnollistava kuva:

http://aijaa.com/BtmWWp

(en pidä kättä noin törröllään taluttaessa, paint ei nyt vaan tänään ole ystäväni :D)

Ihana kuva :D

Ja ne ihmiset, joiden pitää jatkuvasti puuttua sekä tuttujen että vieraiden tapaan käsitellä koiria, ovat yleensä muutenkin vähän häiriintyneitä. Normaalia koiranulkoiluttajaa kiinnostaa vain se, että vastaantulevat koirakot eivät häiritse hänen kulkuaan. Ärsytystä aiheuttavat lähinnä flexi pitkänä koiran kaikkien luo päästävät, keskellä tietä koiraa makuuttavat, "kierrä meidät sadan metrin päästä" -komentelijat ja muut muiden kulkemisen vaikeuttajat. Vaikka koirasi hihnan suussa pitäminen olisikin "valtataistelua" niin kuin jotkut täällä tahtovat yleistää ja yksinkertaistaa asiaa, niin mitä hittoa se kellekään vastaantulijalle kuuluu niin kauan kuin koirasi ei häiritse heitä??

Vierailija
28/33 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä sekoilet, unohtuko lääkkeet? Ymmärsitkö, että koira itse ottaa kesken lenkin hihnan suuhunsa. ITSE, kukaan ei survo hihnaa koiran suuhun.Etkö tosiaankaan ole koskaan nähnyt koiraa, joka kantaa hihnaansa, keppiä, palloa...?

Ap kirjoitti "Tällä keinolla olen saanut sen lopettamaan käsiin ja jalkoihin näykkimisen."

Tapa on siis ap:n opettama, ei koiran oma halu alunperin. Kyseenalaistan hänen kasvatustaitonsa, jos ei muuta keksi kuin narun pitämisen koiran suussa.

Vierailija
29/33 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunikoin koirani kanssa myös hihnan välityksellä, ohjaan sitä, ja tuo kommunikaatio ei onnistu jos sillä on hihna suussa. 

Toisekseen jos tulee äkkitilanne, ja on pakko nykäistä hihnasta, niin suuhun sattuu jos hihna on suussa.

Kolmannekseen olen opettanut koiralle, että ulkona kävellään suoraan nätisti ja asiallisesti eikä pelleillä, ja koiran tulee noudattaa opetustani. Minä olen pomo eikä koira voi määrätä sitä miten ulkona kävellään.

Koiralle voi kyllä hankkia jonkun ulkoilulelun, jota se saa kantaa suussaan lenkin ajan, jos se nauttii lenkillä jonkun jutun pitämisestä suussaan. Vaikkapa jokin kumiluu tai kangasluu.

Vierailija
30/33 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä keinolla olen saanut sen lopettamaan käsiin ja jalkoihin näykkimisen. Kulkee nätisti vierellä, mutta pitää osaa hihnasta suussaan. Muilta koiraihmisiltä olen kuullut ulinaa, kuinka tämä on väärin?

Vihaisen koiran tunnistaa. Ei hyvä. Osta kuonokoppa ja pistä hihnaan keltainen merkki. Taidat olla itse yhtä vihainen kuin koirasi vai onko ylimielisyyttä?

Vierailija
31/33 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin esineen suussa kantaminen on monelle koiralle rauhoittavaa tekemistä, johon se voi kanavoida ylimääräisen energiansa, joka muuten purkautuisi esim. näykkimisenä tai taluttajan päälle hyppimisenä. Omalla koiralla oli tätä samaa vikaa innostavissa tilanteissa, ja opin jo pentuaikoina lykkäämään sille jonkin esineen kannettavaksi. Hihna se ei kuitenkaan ollut, koska koira päinvastoin repi hihnaa pentuna ja purki ylimääräistä energiaa siihen, eli se piti vieroittaa hihnan suuhun ottamisesta muilla esineillä ja metallilenkkihihnalla, jota ei ollutkaan yhtään kiva repiä. Kunnolla aikuistuttuaan se sai kyllä kantaa hihnaakin vähän matkaa ja myös repiä sitä leikillään, sillä siinä vaiheessa se osasi jo lopettaa käskystä.

Aloittajana kokeilisin kyllä nyt tarjota jotain lelua tai vaikka keppiä kannettavaksi lenkillä, sillä jos koira kantaa koko ajan hihnaa suussaan, se tosiaan haittaa hihnan välityksellä tapahtuvaa kommunikointia ja on erityisen huono juttu äkkitilanteissa, niin kuin yllä jo todettiin.

Vierailija
32/33 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkäätsä haistella toisten perseitä?

Vierailija
33/33 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse tippaakaan. Meillä oli joskus koira joka usein etsi itselleen mieluisan kepin lenkin alkutaipaleella ja kuljetti sitä melkein koko lenkin ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän