kuinka monta seksikumppania on sovelias määrä naiselle
Olen 21 vuotias nainen ja minulla on tähän mennessä ollut 46 seksikumppania (seksielämäni alkoi 17 vuotiaana). Kaverini sanoi, että se on liikaa minun ikäiselle ja ylipäätään naisille. Kysymykseni kuuluu siis, mikä on ns. oikea tai sovelias määrä, vai onko sellaista lukumäärää ?
Kommentit (62)
Kai jokaisella on oikeus arvioida itse sovelias kumppaneiden määrä. Omasta mielestäni tuo tahti uusia kumppaneita panee vahvasti epäilyttämään että naisella on mt ongelmia. Lisäksi se tautiriski. Eli ei jatkoon.
Ei kai se seksikumppaneiden määrä tee kenestäkään sen huonompaa ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
21 vuotta ja 46 kumppania, tuli vähän oksennusta suuhun.
Miksi ihmeessä? Jos olisi yhden kumppanin kanssa neljän vuoden aikana 46 kertaa, olisi aika hiljainen seksielämä. Kerroistahan tässä ei puhuttukaan mutta mielestäni on hyvä, että hankkii kokemuksia ja oppii paljon sekä itsestä että muista.
Joku 1000-2000 kuten supermalli janice dickinsonilla. Googlettakaa.
Sovelias määrä on se, jonka pystyy kumppanilleen valehtelematta kertomaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen 21 vuotias nainen ja minulla on tähän mennessä ollut 46 seksikumppania (seksielämäni alkoi 17 vuotiaana). Kaverini sanoi, että se on liikaa minun ikäiselle ja ylipäätään naisille. Kysymykseni kuuluu siis, mikä on ns. oikea tai sovelias määrä, vai onko sellaista lukumäärää ?
Sovelias? Noo, vaikkapa:
Elämän rakkaudelle 0 on paras, maksimissaan viisi.
Kevytsuhteelle 5-30.
Pump & dumpille 10-1000.
Ei ole kukaan koskaan kysynyt enkä minä koskaan keneltäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä? Jos olisi yhden kumppanin kanssa neljän vuoden aikana 46 kertaa, olisi aika hiljainen seksielämä. Kerroistahan tässä ei puhuttukaan mutta mielestäni on hyvä, että hankkii kokemuksia ja oppii paljon sekä itsestä että muista.
On hyvä että hankkii kokemuksia, yhden kumppanin kanssa. Kumppanimäärä pieni, seksimäärä iso, ne naiset ovat parhaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, jos naisella on paljon eri seksikumppaneita ollut niin ei se ole millään asteella puoleensavetävää. Tulee enemmänkin mieleen se ettei nainen joko pysty sitoutumaan tai ei saa ketään miestä sitoutumaan häneen. Lisäksi se kertoo todella huonoista valinnoista, irtoseksiin yleensä liittyy huono itsetunto, mahdollinen seksiaddiktio ja alkoholinkäyttöä. Naisella on aina myös riski tulla raskaaksi ja saada tauteja jos ei kondomia ole käytetty. Kaikin puolin se kertoo paljon negatiivista naisesta. Mitään absoluuttista lukua en osaa antaa, mutta jos nainen harrastaa yhden yön juttuja niin sitä on vaikea nähdä mitenkään positiivisena.
Vakikumppaneita minulla on ollut siis 4 ja muut on ollut vähemmän vakavempia ja lyhyempiaikaisia suhteita. Olen alusta alkaaen käyttänyt ehkäisyä ja en ole niin sanotusti traumatisoitunut, rikkinäinen sossu/lastensuojelutapaus. Olen yliopistossa opiskeleva, tasapainoinen tavallinen nuori nainen mielestäni, mutta en vain halua vaan rajoittaa seksualisuuttani vanhanaikaisten ’’neitsyysuskomusten’’ tai perikadon uhkan takia.
Jonkinlainen addikti, huono itsetunto tai korostunut miellyttämisenhalu sinulla on. Ei tarvitse olla psykologi kun voi arvata tuon perusteella miksi lukuisat vakisuhteesi ovat päättyneet. Ehkä vielä löydät samanhenkisen vakikumppanin joka osaa arvostaa kokeneisuuttasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0-3, jos enempi niin enpähän ainakaan suuseksiä harrastaisi tai muuten on herpes ja saat vielä hpv.n suuhun ja kurkkusyövän siitä.
käytän aina kondomia ja hormonalista ehkäisyä. Kondomia käytän suuseksissäkin.
Sekä hpv & hsv tarttuu kondomista huolimatta.
Kuka niitä laskee ja pakkoko niistä on ympäri kyliä huudella?
Minä en edes muista monenko kanssa olen ollut, tosin viimeiset 20 vuotta saman miehen kanssa joten aika vanhoja asioita pitäisi alkaa muistella jos alkaisin miehet laskemaan..
Vierailija kirjoitti:
Soveliasta on niin monta kuin katsoo tarpeelliseksi. Se on henkilökohtainen asia jota ei tarvitse tilittää mahdolliselle vakikumppanille. Ei kaikki löydä 20v aviomiestä jos löytää koskaan eikä ehkä haluakaan. En katso tarpeelliseksi säästellä hautaan asti vaan voi elää täydesti.
Tuohan on juuri se pointti. Noilla on yhteys, kyläpyörällä ja aviomiehen poissaololla. Ei tuommoinen kykene sitoutumaan, vaikka joskus alkaisikin suhteeseen, jopa avioliittoon.
Ei haittaisi vaikka olisi naisella sata partneria takana, kunhan tietty järki on pysynyt päässä. Esim. jotain itsetuhoisuutta en todellakaan katsele. Ja en edes voisi toiselta vaatia kovin neitseellistä historiaa, kun itseltä löytyy kumppaneissa mitattuna samoihin meneviä lukuja.
Ainoa mitä kysyisin, että voihan sinuun luottaa sen ajan kun me olemme yhdessä. Minuun voi.
Ja ehkä käytäisiin yhdessä testeissä ennen kuin ehkäisy lähtisi pois... <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hyvä että hankkii kokemuksia, yhden kumppanin kanssa. Kumppanimäärä pieni, seksimäärä iso, ne naiset ovat parhaita.
Hauskaa, että joku ajattelee näinkin. Jokaiselle on joku.
N38, 6 kumppania, tuhansia seksikertoja
Kyllä itseäni kiinnostaisi tapailla naista jolla on ollut paljon seksikumppaneita, esim. vaikka yli viisikymmentä. Jos nainen olisi vielä kiinnostunut cuckoldingista, niin sehän olisi loistava yhdistelmä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se seksikumppaneiden määrä tee kenestäkään sen huonompaa ihmistä.
Ei, mutta huonomman kumppanin suhteeseen, semmoiselle joka ei arvosta yhden illan juttuja, eikä niitä harrasta vaikka voisi.
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaisi vaikka olisi naisella sata partneria takana, kunhan tietty järki on pysynyt päässä. Esim. jotain itsetuhoisuutta en todellakaan katsele. Ja en edes voisi toiselta vaatia kovin neitseellistä historiaa, kun itseltä löytyy kumppaneissa mitattuna samoihin meneviä lukuja.
Ainoa mitä kysyisin, että voihan sinuun luottaa sen ajan kun me olemme yhdessä. Minuun voi.
Ja ehkä käytäisiin yhdessä testeissä ennen kuin ehkäisy lähtisi pois... <3
Hahahaha.
Ei oo mitään soveliasta lukumäärää. Piätkö jotain kirjaa heistä? Ite sekosin jossain 15 partnerin kohalla laskuissa, mitäpä noita laskeskelemaan. Kellekkään ei tarvi kumppanien määrää kertoa, jos ei halua.
Sovelias määrä seksikumppaneita, naisella? - En nyt miehenä ymmärrä kysymystä. Oletko kirjan aikeissa kirjoittaa entisistä kumppaniestasi, vai miksi mietit moista. Itse en toki ollut 21 -vuotiaana harrastanut vielä kertaakaan seksiä kumppanin kanssa. Mutta en vielä nyt vanhempanakaan ymmärrä, että mitä merkitystä kumppanien määrällä on.
- Jos kummallakin teistä on seksissä ollut yleisesti ottaen mukavaa - eli olet tai olette jokaisen kumppanisi kanssa enempi nauttineet ja iloinneet seksistä kuin kokeneet sen vastenmieliseksi, niin mikäs siinä. - Kenties vielä tienneet sitä ennen ja sen jälkeenkin mitä olitte tekemässä.
Ei seksikertojen nyt mikään erityinen retostelun ja ylpeilynkään aihekaan ole. - Mutta tämä vain koska minusta seksiin liittyy enempi jokin -sanosinko intiimiys- kahden ihmisen välillä, eikä vertailu tai kilpailu siitä, että kuinka monta kumppanilta on saanut tai kuinka pitkään on ollut saamatta.
Mutta tämä nyt on vain yhden kenties vähän tylsän mien mielipide, jolle noin viikko puolitoista sitten oli hämmennys se, miten suuren keskustelun sai aikaan se, kun kerrottiin 40 vuotiaasta -tosin miehestä- joka ei ollut harrastanut seksiä lainkaan.
Tuntui kuin silloiseen keskusteluun osallistuneista ei olisi halunnut antaa miehelle tämän (poikuus tallella 40 vuotiaana) -vuoksi ihmisarvoa lainkaan. Tässä kohtaa yleisemmin kulttuurimme lienee vielä kaksijakoinen. Jostain käsittämättömästä syystä osa pitää naista auttamatta turhauttavan helposti "huonona naisena" tai "kevyt kenkäisenä naikkosena" jos tai kun leviää tieto, että on elänyt vapaata ja itsenäisen naisen elämää, johon on kuulunut myös verraten aktiivinen seksi elämä.
Kun taas päinvastaisessa tilanteessa, eli jos tai kun mies on elänyt vapaata ja itsenäsitä poikamies elämää, niin jos selviää, että hän on harrastanut myö seksiä aktiivisesti eri kumppanien kanssa, niin se vain positiivisesti lisää miehen vetovoimaa ja kiinnostavuutta.
Itselleni tuottaa vaikeuksia ajatella, että asia olsii näin yksinkertaista, Vaikka toki saatan harmistua tai ainakin kokea pieniä paineita, jos mahdollinen seksikumppanin kovin haluaa verrata ja/ tai vertailla minua aiempiin kumppaneihinsa ja kaiholla muistella kuulleni seksikokemuksiaan, silloin kun minä olen saanut päähäni, että hän saattiaisi viihtyä ja iloita olostaan minun kanssani.