Mitä syyttäjänvirasto toiselta puolelta Suomea voi haluta minusta?
Äitini kävi viemässä postejani, kun olen itse reissussa, ja soitti hätääntyneenä, että olen saanut postia Sisä-Suomen syyttäjänvirastosta. En todellakaan pyytänyt äitini avaamaan sitä, enkä nyt vielä pariin päivään pääse sitä itsekään avaamaan, mutta kieltämättä kiinnostaa. Mitä postia ylipäänsä syyttäjänvirastot lähettävät? Katsoin tuon viraston toimialueen, enkä ole sielläpäin käynyt vuosikausiin! Opiskelin kyllä Jyväskylässä noin 20 vuotta sitten, mutta sen jälkeen ei ole ollut sinne mitään asiaa. En siis varmaan itse ole minkään rikoksen osalta epäilty. Mutta mitä se voi olla?
Kommentit (18)
Se voi olla ylinopeussakko (peltipoliisi)
Vierailija kirjoitti:
Se voi olla ylinopeussakko (peltipoliisi)
Mutta kun en ole ollut siellä, eikä autonikaan. Joku aika sitten mieheni ajoi minun autollani eri paikkakunnalla kameran kohdalla ylinopeutta, ja siitä posti tuli mielestäni sen seudun poliisilta eikä syyttäjänvirastosta.
Pakko vissiin palata kotiin jo huomenna, että selviää.
Ap
jos oisit jostain epäiltynä sut ois haettu ja laitettu rautoihin kännykkää tmv jäljittäen. Todistajaksi saatetaan haluta,,, ja koska 20v sitten niin lähinnä kai murha oisi edelleen voimassa joka entisestään vahvistaa ajatusta että todistajaksi koska epäiltynä oisi aivan varmasti haettu maksimaalisella väkivallalla.
Pyysitkö äitiäsi tarkistamaan, että kirje oli todellakin sinulle.
Meille tuli kerran ulosottokirje. Säikähdin ihan kunnolla, mutta sitten katsoin kirjettä tarkemmin ja siinä oli naapurin nimi ja osoite. Huhhuh! Kävin kiireesti tiputtamassa sen naapurin postiluukkuun.
Posti on nykyisin ulkoistanut jakelun asiakkailleen.
Kirje oli tosiaan minulle, äiti lähetti oikein kuvan kuoresta. Mutta eipä se opiskeluaikani ihan niin jännää ollut, että minulla olisi mitään tietoja mistään tai edes yhteyksiä mihinkään siellä. Sitä kyllä itsekin järkeilin, että jos minua jostain syytettäisiin, olisi kai jossain vaiheessa poliisikin yrittänyt ottaa yhteyttä, eikä pelkällä kirjeellä kokeiltaisi tavoitella. Ei kai tosiaan voisi olla niin tehotonta, että jotain epäiltyä yritettäisiin saada postin välityksellä kiinni?! Varsinkin kun posti toimii niin ankeasti nykyään :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Pyysitkö äitiäsi tarkistamaan, että kirje oli todellakin sinulle.
Meille tuli kerran ulosottokirje. Säikähdin ihan kunnolla, mutta sitten katsoin kirjettä tarkemmin ja siinä oli naapurin nimi ja osoite. Huhhuh! Kävin kiireesti tiputtamassa sen naapurin postiluukkuun.
Posti on nykyisin ulkoistanut jakelun asiakkailleen.
Tai naapuri oli pistänyt oman kirjeensä sinun laatikkoon, koska ei kiinnosta availla niitä. Jos vaikka epähuomiossa maksaisit sen.
Ehkä et muista että olet hakenut sinne töihin.
No huh huh. Onpa jännää, hih hih ja voihan voi. Huh hei, mikäköhän se kijihihiii vois olla. Jännähiki voieivoiei taitaa nousta ylähuuleen, iiik. Mitä keksis, hihihihi. Ei ainakaan kannata äitin avata sitä kuorta. Hihihiiii...
No tuskin se äiti siellä enää on. Enkä kyllä siltikään antaisi muiden avata tuollaisia posteja.
Voihan se olla yhtä hyvin syyttämättä jättämispäätös.
Jos joku sieltä päin on tehnyt sinusta rikosilmoituksen, ja syyttäjä katsonut ettei todisteet jne. riitä. Kaikenlaisia hulluja ihmisiä on olemassa jotka haluavat toiselle vain pahaa.
atk käsittely helposti sekoittaa oikeat ja väärät nimet ja osoitteet , jos rikollinen maija meikäläinen on karkuteillä niin viranomainen olettaa että juuri sinä olet se m.m. jos on sama nimi
No, palailen huomenna kertomaan, jos siellä on jotain skandaalinkäryistä. Äitini on niin hermoheikko, että hänen en todellakaan halunnut sitä avaavan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos joku sieltä päin on tehnyt sinusta rikosilmoituksen, ja syyttäjä katsonut ettei todisteet jne. riitä. Kaikenlaisia hulluja ihmisiä on olemassa jotka haluavat toiselle vain pahaa.
Kyllä se on poliisi, joka ensimmäisenä ottaa yhteyttä, jos kyseessä on rikosasia.
Oletko ollut ulkomailla? Se voi olla myös tullista tai sitten joku on lähettänyt sinulle jotain joka on avattu tullissa.
Voi olla joku vanha asia josta haluavat kuulla sillä alueella asuneita henkilöitä.
Jossain välissä ainakin peltipoliisien sakkoja lähetettiin eri alueen toimesta missä itse ylinopeus oli ajettu. Voiko olla että syyttäjät purkavat näin ruuhkaa myös jakamalla töitä.
Vierailija kirjoitti:
Voi herranen aika näitä arvauksia :'D
Joko asia selvisi?
Joo, kyse oli kuitenkin siitä aiemmin mainitsemastani kameraan ajosta. Varmaan ne teettää paperiasioita siellä missä tilaa on, joten siksi ne paperit tuli nyt sitten sieltä Sisä-Suomesta. Elämästäni ei siis vieläkään tullut tämän jännempää, vaikka yöllä jo ennätin miettiä vaikka mitä.
Ap
No ei se ainakaan mikään haaste tai muu "vakava" juttu voi kai olla jos se on vaan tulla kopsahtanut normaalin postin mukana (ei-kirjattuna tai peräti saantitodistuksella).