Surullista, että euroopassa vain nautitaan lämmöstä ja Suomessa ei ole lämmintä juuri koskaan. :(
Kommentit (64)
Etelä-Euroopassa on liian kuuma. Ulkona ei pysty olemaan kuin varhain aamulla ja illalla. Paikallinen väestö inhoaa kuumaa säätä - kaniin inhoaisi suomalainenkin, jos täällä olisi yli 30 astetta viikkotolkulla. 20-25 astetta on hyvä.
Olisi ihan järkyttävää jos olisi yli 30 astetta joka päivä usean kuukauden ajan. Se on ihanaa, jos ei tarvitse tehdä mitään, mutta raskasta jos täytyy käydä töissä ym. Ei tämä kesä ole edes ollut kylmä. Mielestäni 15-20 astetta on ihanan raikas ja lauhkea ilma. Ei ole kylmä eikä kuuma. Etelä-Euroopassa todella kärsitään helteistä!
Vierailija kirjoitti:
Etelä-Euroopassa on liian kuuma. Ulkona ei pysty olemaan kuin varhain aamulla ja illalla. Paikallinen väestö inhoaa kuumaa säätä - kaniin inhoaisi suomalainenkin, jos täällä olisi yli 30 astetta viikkotolkulla. 20-25 astetta on hyvä.
Olen maassa, jossa lähes joka päivä kylmimmilläänkin on se 25-35 astetta. Ei vituta. Tätä on ollut jo kuukausi tolkulla. Paikallisetkaan ei valita. Valittavat 25 asteen lämmöstä, että on liian kylmä. Monilla on silloin villapaita, tai jopa takki päällä.
Aivan tarpeeksi on ollut lämpimiäkin päiviä. En siedä yli 27 asteen menevää lämpöä, alan voida helposti huonosti. Nyt jaksaa touhuta ulkonakin. Yli 40, kuten Euroopan eteläosissa, olisi minulle helvetti. Lämpöön kuolee huomattavasti ihmisiä enemmän kuin koskaan kylmyyteen. Helle ei ole ihana asia sairaille ja vanhuksille eikä lemmikeille ilamstoimattomissa taloissa. Tulevaisuudessa tulemme näkemään vielä hellepakolaisia Suomeenkin, kun sää muuttuu sietämättömäksi ja kuivuus tekee viljelystä mahdotonta ja kallista.
Just oli uutisissa, että ovat hätää kärsimässä etelä-euroopassa. Hirmu helle riivaa, yrittävät vain kestää, kukaan ei nauti.
Tänäänkin tarkeni ulkona t-paidassa. Viikonloppuna oli melkein kuuma. Ihan riittävästi lämpöä ollut minun makuuni.
+40 helteistä ei nauti kukaan.
Olen asunut maassa, jossa kesäkaudella on +32 tyypillinen lämpötila, enkka oli +39. Pätsihän se oli. Kuumimpaan aikaan lapset lähetettiin koulusta kotiin lounaan jälkeen. Kun oli vielä kosteuttakin, se oli läkähdyttävää. Koiratkaan eivät halunneet mennä sinne, askel jäi ilmaan kynnykselle kun olisi pitänyt ilmastoidusta huoneesta mennä pihalle. Aamulla aikaisin ja illalla myöhään saattoi käydä lenkillä.
En kutsuisi nauttimiseksi läkähtymistä yli 40 asteen kuumuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen maassa, jossa lähes joka päivä kylmimmilläänkin on se 25-35 astetta. Ei vituta. Tätä on ollut jo kuukausi tolkulla. Paikallisetkaan ei valita. Valittavat 25 asteen lämmöstä, että on liian kylmä. Monilla on silloin villapaita, tai jopa takki päällä.
niin no, siis onko siellä se n.40. se on aiheuttanut monissa maissa nyt ongelmia ja mm.veden säännöstelyn.
Mulla on hermot ihan kireellä tän paskan kesän vuoksi. Pinna palaa kaikesta pikku asioista ja tekee mieli hakata kaikki vähäisestäkin syytä. Teen varmaan henkirikoksen talven aikana jos olo ei helpota. :(
Niin tyytyväisilta vaikuttivat Kroatiassakin. Yksi sanoi säätä sietämättömäksi ja toinen sanoi pysyvänsä sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on hermot ihan kireellä tän paskan kesän vuoksi. Pinna palaa kaikesta pikku asioista ja tekee mieli hakata kaikki vähäisestäkin syytä. Teen varmaan henkirikoksen talven aikana jos olo ei helpota. :(
Mene terapiaan tai muuta päiväntasaajalle, jos noin ahdistaa. Sää on sellainen kuin on, turha siitä on verenpainettaan nostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niin no, siis onko siellä se n.40. se on aiheuttanut monissa maissa nyt ongelmia ja mm.veden säännöstelyn.
Täällä vesi ei oikeasti olisi ongelma ellei olisi massiivista korruptiota. Vettä olisi kaikille, mutta korruptio ja sen mädättämät yritykset ja hallinto vaikuttavat siihen, että vettä ei saada joka paikkaan. Vettä ei säännöstellä, koska siitä ei ole todellista pulaa.
Tervemenoa Balkanille "nauttimaan" lämmöstä!
Mitä helvettiä, Turussa ja lähikunnissa on koko kesän ollut keskiverrosti +20 astetta. Monina päivinä enemmänkin, auringossa on ollut tukahduttavan kuuma. Olisikohan max 5 päivää kahden kuukauden aikana olleet sateisia ja viileitä. Tänään satoi aamulla, mutta lämpötila oli reilusti yli 20 kun pääsin töistä.
Tulkaa tänne etelään niin helpottaa :)
Vierailija kirjoitti:
+40 helteistä ei nauti kukaan.
Olen asunut maassa, jossa kesäkaudella on +32 tyypillinen lämpötila, enkka oli +39. Pätsihän se oli. Kuumimpaan aikaan lapset lähetettiin koulusta kotiin lounaan jälkeen. Kun oli vielä kosteuttakin, se oli läkähdyttävää. Koiratkaan eivät halunneet mennä sinne, askel jäi ilmaan kynnykselle kun olisi pitänyt ilmastoidusta huoneesta mennä pihalle. Aamulla aikaisin ja illalla myöhään saattoi käydä lenkillä.
Jaa, on se jännä kun täällä ihmiset tosiaan pukevat ihan talvitakkia päälle, jos menee 25 asteeseen ja valittavat kylmyydestä. Kukaan ei ole valittanut, kun aurinko paistaa ja lämpötila on vähintään 35 auringossa. Kosteutta on täälläkin. Ja koiria sekä muita elukoita näkee yöt päivät läpeensä.
Vierailija kirjoitti:
Mikset matkusta vaikka Espanjaan? Itse viihdyin siellä lähes kuukauden. Oli aurinkoa ja lämpöä joka päivä. Meren (Atlantti) rannalla oli ihanan viileä tuuli. Mereen oli mukava pulahtaa viilentymään. Matkat ovat halpoja nykyään ja eläminen siellä halpaa.
Todella nauttivilta näyttivätkin nuo Balkanin alueen asukkaat +40 paahteessa tuskastuneina raitiovaunussa matkatessaan.
Ei se ole noin mustavalkoista. Monissa paikoissa ovat kärsineet myös helteistä. Mutta toivotaan, että vielä pääset nauttimaan lämpimistä.