Miten vanhemman naisen kanssa seurustelevat nuoret miehet kehtaavat esitellä seurustelukumppaninsa kavereilleen ja sukulaisilleen?
Kaikki kuitenkin ajattelevat, että mies ei ole saanut omanikäistään naista.
Kommentit (55)
Jaa-a. Jostain syystä oon aina ollut nuorempien miesten mieleen. Nytkin kierroksessa 20-vuotias ja 22-vuotias.
N26
On hyvä, että täällä nostetaan todellisia tabu-aiheitakin esiin. Seurustelen itse nuoremman miehen kanssa. Tässä havaintoja:
-tästä aiheesta älähtää useimmiten se vanhempi nainen tyyliin 'näytän miestäni nuoremmalta, nih' eli tosiasiassa häpeävät itsekin tilannetta usein näemmä tiedostamattaan
-hyvin suuri osa miehistä, ehkä jopa 80%, on naismaussaan äärimmäisen pinnallisia - vain ulkonäkö ratkaisee. Ja tällöin nuoremmat on etusijalla luonnollisestikin. Naisten on tätä välillä mahdotonta uskoa, kunnes totuus alkaa selvitä viimeistään tuossa 40 v. tienoilla, seurauksena katkeroituneita, eronneita tai jätettyjä naisia
-hyvin suurelle osalle miehistä kaverien mielipiteellä (aidolla tai kuvitellulla sellaisella) on äärimmäisen suuri merkitys - onko ne kateellisia, pilkkaavatko ne vai himoitsevatko ne minun naista? Miehet ovat paljon riippuvaisempia kaveriporukan mielipiteestä kuin naiset ovat ja tätä taas miesten on mahdotonta välillä uskoa
-tähän miesten pinnallisuuteen ei tunnu vaikuttavan ikä mitenkään, päin vastoin: pinnallinen mies 70-vuotiaanakin jahtaa sitä kaunista, 17-vuotista teinityttöä
-miehiä, jotka eivät mahdu tähän pinnalliseen enemmistöön, pidetään monessa muussakin suhteessa hieman omituisina (minunkin mieheni on nörtti tiedehörhö)
Vierailija kirjoitti:
On hyvä, että täällä nostetaan todellisia tabu-aiheitakin esiin. Seurustelen itse nuoremman miehen kanssa. Tässä havaintoja:
-tästä aiheesta älähtää useimmiten se vanhempi nainen tyyliin 'näytän miestäni nuoremmalta, nih' eli tosiasiassa häpeävät itsekin tilannetta usein näemmä tiedostamattaan
-hyvin suuri osa miehistä, ehkä jopa 80%, on naismaussaan äärimmäisen pinnallisia - vain ulkonäkö ratkaisee. Ja tällöin nuoremmat on etusijalla luonnollisestikin. Naisten on tätä välillä mahdotonta uskoa, kunnes totuus alkaa selvitä viimeistään tuossa 40 v. tienoilla, seurauksena katkeroituneita, eronneita tai jätettyjä naisia
-hyvin suurelle osalle miehistä kaverien mielipiteellä (aidolla tai kuvitellulla sellaisella) on äärimmäisen suuri merkitys - onko ne kateellisia, pilkkaavatko ne vai himoitsevatko ne minun naista? Miehet ovat paljon riippuvaisempia kaveriporukan mielipiteestä kuin naiset ovat ja tätä taas miesten on mahdotonta välillä uskoa
-tähän miesten pinnallisuuteen ei tunnu vaikuttavan ikä mitenkään, päin vastoin: pinnallinen mies 70-vuotiaanakin jahtaa sitä kaunista, 17-vuotista teinityttöä
-miehiä, jotka eivät mahdu tähän pinnalliseen enemmistöön, pidetään monessa muussakin suhteessa hieman omituisina (minunkin mieheni on nörtti tiedehörhö)
Ai helkatti, katsoin juuri Absolutely Fabulous -leffan ja olin kuolla nauruun, kun siellä Monacossakoseoli ne vanhat akat tanssi ja bingosi keskenään ja ukot oli terassilla nuorten, ostettujen naisten kanssa. Ahhhaaah, ja Patsy luuli vielä kelpaavansa nuoruuden'rakkaudelleen'. Hulvatonta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö nyt yhtään ajatellut, mitä muut tästä aloituksestasi ajattelevat?
Anonyyminä on helppo kysyä kiusallisiakin kysymyksiä. Vastauksista päätellen nuorten miesten kanssa seukkaavat vanhat naiset taitavat itsekin hävetä ikäänsä.
Ap
Niinpä, AP, mutta kaikki miehet eivät ole niitä, jotka vellit housuissa tuskailevat, että mitähän kaverit nyt tästäkin ajattelee. Sellaista liehakointia sais jatkaa lopun ikäänsä sitten.
En seurustele (valitettavasti) mutta olen ihastunut 16 vuotta vanhempaan naiseen. Tiesin, että yksi kaverini, jonka ikäraja naiselle on max.22 (Itse 34), tulisi järkyttymään asiasta, mutta mitäpä sille voi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lähes 15 vuotta nuorempi mies, olen hieman yli 40. Tapailimme kauan ja yritimme ikäeron vuoksi lopettaa suhteen, kumpikin ajatteli kaikki mahdolliset kauhuskenaariot ja muut ongelmat läpi. Suhde ei kuitenkaan loppunut ja lopulta totesimme, että viis siitä, mitä käy pidemmän päälle ja mitä kukaan asiasta ajattelee, olemme yhdessä. Loppujen lopuksi aika harva on sanonut mitään negatiivista päin naamaa.
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun kaveri oli pokannu kauniin 10v vanhemman niin esitteli mielellään toisille eikä kukaan sanonut mitään pahaa. Kaverit pitivät ihan hyvänä asiana.
Yleensä kuitenkin nää vanhemmat naiset on noita joitten perään ollaan menty vaan varman pi.llun takia. Varsinkin ennen ulkomaalaiset kaverini menivät mummo mestoihin kun joka kerta tärppäsi eikä edes tarvinnut itse mennä pokaamaan. Noita muijia nyt ei kenelläkään esitellä. Aamulla tai korkeintaan parin kuukauden kuluttua heitetään menemään.
Ja? On naisissa paljon heitä jotka tahtoo myös yhdenillanjuttuja. Hohhoijaa. Mutta hei, oliko sulla jotain tähän itse aiheeseen liittyvää kommenttia vai oletko ollut vielä pidemmässä suhteessa, puhumattakaan että se toinen on eri ikäluokkaa kanssasi?
Ei mua ainakaan hävettäis esitellä vanhempaa naisystävää, mutta oonkin kiinnostunut noin 5v vanhemmista naisista eli ei niin hirvee ikäero. Pitäs vaan eka löytää se ;)
m27
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anonyyminä on helppo kysyä kiusallisiakin kysymyksiä. Vastauksista päätellen nuorten miesten kanssa seukkaavat vanhat naiset taitavat itsekin hävetä ikäänsä.
Ap
Pettämätöntä AV-logiikkaa. Jos joku on kanssani eri mieltä, niin se todistaa minun olevan oikeassa.
Olin kerran ihastunut äitiäni vanhempaan naiseen. Kieltämättä olis ollut vaivaannuttavaa esitellä hänet äidilleni. Kaverien mielipiteestä en juuri välitä, kai ne muutenkin mua outona pitävät. Hän tosin kieltäytyi suhteesta kanssani.
Miten moni vanhempi nainen häpeisi nuorempaa miestään? Puhe on kypsyydestä. Jos häpeää läheisiään, on vielä liian nuori parisuhteeseen.
Itse olen mies, joka seurusteli lukioaikoina 17-vuotiaana 21-vuotiaan tytön kanssa. Silloin 5 vuotta vanhempi isosiskoni oli kovasti suhdettamme vastaan, koska hänen mielestään on epänormaalia, jos suhteessa nainen on miestä vuodenkin vanhempi (sisko itse kyllä juoksi itseään vanhempien miesten perässä tuolloin). Vanhempani ja muut sukulaiseni sen sijaan suhtautuivat suhteeseemme ihan hyväksyvästi, mitä nyt isä ja äiti jotain pientä läppää siitä joskus leikillään heittivät. Muistuttivat myös fiksusti ehkäisyn käytöstä.
Siskon vastustuskin oli varsinkin näin jälkikäteen ajateltuna jopa viihdyttävää katseltavaa (vaikka toki myös ärsyttävää), kun hän käytännössä lähinnä nolasi itsensä tuolloin. Äitini on jälkikäteen sanonut epäilevänsä, että siskon kommentit johtuivat siitä, että hän oli luultavasti mustasukkainen tyttöystävälleni ja koki hänet jollain lailla "uhaksi" minulle, ja perheellemme. Se, että minkälainen uhka hän sitten muka olisi ollut, on jäänyt epäselväksi.
Nykyään sisko on iän myötä tullut ns. järkiinsä, eikä enää ihmettele ja moralisoi, jos jollain miehellä on itseään vanhempi tyttöystävä/vaimo.
Tuntu todella pahalta kun mies ei halunnutkaan seurustella kanssani koska olen häntä vanhempi. Ilmiselvästi pelkäsi muitten ihmisten reaktiota. Kahdestaan kyllä tykkäsi olla ja kelpasihan tuo suihinotto näin vanhaltakin ämmältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sulla on ongelma. Hakeudu terapiaan. Siellä ehkä kuulet, ettei sun status nouse nuoremmasta. Ongelma on sun omissa riittämättömyyden tunteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miten minä en lukenut mitään tuollaista noista vastauksista? Tulkitsetko niitä tahallasi väärin koska et muistanut ostaa itsetuntoa naapureiden ajatusten varalta?
Kahdeksan vuoden ikäero on, enkä muista moista juuri miettineeni. En sit miehestä tiedä, ainakin tuntui ihan reippaasti ja häpeilemättä minua esittelevän. Enemmän taisivat miehen kaverit ja sukulaiset kauhistella sitä, että mulla on lapsia ennestäänkin. Nyt kun ollaan naimisissa ja on yhteinenkin lapsi, niin ei tuollaisia ole kukaan varmaan ajatellut enää vuosiin.
Vierailija kirjoitti:
Miten moni vanhempi nainen häpeisi nuorempaa miestään? Puhe on kypsyydestä. Jos häpeää läheisiään, on vielä liian nuori parisuhteeseen.
No jopas oli taas ylevää lässytystä. Kyllä te mammat osaatte. Hyacinth Bucket -palkinto sinulle.
Aloittajalla heikko itsetunto jos ei kumppaniaan kehtaa esitellä.
Meillä taas on toisinpäin, minä 6 vuotta nuorempi ku mun mies. Hyvi toiminu suhde. 8 vuotta yhes oltu. Vaikka koettu ollaa yhes vaik kuin paljo. Mut emmä kyl mitää minuu nuorempaa ottais vaik kuin sinkku oisin! Emmä tiiä, kyl se ois aika noloa, jos seukkaisin mun veljen ikäisen kans ja itte oisin vanhempi.