Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei työttömillä ole kesälomaa lainkaan?

Vierailija
02.08.2017 |

Lähes kaikilla muilla on Suomessa kesäloma koululaisia myöten. Työtön joutuu rampata työkkärissä, olla työmarkkinoiden käytettävissä ja rustata hakemuksia vaikka koko muu Suomi lomailee. Olisi kohtuullista saada loma, että voisi viettää aikaa rauhassa lomalla olevien perheen jäsenten kanssa. Nykyisellä systeemillä töitä joutuu etsimään kesät talvet ilman yhtenäistä hengähdystaukoa.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sulla loma, jos keskeytät työnhaun vaikka pariksi kuukaudeksi. Tosin, sitten olet ilman työttömyyskorvausta.

Vierailija
2/40 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömien eriarvoistamista tämäkin. Ei yllätä. Esim. kuukauden kesäloma korotetulla tuella tms. olisi paikallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rampata työkkärissä 😂😂😂😂😂

Työn uusiminen netissä/puhelimessa kerran vuoteen ramppaamista ?? 🤔😂😂😂😂😂

Vierailija
4/40 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömien eriarvoistamista tämäkin. Ei yllätä. Esim. kuukauden kesäloma korotetulla tuella tms. olisi paikallaan.

Niin justiin! Lomaltapaluurahat elämäntapatyöttömillekin, jotta voivat pitää lomaa kotona makoilusta! Ehdottomasti!

Vierailija
5/40 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se lomaoikeus pitää ansaita.

Opettele uuno kielioppisäännöt, "joutuu rampata" on helkkarin huonoa suomea. Joutuu ramppaamaan ois oikein.

Vierailija
6/40 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes kaikilla muilla on Suomessa kesäloma koululaisia myöten. Työtön joutuu rampata työkkärissä, olla työmarkkinoiden käytettävissä ja rustata hakemuksia vaikka koko muu Suomi lomailee. Olisi kohtuullista saada loma, että voisi viettää aikaa rauhassa lomalla olevien perheen jäsenten kanssa. Nykyisellä systeemillä töitä joutuu etsimään kesät talvet ilman yhtenäistä hengähdystaukoa.

Rasittuuko pikku kätöset kovinkin, kun silloin tällöin joutuu jonkun lomakkeen täyttämään?

Vierailija
7/40 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin justiin! Lomaltapaluurahat elämäntapatyöttömillekin, jotta voivat pitää lomaa kotona makoilusta! Ehdottomasti!

Työttömänä oleminen ei ole lomailua nähnytkään. Työttömyys on stressaavampaa, kuin töissä käyminen ja loma olisi tosiaankin ansaittu. Töissä käyvillä on koko vuosi aikaa säästää kesälomaansa varten. Tuista ei paljon säästellä, joten joku pieni extratuki mahdollistaisi työttömällekin ihmisarvoisen kesäloman.

Vierailija
8/40 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kokemusta työttömyydestä useampaan otteeseen, mitoiltaan nuo jaksot ovat olleet max 4kk. Oli mun mielestä lomailua, vaikka hain aktiivisesti töitä koko tuon ajan. Laitoin 350 työhakemusta 4 kuukauteen menemään, ja juuri kun aloin saamaan haastattelukutsuja, sainkin jo töitä tutusta firmasta. Mutta siis, se työttömänä olo oli mahtavaa, ei ollut kiire minnekään, jos halusin mennä käymään kaupungilla, niin minähän menin. Ei ollut velvollisuuksia, ja ainaisia liian aikaisia heräämisiä. Asiointi hoitui puhelimitse ja internein välityksesllällä työkkärin kanssa, naurettavan helppoa! Ja mikä parasta, jos tuntui siltä, että halusi lähteä ottamaan pari mukillista alkoholia kesällä keskellä viikkoa, tai vaikkapa sunnuntaina (usein tarjousilta) niin se oli mahdollista! Nämä siis sinkkuaikoina. Perheellisenä olen ollut myös 4 kk työttömänä, ihania kiireettömiä aamuja, pitkiä ulkoiluja, paljon huomiota lapsille, mutta toki vähemmän aktiivisesti töiden hakua, sillä päätin lähteä opiskelemaan. Hain kouluun viikko töiden loputtua ja pari kuukautta eteenpäin olin valintakokeissa ja pääsin sisälle.

Vierailija
9/40 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömänä oleminen ei ole lomailua nähnytkään. Työttömyys on stressaavampaa, kuin töissä käyminen ja loma olisi tosiaankin ansaittu. Töissä käyvillä on koko vuosi aikaa säästää kesälomaansa varten. Tuista ei paljon säästellä, joten joku pieni extratuki mahdollistaisi työttömällekin ihmisarvoisen kesäloman.

Älä nyt höpise.

Vierailija
10/40 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömillä ei myöskään ole ihmisarvoa. Me työttömät olemme nykyajan orjia. Plantaasin omistajat viuhuttavat ruoskaa ja kehottavat tekemään töitä(?) tehokkaammin, tehokkaammin!!! Ja silti ruoska viuhuu :(

Vierailija
11/40 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sittenhän työttömät kannattaisi päästää neljäksi viikoksi kesäisin lomailemaan jonkun työtehtävien parissa. Jaksaisi taas 11kk vuodesta ahertaa ja stressata työttömänä, kun olisi edes kuukauden saanut lomailla pelkästään töitä tehden.

Vierailija
12/40 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kokemusta työttömyydestä useampaan otteeseen, mitoiltaan nuo jaksot ovat olleet max 4kk. Oli mun mielestä lomailua, vaikka hain aktiivisesti töitä koko tuon ajan. Laitoin 350 työhakemusta 4 kuukauteen menemään, ja juuri kun aloin saamaan haastattelukutsuja, sainkin jo töitä tutusta firmasta. Mutta siis, se työttömänä olo oli mahtavaa, ei ollut kiire minnekään, jos halusin mennä käymään kaupungilla, niin minähän menin. Ei ollut velvollisuuksia, ja ainaisia liian aikaisia heräämisiä. Asiointi hoitui puhelimitse ja internein välityksesllällä työkkärin kanssa, naurettavan helppoa! Ja mikä parasta, jos tuntui siltä, että halusi lähteä ottamaan pari mukillista alkoholia kesällä keskellä viikkoa, tai vaikkapa sunnuntaina (usein tarjousilta) niin se oli mahdollista! Nämä siis sinkkuaikoina. Perheellisenä olen ollut myös 4 kk työttömänä, ihania kiireettömiä aamuja, pitkiä ulkoiluja, paljon huomiota lapsille, mutta toki vähemmän aktiivisesti töiden hakua, sillä päätin lähteä opiskelemaan. Hain kouluun viikko töiden loputtua ja pari kuukautta eteenpäin olin valintakokeissa ja pääsin sisälle.

Kaikki eivät käytä työttömyysaikaansa lomailuun, vaikka sinä käytitkin.

Vierailija
13/40 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli varmasti tasokkaita hakemuksia ja räätälöity haettavan paikan mukaisesti..

Vierailija
14/40 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin työttömän henkilön valituksen töiden puutteesta, mutta kesäloman ? Huhhuh ...

Vierailija
15/40 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan totta, ei päästy ystävän luo Espanjaan, koska työkkäri katsoi, että en ole työmarkkinoiden käytettävissä! Otettiin kuitenkin riski ja mentiin.

Vierailija
16/40 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen lomaillut koko kesän. Netti toimii mihin menenkin, ja puhelintakin voi käyttää pohjoismaissa ja Virossa.

Vierailija
17/40 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan totta, ei päästy ystävän luo Espanjaan, koska työkkäri katsoi, että en ole työmarkkinoiden käytettävissä! Otettiin kuitenkin riski ja mentiin.

Ja vuosi oli 2002?

Vierailija
18/40 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla on ollut kesälomaa. Pari hakemusta olen laittanut, mutta alkukesästä oltiin perheen kanssa Islannissa ja sitten ollaan veneilty ja mökkeilty. Juuri eilen laitoin päivärahahakemuksen menemään ja huomenna tulee rahat tilille.

Suurin hankaluus lomamatkojen suunnittelussa on siinä, kun miehen vapaita ei välttämättä tiedä kovin paljon etukäteen.

Vierailija
19/40 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaista nöyryyttämistä se juuri on! Itse ajattelin, että jos nipistän pienistä tuloistani kuukausittain pari euroa ja kerään pulloja, niin voin käydä lapsenlapseni kanssa Korkeasaaressa kesällä. Eipä onnistu, kun KELA huomioisi säästöt ja joutuisin pulaan. :(

Vierailija
20/40 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhaa tietoa. Ei työttömät enää nykyään ramppaa työkkärissä vaan täyttelevät kotonaan työhakemuksia nettilomakkeilla.

Jos ammatti sattuu olemaan sesonkityötä, lomaa voi hyvinkin pitää. Täytyy tosin muistaa, että tähän aikaan vuodesta haetaan työntekijöitä tulevan talven joulu- ja hiihtosesonkiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi