Auta uusavutonta: miten hiiligrilliä käytetään
On pallogrilli ja siihen sellainen sytytin"kaadin", johon hiilet laitetaan ja sen alta sytytetaan esim. sanomalehtiä apuna käyttäen. Sytytys siis sujuu. Mutta miten siitä eteenpäin? Lähinnä kummastelen, mikä idea on sen kannen pitämisellä tai pitämättömyydellä on. Milloin pidetään ja milloin ei? Kun odotetaan kunnollista hiiltymistä? Hitaiden ainesosien grillaamisessa nyt ainakin.
Kommentit (6)
Juu, piippusytytin tuon nimi onkin. Lievä nimeämisenongelma grillausavuttomuuden lisäksi ;)
Samalla palikkaslangilla jos vielä täsmennät tuon kuvun käytön, niin suuresti kiitollinen olisin.
Ap
Ihmeen monimutkaista. Itse laitan grillihiilet grilliin, sytystysnestettä päälle ja tuleen. Odotetaan hiillosta.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeen monimutkaista. Itse laitan grillihiilet grilliin, sytystysnestettä päälle ja tuleen. Odotetaan hiillosta.
Ja sitten on kiva syödä bensiininmakuisia tuotoksia...
^ Se vähäinen määrä sytytysnestettä palaa kokonaan pois ennen hyvää hiillosta.
tuo sytytinkaadin taitaa olla piippusytytin? En tiedä miten se toimii hiilien kanssa, koska hiilillä käytän sytysnestettä. PIippusytyttimessä käytän itse vain brikettejä.
Pikaohje for dummies:
1. Laita piippusytytin grillin pohjalle.
2. Lado haluamasi määrä brikettejä
3. laita muutama sytyspala piipun alle ja sytytä ne
4. Odota, että briketit syttyy ja kaada briketit grilliin kun kaikki hehkuu
Näin siis itse teen. Sytykseen menee noin 20min ja noin 10 min menee vielä, että grilli on tarpeeki kuuma grillaamiseen. Itsellä oli hankaluuksia saada brikettejä syttymään pelkällä paperilla, joten siksi käytän sytytyspaloja. Ovat melko käteviä eikä montaa euroa maksa iso purkki.