Haluaisin kirjoittaa kirjan
Eli homman nimi on se että haluaisin kirjoittaa oman kirjan ja olen jo aloittanut sitä kirjoittamaan Docsissa. Mutta entä sitten kun saan sen valmiiksi? Mitä minun sen jälkeen pitää tehdä? Olen siis 13v
Kommentit (7)
Kun kirjasi on valmis, kirjoitat sen uudelleen vielä pari kertaa ja sitten tarjoat sitä kustantajalle. Jos kustantaja kiinnostuu kirjastasi, teette kustannussopimuksen ja aikanaan kirjan julkaistaan.
kannattaa pyytää vanhemmilta apua ja varsinkin luetuttaa teos jollakulla, esim heillä tai kaverilla, vaikkapa sukulaisilla.
Minkä takia se pitää kirjoittaa vielä pariin kertaan kun on kirjoittanut sen ekan loppuun?
Emmi.
Siksi, että se muotoutuu ja hioutuu helmeksi. :) Ensimmäinen versio on yleensä vielä kuin kypsymätön hedelmä. Ajatukset, ilmaisu ja kirjoitusasu kypsyy uudelleenkirjoituksen aikana.
Tsemppiä ja iloa kirjan kirjoittamiseen!
Riippuu millaisia suunnitelmia sinulla on valmiin tekstin suhteen.
Haluatko vain pitää sen "pöytälaatikossa" ja aloittaa toisen teoksen?
Haluatko antaa siitä kappaleet sukulaisille ja ehkä ystäville?
Haluatko yrittää myydä sitä?
Kannattaahan sitä vielä korjailla ja muokata ennen julkaisua. Eihän siitä heti huomaa kaikkia virheitä, mokia, kömmähdyksiä, epäloogisuuksia. Siksi kannattaa luettaa muilla ennen kuin lähettää minnekään. Maksullisia arvostelupalvelujakin on olemassa. Esim. Nuoren Voiman Liitolla.
Copypasteet vaan täältä matskut, on kuule hurjia tarinoita!