Mitä ostaa lahjaksi sellaisen henkilön lapselle, joka antoi käytetyn itse saamansa lahjan meille?
Olen ostanut aina mielestäni hyvät lahjat kyseisen henkilön lapselle. Oma lapseni sai lahjan, jonka tämän tyypin lapsi oli saanut vuosia aiemmin joltain toiselta. Lahja annettiin samassa vanhassa lahjapaketissa, jossa itse olin antanut vuosia aiemmin lahjan hänen lapselleen. Jos ihminen on näin saita, ettei edes lapselle vaivaudu ristiäislahjaan panostamaan sen vertaa ettei antaisi selvästi käytetyn näköistä tavaraa niin mikähän olisi hyvä lahja lapselleen seuraavana merkkipäivänä?
Kierrätyskeskuksen käytetty lahjakortti?
Kommentit (4)
Jätä menemättä juhliin ja lähetä pelkkä onnittelukortti.
Miksi kostaa saiturin lapselle? Anna mieluummin kyseisen henkilön omana merkkipäivänä jotain kierrätystavaraa ja seuraa reaktiota. Jos odotti jotain rahallisesti arvokasta, niin todennäköisesti vastaannotto on vaisu. Jos taas arvostaa kierrätystä, niin luulisi olevan ihan tyytyväinen.
Henkiö on myös saattanut tehdä tahattoman kömmähdyksen, esim. ei muistanut keneltä oli lapsesi saaman lahjan saanut ja vahingossa "palautti" se teille. Taustalla saattaa olla perheen niukka taloudellinen tilanne, eli ei ole varaa ostaa uusia lahjoja.
Mietit oikeesti kostoa lapselle? Olet oksettavampi kuin käytetyn lahjan antaja ikinä.
Lahjaa ei ole pakko ostaa, sen voi tehdä itsekin, jos on taitoja. Lapset ovat syyttömiä aikuisten tekemisiin. Ostaisin normaalin edullisen lahjan tai tekisin itse jonkun käsityön lahjaksi. Jos juhlat jäisi väliin, onnittelukortin lähettäminen riittäisi.