Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko vanhempanne vaatineet teitä "olemaan välittämättä" siitä, miltä loukatuksituleminen tuntuu?

Vierailija
03.08.2017 |

Varsinkin silloin, kun ovat itse olleet loukkaajinanne? Esim. jos joku pilkkaa teitä, tai muuten käyttäytyy huonosti teitä kohtaan, ja sanotte siitä vnhemmillenne, niin suuttuvatko nämä siitä, että ette vain olleet piittamatta ja olette ilkeitä niitä toisia kohtaan, ja haukutte heidän käytöstään vanhemmillenne? Mun äiti oli tuollainen, että aina vaati mua olemaan piittaamatta. Nyt sitten kun oli meillä, ja komensin häntä hiukan yhdessä asiassa, ja äiti taisi vähän pahastua, niin ei vain ollut ihan ettei välittäis tunteistaan.
Muilta on helppo vaatia sellaista, mihin ei itsekään kykene, ja vielä syyllistää lapsiaan siitä, etteivät nämä toimi vaaditulla tavalla. Itsellä on oikeus kuitenkin piitata jos joku ei miellytä.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat ei käyttäydy ketään kohtaan niin huonosti kuin mua kohtaan.

Vierailija
2/34 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä huomaan, ettei ainakaan aika montaa av:läistä ole kasvatettu olemaan piittamatta muiden loukkauksista, vaan niistä nillitetään verissä päin ja uhotaan karmalla jne.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1: No, sama! Luulen, että kaikki vanhemmat on sellaisia? Varsinkin tämä pätee äitiin. Ei niinkään isään. Isä on ollut muillekin mulkqq.

ap

Vierailija
4/34 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain loukatuksi tuleminen. Kaikkisanateivätoleyhdyssanoja.

Vierailija
5/34 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat. Sekä loukattuaan itse tai kun joku ulkopuolinen on tehnyt pahaa.  Tunnevammaista.

Vierailija
6/34 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vain loukatuksi tuleminen. Kaikkisanateivätoleyhdyssanoja.

No, mä kirjoitan sen yhteen, koska mulle se on yksi asia, vähän niin kuin pöytälaatikko.

ap

Vierailija
7/34 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat ei käyttäydy ketään kohtaan niin huonosti kuin mua kohtaan.

Joo, ja jos mun äidille sanoo tämän, niin se alkaa huutaa :D Joo-o, siitähän mä vasta uskonkin, että olinpa väärässä ;D

ap

Vierailija
8/34 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIVIKISSA/ÄITIHULLU-ALERT!!!!!

Vierailija
9/34 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat ei ole vaatineet multa mitään, mutta ovat kyllä opettaneet, miten omia tunteitaan voi ohata rakentavampaan suuntaan. Saman olen yrittänyt opettaa omille lapsilleni. Sillä tavalla omasta elämästä tulee mukavampaa.

Vierailija
10/34 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä huomaan, ettei ainakaan aika montaa av:läistä ole kasvatettu olemaan piittamatta muiden loukkauksista, vaan niistä nillitetään verissä päin ja uhotaan karmalla jne.

ap

Mitenkäs siinä kasvatus auttaa muita, jos ei suakaan?

Vierailija
11/34 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat ei ole vaatineet multa mitään, mutta ovat kyllä opettaneet, miten omia tunteitaan voi ohata rakentavampaan suuntaan. Saman olen yrittänyt opettaa omille lapsilleni. Sillä tavalla omasta elämästä tulee mukavampaa.

Juu siis ei siinä, ettei ota muiden aivopieruista itseensä ole mitään pahaa, ongelma tuossa vain oli mitätöidä se, mitä lapsi tuntee. Silloin lapsi ei pysty ottamaan oppia vastaan, vaan syntyy aggressiivinen vastareaktio. Että prkl muahan et määrää, mä [ensin] tunnen mitä tunnen, ja sitä tulis kunnioittaa! Jos rakastaa lastaan.

ap

Vierailija
12/34 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan kivikissaäiti! Ajattelitko vielä pitkäänkin vouhottaa siitä, että äitisi kehtasi siivottuaan sun kotiasi kaksi päivää, kysyä, että missä teillä säilytetään pattereita? Äitisi on jo unohtanut koko asian, meinaatko sinä vielä pitkäänkin mustamaalata häntä inhimillisestä kysymyksestään?

Vierailija
13/34 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mitenkäs siinä kasvatus auttaa muita, jos ei suakaan?

Vaikuttaa siltä, että muidenymmärtämiskasvatus puuttuu. On vain hellitty sen oman lapsen fiiliksiä.

ap

Vierailija
14/34 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi vaan kivikissaäiti! Ajattelitko vielä pitkäänkin vouhottaa siitä, että äitisi kehtasi siivottuaan sun kotiasi kaksi päivää, kysyä, että missä teillä säilytetään pattereita? Äitisi on jo unohtanut koko asian, meinaatko sinä vielä pitkäänkin mustamaalata häntä inhimillisestä kysymyksestään?

Hän sai toki sen kysyä, aivan kuin minäkin sain pyytää, ettei kysele enää. Oli siis ehkä 15. kysymys eri tavaroista, että minne nää kuuluu. Vai oops, en saanutkaan.

ap

Vierailija
15/34 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KIVIKISSA/ÄITIHULLU-ALERT!!!!!

Thanks. Siirtyy pois.

Vierailija
16/34 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minusta todella tärkeää, ettei lapselle vain sanota, että älä välitä, jos hän on loukkaantunut jostain.

ap

Vierailija
17/34 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itse asiassa sanomalla älä välitä äiti oikeasti viestitti, ettei niiden muiden käytöksessä mitään väärää ollutkaan. Kun en saanut olla siitä lainkaan pahoillaan. Tajusin äidin asenteen unen kautta viimeyöltä.

ap

Vierailija
18/34 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini loukkaa minua ihan tarkoituksella ja nauraa päälle ja kun suutun ja sanon siitä, vastaus on aina "sinä oot vaan liian herkkä!"naurun kera. Aloinpa sitten tekemään samoin ja mitä siitä seurasi? Hän alkoi itkeä. Näin se menee....

Vierailija
19/34 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin mielestä muut eivät siis ole ikinä milloinkaan koskaan tehneet pahaa minulle. Ylläri ylläri ainoana poikkeuksena on henkilö, joka on tehnyt väärin myös äidille, isäni uusi kumppani. Hänen toiminnastaan ei tulekaan ohjetta vaan, että "älä välitä". Ei varmaan, kun äiti itsekin varmaan hiukan "välitti" siitä, miten tuli kohdelluksi.

Vaikka joku loukkaisi minua tarkoittamattaan, niin eihän se nyt mitään ihmissuhteita edistä, että äiti huutaa ja moittii, etten saa sanoa mitään, tai loukkaan vain kuulemma sitä toista.onhan ihmisten opeteltava se, miten minun kanssanikin tullaan toimeen, jos haluavat tulla, ei tietenkään pakko ole, mutta jos siis ystävystymisestä puhutaan. Niin ehei, ainoa sopeutuja olen minä, äidin opeilla.

ap

Vierailija
20/34 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun äitini loukkaa minua ihan tarkoituksella ja nauraa päälle ja kun suutun ja sanon siitä, vastaus on aina "sinä oot vaan liian herkkä!"naurun kera. Aloinpa sitten tekemään samoin ja mitä siitä seurasi? Hän alkoi itkeä. Näin se menee....

Millaisessa tilanteessa sait annettua takaisin, alkoi kiinnostaa?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän