Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi syntyvyys laskee Suomessa?

Vierailija
04.08.2017 |

Yksi iso syy syntyvyyden laskuun on se, että päivähoidossa ja perusopetuksessa säästetään, ja ryhmäkokoja kasvatetaan. Myös muulla koulutuspolitiikalla on merkitystä. Ollaan siis oikeilla jäljillä, kun puhutaan, että perhepolitiikka ei ole ainut asia politiikassa, jolla syntyvyyteen voidaan vaikuttaa.

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin ehkä lapsia tehdäkin, mutta kun on yli kolmikymppisenä edelleen pätkätyöputkessa ei vaan uskalla. Hyvin todennäköisesti vuoden kotonaolon jälkeen kukaan ei palkkaisi enää minua ja sen jälkeen olisi perheen talous kuralla ja oma mieli maassa kun paluuta rakkaaseen ammattiin ei olisi. En kaipaa yhtään lisää tukia, itse haluan lapseni elättää. Minulla riittää kuitenkin ymmärrystä myös työnantajia kohtaan: en minäkään palkkaisi ihmistä joka voisi koska vaan jäädä vuosiksi minun rahoilla kotiin lapsia hoitamaan ja lisää pukkaamaan. Työnantajia ei saa rankaista siitä että työntekijät lisääntyvät niin lisääntymisikäisten naisten työtilanne paranee huomattavasti.

Vierailija
62/75 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat nykyään niin laumaeläimiä, etteivät uskalla ottaa pienintäkään riskiä. Lisääntyminen on geneettisesti ihmisen tärkein tehtävä. Meidän itse kunkin elimistö on pelkkä geeniemme kulkuneuvo, ne haluavat jatkaa olemassaoloaan.

Maailma on muuttunut niin radikaalisti aivan viime vuosikymmeninä, että evoluutio on voimaton. Ihmisruumis ei enää kykene lisääntymään ehkäisyn ja siitä johtuvien kulttuurimuutosten vuoksi. Lisääntymisen ikiaikaiset lainalaisuudet järkkyvät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/75 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tällä on jotain tekemistä naisten raskauksien kanssa. Tälle syy voi taas olla miehen huonot siittiöt tai yhdyntöjen vähöinen määärä ilman kortsua.

Tai sitten voisi olla kyse tyttörakkauden räjähdysenomaisella kasvamisella, naisten rakastuminen omaan timmiin vartaloon.

Tässä vain alkua.

Vierailija
64/75 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy syntyvyyden laskuun on se että hallituksen toimien johdosta nuoret aikuiset eivät luota omaan tulevaisuuteensa.

Vierailija
65/75 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä , minä ja mulle kaikki heti ja helposti. Haluan olla kuuluisa julkkis enkä halua tehdä töitä. Rahat minulle. Mikään sinappiruisku ei sovin mun elämään.

Taas joku sinkkujen ja muiden lapsettomien vihaaja siellä, eiköhän se ole enemmänkin niin että jotkut narsisti hankkii lapsia että voivat esitellä niitä lapsiaan blogissa, tutuille, tuttujen tutuille, leikkipuistossa jne. ja ottaa koko ajan uusia Selfiekuvia Omasta lapsestaan ja järkätä Omalle lapselleen synttäreitä jne. Tietysti asia erikseen normaalit (ei selfiehullut= äidit, mutta just tuo ilmiö on viime vuosina korostunut "Minä ja minun lapsi!!!!" ketään ja mitään muuta ei nähdä ja tiellä ei tietenkään väistetä ketään kun on tuo asenne minä ja minun lapsi vain.

En myöskään ymmärrä köyhiä äitejä jotka hankkivat (Afrikan tapaan) liudan lapsia, mutta eivät ole valmiita siihen. Eli ovat köyhiä tai elävät niin että myös mies on köyhä ja kumpikaan ei joko halua tai löydä työtä. Eri asia äkillinen köyhyys, mutta se että köyhyydessä halutaan paljon lapsia. Hei ei ne lapset ole ilmaisia! jos et ole hyvätuloinen/rikas ei kannata hankkia suurta liutaa lapsia, lapsiin tarvitsee rahaa. Lapsille on aika noloa kulkea kouluun käytetyissä ja reikäisissä vaatteissa, lapsille on myöhemmin noloa jos ei ole varaa harrastaa, puhumattakaan jos säästetään myös ruuassa. Ei ihme etteivät monet enää halua lapsia

Vierailija
66/75 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten huono kohtelu työelämässä, pelätään, että ei saa vakipaikkaa tai ylennystä tai yhtään mitään työtä jos perustaa perheen.

Vanhemmilta vaaditaan liikaa ja joka asiasta tehdään suoritus: imetys, terveellinen sormiruokailu, täydelliset vaatteet, tonnin vaunut, lapsentahtinen kasvatus jne.

Ennenvanhaan oli turvattuja työpaikkoja, pienet ryhmät hoitopaikoissa ja lapsenhoidosta ei tehty salatiedettä.

Juuri tämä. Epävarmuus ei innosta lapsentekoon. Jos lapsia kuitenkin saa, on valmistauduttava suorittamaan ja maksamaan! Auta armias, jos lapsesi nukkuu hyvin omassa sängyssään tai syö innokkaasti kaikkea, jopa soseita. Silloin voit varautua valistukseen kiintymyssuhdetraumoista ja siitä, siitä kuinka seitsekuisen suoli ei kestä porkkanasosetta vaan ainoastaan maissinaksuja ja talkkunamuroja.

Vierailija
67/75 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin syy on se, ettei ole sopivaa puolisoa. Mitkään tuet tai työvoimapoliittiset ongelmat eivät pääse lähellekään tätä syytä. Miksei ole sopivaa puolisoa? Suomen koulutusjärjestelmä on rakennettu järjestelmällisesti syrjimään poikia. Pyritään sukupuolten eriarvoistamiseen poikien koulutustasoa heikentämällä. Läntisestä maailmasta Suomessa on suurimmat erot tyttöjen ja poikien osaamistasoissa. Sitä seuraamusvaikutusta feministipäättäjät eivät kuitenkaan huomioineet, että myöskään kouluttamattomat miehet eivät kelpaa puolisomarkkinoilla. Syntyvyyden laskua he eivät osanneet ajatella.

Kaikkein uskomattominta tässä kaikessa on se, ettei tähän valtiojohtoiseen, systemaattiseen syrjintään edelleenkään puututa. Poikalasten koulumenestys, tai sen puute, on prioriteettijärjestyksessä erittäin alhaalla. Miksi?

Vierailija
68/75 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla kohdallani syynä on työn ja perheen yhteensovittaminen. Minulla menee töihin (työ + työmatkat) yhteensä yli 10 tuntia päivässä, eikä työaika "jousta". Ikinä en ehtisi viemään lasta päiväkotiin tai hakea häntä hoidosta. Olen monesti kotona vasta silloin kersa olisi jo pitänyt saada nukkumaan. Sama juttu miehellä, joka tekee vielä pidempiä päiviä töissä. Jos en viitsi koiraa hankkia siitä syystä, että  se joutuisi olemaan liian pitkiä aikoja yksin kotona, olisiko reilua laittaa lapsi hoitoon yli 10 tunniksi päivässä?

Joo muttta hei, kohta voii ajaa mootttoritietä 130 km h.

Vierailija
69/75 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsensä viihdyttämisen helppous, itsekkyys, mukavuudenhalu, nämä samat syyt pätee myös siihen miksi ei ole kunnon työpaikkaa, some elämä, mutta suurin syy jumalattomuus.

Vierailija
70/75 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortsuuista on tehty liiika kestäviä.

Vierailija
71/75 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska miehet eivät tee puolta kotitöistä ja hoida puoliksi lapsia. Naisilta jää urat ja eläkkeet kun miehet käyvät töissä eivätkä osallistu kotitöihin ja lasten kasvattamiseen.

Vierailija
72/75 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska miehet eivät tee puolta kotitöistä ja hoida puoliksi lapsia. Naisilta jää urat ja eläkkeet kun miehet käyvät töissä eivätkä osallistu kotitöihin ja lasten kasvattamiseen.

Miehillä ei nykyään ole tarpeeksi varoja niihin kotiäidiksi haluaviin naisiin. Nekun ei ala ilmaiseksi synnyttämään ja palvelemaan.

Vierailija
73/75 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
74/75 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeä ilmapiiri romuttaa kaiken. Sättiminen, tylytys, arvostelu ja ajattelemattomuus. Ihmiset on niin ilkeitä toisilleen nykyään. Ilmapiiri on järkyttävä.

Vierailija
75/75 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei ole töitä, tuloja taikka turvallisuutta. Yhteiskuntaan ei voi luottaa ja sama yhteiskunta ryöstää säästöt millä voisi muuten rakentaa turvallisuutta itselleen. Samoin yhteiskunnan heterogeenistyminen vie pohjan luottamuksesta myös lähimpiin, eikä suhdetta voi olla ilman vahvaa luottamusta.

Noin lyhyesti siis taloudellinen tuho, 20v lamaa ja sosiaalinen atomisaatio vailla voimassa olevaa yhteiskuntasopimusta johon voisi luottaa.

Taloudella ei ole mitään tekemistä lastenteon kanssa. Suomessa tehtiin suuren nälänhädän aikaan enemmän lapsia kuin nyt vaikka väkiluku oli selvästi pienempi eikä ihmisillä ollut ruokaa.

Silloin ei ollut ehkäisyä. Nyt on. Silloin ei voinut valita haluaako lapsia vai ei, nyt voi.