Ratsastajat huomio!!
Onko lyhytvartisten ratsastuskenkien kanssa pakko pitää chapseja? Entä pidänkö sukkia ratsastushousut päällä vai alla? (Omistan legginsimaiset ratsastushousut)
Kommentit (6)
Lyhytvartisten kenkien kanssa käytän itse aina lyhyitä chapseja jo ihan pohjetuntuman vuoksi ( pelkkä rats.housu voi olla liukas, paikat harvoin alas asti) ja estääkseni ratsastushousun lahjetta kipuamasta ylöspäin. Sukat vedän samasta syystä housunlahkeen päälle.
Tarkoitatko niitä ratsastusleggingseja? Hyvät höntsäilyyn mutta luistavat/joustavat aivan liikaa kun pitää istua satulassa alhaalla ravissa tai laukassa ja tehdä siirtymisiä. Chapseille toinen vaihtoehto on saappaanvarret, jotka ovat tukevammat.
Itse en voinut kunnilla käyttää puoli chapseja kun ratsastin. Hankasi ja lisäksi menetin aina tuntuman hevoseen. Että ilman menin. Eli ihan on oma mieltymys mikä määrää. Ratsastus ei kuitenkaan ole välineurheilua muuten kun siinä että hevosen varusteet on kunnossa ja itsellä on kypärä, sopivalla kannalla varustetut kengät ja mieluiten vielä turvaliivi.
Joo ei ole mikään pakko pitää chapseja. Itse ostin kokeiluun ja tykästyin kovin. Tukevat jalkaa eikä maksaneet paljoa vrt. ratsisaappaat. Pitkävartisia ratsisukkia pidän housujen päällä.
Ei ole pakko. Ne kyllä vähentävät jalustinhihnojen painetta jaloissa. Ilman chapseja hevosen kylkeä vasten oleva vaatekappale likaantuu enemmän. Muuten on ihan makuasia, pidätkö sukkia housujen päällä vai alla. En pese ratsastushousujani joka käyttökerran jälkeen, sukat kyllä menevät pyykkikoriin.