Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä, jonka mielestä imettää ei saa julkisesti edes rinnat piilossa!

Vierailija
03.08.2017 |

Haluaisin saada kysymykseen vastauksen otsikkoon sopivalta ihmiseltä. Pohjustan hieman:
En itsekään pidä imetyshypeä tarpeellisena, enkä toisia kunnioittavana imettää koko rintavarustus loisten. Itse imetän aina niin, että rintaa ei näy varmasti ollenkaan. Aina harson tai muun suojassa. Silti olen saanut näitä kummallisia paheksumisia osakseni, kuten eilen:
Olin huoltoasemalla syömässä lapseni ja mieheni kanssa. Vauva nukkui koko ajan, kunnes heräili hiljaa ja alkoi syömään, ei siis häirinnyt edes ketään. Aloin imeyttää kuten aina muulloinkin eli käännyin poispäin muista ihmisistä, raotin imetyspaitaani ja imetin "nurkassani". Kuulin, miten läheisen pöydän naiset alkoivat isoon ääneen paheksua, kun imetetään julkisesti, miten rumaa ja huomiotakerjäävää se on! Nämä ihmiset näkivät vain minun selkäni ja vauvan jalkoja hieman, kun hän söi poikittain sylissäni.
MIKSI? miksi pitää tehdä toiselle paha mieli?
Hävettää naisena nykyaikana sanoa että ymmärtäisin, jos olisin esitellyt rintojani kaikelle kansalle, mutta ei. He näkiväta vain selkäni ja vauvan tossut.
Haluaisin oikeasti mielenkiinnosta tietää, mikä siinä tiedossa että vauva syö, on niin pahaa. Ja tämä ei ollut suinkaan ainoa kokemani kerta.
Olisi tehnyt mieleni kääntyä, ja näyttää maitoa valuvat tissit huutaen " Tässä parempaa paheksuntaa!", mutta sitä jotenkin tuntee itsensä aika hauraaksi, kun tuollaisessa tilanteessa aletaan haukkua. Mieheni meinasi räjähtää heille, mutta kielsin. En jaksa alkaa tapella oikeidestani istua selin ihmisiin..
Ei jankata tässä ikuisuuskysymyksestä, saako imettää rinnat vilkkuen, haluaisin vain perustelun siihen, miksi joidenkin mielestä ei saa, vaikka sitä rintaa ei näkyisi ollenkaan!

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvännäköinen nainen kaivaa hunajameloninsa esiin. Ei, en halunnut tehdä sitä itse julkisesti ja siitä se on varmaankin jäänyt syy miksi en halua itse nähdä julkista imetystä kun olen itse syömässä tai kahvilla. Se oli asia mikä tuntui yksityiseltä.

Vierailija
62/78 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herää kysymys et missä vaiheessa ihminen on vieraantunut niin kauas luonnosta, että ällöttää ajatuskin siitä että vauva syö juuri sitä sille tarkoitettu parasta evästä ja siitä paikasta kun sen on tarkoitettu syövän.

Ällöttääkö samalla lailla jos vaikka jokin eläin, kissa tai koira tai hevonen imettää jälkeläisiään?

Jos sille linjalle lähdetään niin enemmän mun ällöttää ajatus siitä et vieraasta nisäkkäästä(lehmästä) lypsetään maitoa siellä likaisissa olosuhteissa, ja siitä maidosta tehdään ihmisen vauvalle ruokaa monen monen suodatuksen, kuumentamisen ja muiden teollisen toimenpiteen kautta.

Tämäkö ei ole yhtään ällöttävää ja luonnotonta?

Olen imetyksen puolestapuhuja, mutta itse en siinä puuhassa onnistunut. Jo laitoksella todettiin, että hommasta ei tule mitään.

Mielestäni olisi ällöttävää ja luonnotonta, että olisin jättänyt lapseni kitumaan nälkään. Se, että hain hänelle kaupasta äidimaidonkorviketta ja ruokin häntä ja hänestä kasvaa kiva ja reipas poika on ihan hyvä juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herää kysymys et missä vaiheessa ihminen on vieraantunut niin kauas luonnosta, että ällöttää ajatuskin siitä että vauva syö juuri sitä sille tarkoitettu parasta evästä ja siitä paikasta kun sen on tarkoitettu syövän.

Ällöttääkö samalla lailla jos vaikka jokin eläin, kissa tai koira tai hevonen imettää jälkeläisiään?

Jos sille linjalle lähdetään niin enemmän mun ällöttää ajatus siitä et vieraasta nisäkkäästä(lehmästä) lypsetään maitoa siellä likaisissa olosuhteissa, ja siitä maidosta tehdään ihmisen vauvalle ruokaa monen monen suodatuksen, kuumentamisen ja muiden teollisen toimenpiteen kautta.

Kyllä ällöttää ihan yhtälailla katsoa ja kuunnella eläinten imetystä. Ei ole ällöttävää kunhan kukaan ei lutkuta lämmintä maitoa suoraan tissistä. Maitopurkissa oleva maito on nimenomaan puhdistettua enkä ajattele sitä samoin enää eritteenä. Luonnottomasta en ole puhunut yhtään mitään.

Vierailija
64/78 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavalla tai toisella aikuisella ihmisellä on päässä jotain vikaa, jos imetys jo ajatuksena herättää kuvotusta. Näin se vaan on. Voisi sanoa että pienet on murheet, mutta jos imetyksen yökkäilystä tulee elämää rajoittava pakkomielle ja pakkoajatuksia, niin onhan se pikkasen kipeetä.

Vierailija
65/78 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse imetin lentokoneessa nousut ja laskut, bussissa, junassa, joskus puistonpenkillä, joskus jossain huoltoaseman syrjäisessä nurkassa. Ymmärrän, että pienissä ravintoloissa tai tasokkaissa joissa lapsiakaan on harvoin ei imettäminen ole soveliasta (yleensäkään vauvan tuominen). mutta huoltoasemalla jossa työmiehet uokailee haalareissaan, viinaanmenevät ryystävät kaljaa ja lapset kiljuvat leikkipaikalla - varmasti ihan OK. Ja kun sen tekee kuin minä kukaan ei kiinnitä huomiota. Jos vilkaisee, ajattelee minun nukuttavan vauvaa - ja tuo lienee sallittua julkisilla paikoilla?

Vierailija
66/78 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua naisena ei sun tissit liikuta mutta se vauvan lutkutus on ällöttävä ja häiritsee.

Pidän kyllä huolen, että et näe etkä kuule sitä. Kutkutteleeko se takapuoltasi silti?

-ap

Miten pidät siitä huolen etten kuule sitä? Miten pidät siitä huolen ettei se haise kun vauvasi pulauttaa maidot pihalle tai pieree ja paskoo? Vauvat eivät kuulu yleisien tilojen ruokapöytiin! Usko jo, se vie ruokahalun muilta! Syyt eivät sinulle edes liiemmin kuulu kun tiedostat että se useita häiritsee. Plussaa siitä että sinä sentään ymmärrät pitää utareesi poissa silmistä silloin kun päätät julki-imettää. Mistä päästäänkin taas siihen rintojen seksualisointiin. Niin. Mitäpä luulette miksi ihmisnaisille on kehittynyt isot rinnat? Muilla nisäkkäillä ei tietääkseni isoja tissejä ole kuin ainoastaan silloin kun imettävät jälkeläisiään. Ihmisillä ne ovat jo ennestään isot koska yllätys yllätys miehet ovat suosineet isorintaisia naisia ja niiden kanssa on lisäännytty. Että siinä sitä teidän nykyajan rintojen seksualisointia...

1) tuskin korvasi on kuin koiralla, eli epäilen että kuulet muun hälinän yli kun apn lapsi syö. Ja edelleen, mikä siinä äänessä juuri on sinua ällöttävää?

2) pulautus voi tapahtua vaikkei juuri imetäkkään. Se on vain elämää. Kakkat jos tulee, ne vaihdetaan pois haisemasta. Pieremistä harrastat sinäkin, ei voi mitään. Onneksi haihtuu nopeastu pois.

3) imetys, varsinkin hienotunteisesti toteutettu, häiritsee vain hyyyyvin harvoja. Suurimmalle osalle, lähes kaikille se on ok, useimmat ei edes huomaa tapahtumaa.

Ja paras... 4) evoluutiossa isot rinnat vihjaavat urokselle, että tällä naaraalla piisaa maitoa, jotta hänen jälkeläisillään on parhaimmat mahdollisuudet selvitä.

1) Jos olen naapuripöydässä niin taatusti kuulen. Kaikenlainen lutkutus ja mässytys on etovaa. Tykkäätkö sinä kuunnella mässyttävää ihmistä?

2) Voi tapahtua ja juuri siksi vauvat eivät kuulu yleisiin tiloihin ruokailijoiden viereen. Minä osaan pidättää pierua yleisillä paikoilla enkä varsinkaan ruokapöydässä päästele menemään.

3) Hohhoijaa. Miksi asiasta sitten edes on niin paljon keskustelua?

4) Isot rinnat eivät ole yhtä kuin hyvä maidontuotanto.

1. Ei minua ällötä mässytys tai lutkutus äänet. Ei ne ihania ole, muttei ällötä. Eikä varsinkaan pienen vauvan, ne on niin hentooset, että en niitä kuule vaikka yrittäisin. Suosittelen hakeutumaan koiraopistoon, sulla on harvinainen lahja.

2. Eipä lapsi tahallaan piereskele ja hajutkin häviävät nopeasti. Toisin kuin sinun hajuvetesi, jota pahimmillaan on pilvi pääsi ympärillä.

3.asiasta on keskustelua, koska se häiritsee joitakuita ja ne jotkut ovat nyt paljon äänessä, kun taas me jotka suhtaudutaan asiaan neutraalisti, pyöritellään silmiämme ja olemme hiljaa. Avlla asiasta on ollut paljon keskustelua, koska joku tissifriikki asiasta täällä koko ajan keuhkoaa ja muutama muu (henkisesti)ongelmallinen soittaa samaa viulua. Mutta ootko nähnyt millaisia tyyppejä täällä asioista riehuu? On kivikissaäitiä, kilttimies, uliuli, 20-30 ei saa seurustella kitisijää ja luoja kuinka monta muuta, en mene oikein heidän mielenterveyttään julistamaan vakaaksi. Ja luoja ties mistä syystä iltalehti on ottanut asiakseen poimia juttujensa juuria täältä... ja lehti kirjoittaa mikä myy, ei nykyisin sitä mikä oikeasti on enää kunnollista asiaa...

4. Ja juu ei takaa maidontuotantoa ei, mutta sitä se vihjaa. Vaikka kuinka väittäisit muuta.

Vierailija
67/78 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvännäköinen nainen kaivaa hunajameloninsa esiin. Ei, en halunnut tehdä sitä itse julkisesti ja siitä se on varmaankin jäänyt syy miksi en halua itse nähdä julkista imetystä kun olen itse syömässä tai kahvilla. Se oli asia mikä tuntui yksityiseltä.

Noh, tässä ketjussahan oli pointtina, ettei mitään kaiveta esiin, vaan pidetään tarkasti piilossa, pois katseilta, mutta toteutetaan silti se imetys. Inhottaako jos et näe?

Vierailija
68/78 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä se ei ole seksuaalista, vaan ällöttävää. Pahimmassa tapauksessa vauva vielä maiskuttaa, ahnaasti lutkuttaa pinkeää maitotissiä. Lämmin, valuva maito. Yök. Ja mä yritän SYÖDÄ. Ja olen maksanut ruoastani, en sun lämpöisestä, pahanhajuisesta maidosta.

Ja kyllä, olen itse imettänyt kahta lasta, molempia yli vuoden. Mulla ei ollut hinkua ravintolaan alle puolivuotiaan kanssa ja sen jälkeen se onnistuikin helpommin. Esimerkiksi siellä autossa.

Ällöttäisikö sua vähemmän jos se maito olis kylmää? Tai tulis ulos vähemmän pinkeästä tissistä. Niitä tissien ulkonäöstä on aiemminkin noussut keskustelua, en tiennytkään, että imettävillä rinnoilla on jotkut ulkonäköstandardit että imetys olisi tissifriikeille helpompaa sietää.

Kannattaisko sun hakee hoitoa jostakin, kun kuulet ääniä mitä muut ei kuule ja haistat hajuja, jota oikeasti ei ole olemassa?

Ja juu, meneppä motkottamaan ääneen imettävälle, lupaan että tasan tarkkaan älähdän suureen ääneen, että turpa tukkoon ja mene itse autoon tai vessaan syömään, mua ei häiritse yhtään. Se on lupaus teille kaikille jotks edes asiaa harkitsette.

Vierailija
69/78 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua naisena ei sun tissit liikuta mutta se vauvan lutkutus on ällöttävä ja häiritsee.

Pidän kyllä huolen, että et näe etkä kuule sitä. Kutkutteleeko se takapuoltasi silti?

-ap

Miten pidät siitä huolen etten kuule sitä? Miten pidät siitä huolen ettei se haise kun vauvasi pulauttaa maidot pihalle tai pieree ja paskoo? Vauvat eivät kuulu yleisien tilojen ruokapöytiin! Usko jo, se vie ruokahalun muilta! Syyt eivät sinulle edes liiemmin kuulu kun tiedostat että se useita häiritsee. Plussaa siitä että sinä sentään ymmärrät pitää utareesi poissa silmistä silloin kun päätät julki-imettää. Mistä päästäänkin taas siihen rintojen seksualisointiin. Niin. Mitäpä luulette miksi ihmisnaisille on kehittynyt isot rinnat? Muilla nisäkkäillä ei tietääkseni isoja tissejä ole kuin ainoastaan silloin kun imettävät jälkeläisiään. Ihmisillä ne ovat jo ennestään isot koska yllätys yllätys miehet ovat suosineet isorintaisia naisia ja niiden kanssa on lisäännytty. Että siinä sitä teidän nykyajan rintojen seksualisointia...

En imetä kenenkään naamassa kiinni, joten äänet eivät kuulu keneenkään korviin asti. Jos vauva palauttaa juuri juodun maidon, se ei haise. Paskomista en voi estää, kuten eivät useimmat alle 3-vuotiaiden vanhemmat muutkaan, eivätkä vanhusten omaiset. Lapsille on oma pyllynpesupaikka jokaisella huoltoasemalla, joten olettaisin heidän olevan tervetulleita henkilökunnan puolesta. Voit itse valita ravintolan, jossa ei ole lapsille syöttötuoleja yms. sellaisissa paikoissa saa olla yleensä rauhassa lapsilta, kun heitä ei olla tehty asiakaskuntaan kuuluviksi. Lapsivapaina päivinä Valitsen tällaisen ravintolan yleensä itsekin. Rintojen seksualisoinnista sen verran, että jälleen rintani näkyvät enemmän juhlamekossa kuin imettäessäni.

-ap

Olet väärässä. Kyllä sen lutkutuksen kuulee ja kyllä kuule haisee se vauvan maitopuklu! On muuten yksi ällöttävimpiä hajuja mitä koskaan haistanut. Mitä sitten edes kyselet täällä kun et totuutta halua kuulla! Tulen paheksumaan sinua ja kaltaisiasi avoimesti jatkossakin.

Kuulostat miellyttävältä ihmiseltä. :) Vanha maito haisee, uusi ei.

Kiitos mutta en voi sarkastisen ja passiivisagresdiivisen asenteesi vuoksi valitettavasti sanoa sinusta samaa. (Tähän kohtaan tulee tuo passiivisagressiivinen hymiö) Sinunkaan pentusi tuskin osaa valita pulauttaako se juuri ruokapöydässä istuessanne "vanhaa" pahanhajuista maitoa tai päättääkö se äänekkäästi vääntää haisevat tortut kanssaruokailijoiden nautinnoksi.

Eipä voikkaan valita, siksi äidit kantavat niitä jumalattoman kokoisia vaippalaukkujaan, jotta voivat käydä vessoissa vaihtamassa ne likastuneet vaatteet ja vaipat, pois haisemasta sinun pikku nenäsi luota.

Vierailija
70/78 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissifriikki hei, kerros vielä miten hemskutissa sitä lupsutusta kuuluu kun vauvalla on imuote? ? ? Ei se oo mikään löysä lurpsuttelu ote, vaan tiivis napakka ihonmyötäinen, hengityskin menee nenän kautta. Vai vihjaatko tosissasi, että nenän kautta ne äänet ulos tulee?

Vierailija
71/78 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet viikon myöhässä aiheesi kanssa. Imettäminen ravintolassa nyt ei ole useimpien mielestä kovin suotavaa.

Mikä esti sinuakin imettämästä siellä autossanne?

Voi ÄÄLIÖ!!! Pitäisi jättää oma ruoka syömättä ja muu.perhe istumaan sekä lähteä retuuttamaan nälkäistä, itkevää lasta autolle!!!

Haloo---onko päässä yhtään valooo?? Oot kateellinen pikkusielu, joka joutunut kököttämään lapsensa vauva-ajan kotona tai et vain tajua mistään mitään....

Niiiiin surullista tällainen asenne....

Kykkä vaikuttaa suomalaisten asenne lapsiin olevan ihan sieltä ja syvältä : ' (

Vierailija
72/78 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukkuja varmasti tulee, mutta minusta ajatus siitä, että viereisessä pöydässä joku imee toisen ruumiinnesteitä, on vain yksinkertaisesti todella ällöttävä. Siinä ei ole mitään seksuaalista ja kyse ei ole edes rinnoista, vaan ylipäätään tuo ajatus on yhtä inhottava kuin jos joku sylkisi toisen suuhun, tai syöttäisi toiselle räkää. Ja inhottavana se pysyy, vaikka sen tekisi kuinka piilossa.

Kuinka kauas ihminen voikaan vieraantua luonnollisuudesta ja miten elämä toimii!! Imemässä ruuminnesteitä.. voi helvata.

Vierailija
73/78 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ällöttää ihan yhtälailla katsoa ja kuunnella eläinten imetystä. Ei ole ällöttävää kunhan kukaan ei lutkuta lämmintä maitoa suoraan tissistä. Maitopurkissa oleva maito on nimenomaan puhdistettua enkä ajattele sitä samoin enää eritteenä. Luonnottomasta en ole puhunut yhtään mitään.

Edellinen kommenttini poistettiin, mut laitanpa uudestaan. Hyvin hyvin HYVIN huvittavaa miten luulet, että tölkkimaito on puhdistettua. Siitä on vaan kuumennettu melkein kaikki ravinteet pois.

Sääli, jos joku kokee tämän kommentin loukkaavana ja ilmoittaa taas loukkaavaksi.

Vierailija
74/78 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisesti imettäminen on täysin ok tuolla tavalla kun sinä teit, ap. Otit muut ihmiset hienosti huomioon etkä tehnyt mitään väärää. Kyllä minuakin jostain syystä etoo pelkkä ajatus imettämisestä, en tiedä mistä se johtuu, mutta en ole mielisairas ja ymmärrän että se on täysin oma ongelmani, siispä minulla ei ole mitään oikeutta paheksua siististi rinta harson/vaatteen alla piilossa imettäviä naisia. Siihen on äideillä oltava oikeus missä paikassa tahansa. Sen sijaan rinnat paljaana imettäminen ei ole koskaan ok julkisella paikalla. Se viestittää täydellistä piittaamattomuutta kanssaihmisiä kohtaan.

Vierailija
75/78 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisesti imettäminen on täysin ok tuolla tavalla kun sinä teit, ap. Otit muut ihmiset hienosti huomioon etkä tehnyt mitään väärää. Kyllä minuakin jostain syystä etoo pelkkä ajatus imettämisestä, en tiedä mistä se johtuu, mutta en ole mielisairas ja ymmärrän että se on täysin oma ongelmani, siispä minulla ei ole mitään oikeutta paheksua siististi rinta harson/vaatteen alla piilossa imettäviä naisia. Siihen on äideillä oltava oikeus missä paikassa tahansa. Sen sijaan rinnat paljaana imettäminen ei ole koskaan ok julkisella paikalla. Se viestittää täydellistä piittaamattomuutta kanssaihmisiä kohtaan.

Eihän sille itse mitään voi, mitä inhoaa. Hienoa, että osaat suhtautua noin! Kuten varmasti luit, on osa ihmisistä hieman epäkypsemmällä asenteella liikenteessä.

-ap

Vierailija
76/78 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut aina aika rento ja itsevarma imetyksen suhteen, vauvat on ruokittu huomaamattomasti siellä, missä nälkä onnsattunut kulloinkin tulemaan. Onneksi asun pohjois-pohjanmaalla, täällä on vielä ihmisillä järki tallella, koskaan ei kukaan ole pahaa katsetta antanut, saati moittinut tai ilkeillyt. Päin vastoin, on tsempattu että hienoa kun imetät, tai hymyillen todettu että jaahas, siellä on pienimmäinenkin lounaalla jne. Ei ole muuta keinoa tuoda imetyksen luonnollisuutta ja normaaliutta ihmisille, kuin se, että imetät itsevarmana ja ylpeydellä lastasi. Niin luonto sen tarkoitti, niin on ollut vuosituhannet. Vasta viime vuosikymmeninä korvikepropaganda ja rintojen muuttuminen pelkiksi seksiobjekteiksi on saanut ihmisten mielen vääristymään. Pidetään uhkana sitä, että joku julkeaa antaa lapselleen sitä ravintoa, jota vartavasten rinnoissa muodostuu. En aio mihinkään häpeilyyn ja nolosteluun taipua ikinä, älä taivu sinäkään ap. Pää pystyyn ja jatka samaan malliin. Se riittää, kun huomioit kanssaihmisiä imettämällä huomaamattomasti, mikäli silti pitää tuijottaa ja häiriintyä, niin sepä on sen häiriintyjän oma murhe, sulje korvasi siltä.

Vierailija
77/78 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä se taas nähtiin, mitä ns. imetyksen vastustus tosiasiassa on - kommenttien perusteella suunnilleen kaikki vastustaa julkista imetystä paitsi "silloin kun se tapahtuu huomaamattomasti" - ja silti lukemattomia negatiivisia kommentteja siihenkin, kun se tapahtuu huomaamattomasti.

Suoraan sanottuna: olette sairaita. Ja pervertikkoja. Kenties ehkäpä pedofiilejakin kun noin vauvoista innostutte. Hakeutukaa hoitoon. Se imettävä äiti ei ole teidän äitinne, jonka tulisi puuttua teidän epäterveisiin mielleyhtymiinne. Hakekaa apua siltä omalta äidiltä tai ehkä mieluummin mielenterveyspalveluista.

T: vuosia samaa imetyskeskustelua sivustakatsonut

78/78 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua mitä juttuja... miten te julkisen imetyksen vastustajat voitte kuvitella että pystytte vaatimaan jotain tuollaista.. että pitäisi poistua imettämään lasta/ei pitäisi tulla vauvan kanssa julkisiin paikkoihin lainkaan mahd hajujen tai äänien vuoksi..

Maailmassa on aika monta juttua mikä monia ällöttää tai aiheuttaa paheksuntaa.

Aika monia saattaa esim ällöttää ihmiset joilla on huono hygienia. Hampaat pesemättä, haisevat hielle ja on likaiset vaatteet.. en mielelläni tällaisen ihmisen läheisyydessä ruokailisi, mutta valitettavasti en voi pyytää häntä poistumaan..

Moni ihminen mässyttää syödessään ja sekin voi ällöttää kuten täällä joku jo sanoikin että ällöttää. Menettekö silloin motkottamaan naapuripöytään että hyi kun ei kestä kuunnella..

Entäpä vanhemmat lapset? Siellä syövät sormet ketsupissa ja naamassakin saattaa olla majoneesia hyyyi yäk. Vaaditaanko heitäkin poistumaan?

Teidän paheksujien logiikalla maailma on vain teitä varten tehty.

Kyllä se kuulkaa menee niin että te valitsette itse missä asioitte ja syötte.

Perus kuppilat ja ravitolat, huoltsikat, ne on tarkoitettu ihan kaikille. Sitten on niitä paikkoja joihin ei ole lapset tervetulleita, ja siellä on se teidän paikka myös.

Lopuksi, valtaosa ihmisistä PAHEKSUU imetyksen paheksujia. Meidän mielestä teitä ei kaivata julkisiin tiloihin. Joten voitte pysyä ihan siellä kotona paheksumassa. Ällöttää tuollainen imetyksen paheksuminen, ei ole oikein että pilaatte julkisten tilojen tunnelmaa paheksunnallanne. Menkää edes vaikka vessaan paheksumaan niin olette poissa silmistä!!