Lapsettomuus. Onko kenelläkään "syy" ollut miehessä?
Kommentit (31)
Meillä on miehellä azoospermia, eli spermanäytteessä ei ollut ollenkaan siittiöitä. Kiveksistä otettiin biopsia, jossa kuitenkin sen verran siittiöitä löytyi, että lähdimme niillä soluilla hedelmöityshoitoihin. Meille on tehty kolme icsiä ja kolme kertaa pas, tuloksena kaksi raskautta ja kaksi lasta. Eli huonoistakin lähtökohdista huolimatta on nykyään mahdollista saada lapsia.
Meillä oli vika miehen spermassa eli siittiöiden määrä selvästi alentunut ja nekin vähät olivat lonttopäisiä ja uivat huonosti. Ei kuitenkaan ns nollanäyte. Teoriassa mahdollista raskautua luonnollisesti, käytännössä olisi vaatinut hurjaa tuuria.
Mentiin suoraan ICSI- hoitoihin, munasoluja saatiin kerättyä aina huonosti, 1 tai 2 kypsää aina per hoito. Siitä huolimatta toisesta hoidosta saatiin poika. Ja sit kaksi vuotta myöhemmin kolmannesta hoidosta, sen ainoasta hedelmöittymisen munasolusta tyttö. Eli viisi istutettua munasolua, kaksi vauvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mun miehellä oli parikymppisenä syöpä, ja sen hoitojen vaikutukset oli kyllä alunperinkin heti tiedossa.
Tunnen yhden tällaisen pariskunnan. Tämä tuntemani pariskunta oli kuitenkin kuulemma (omien sanojensa mukaan) laittanut tavaraa pankkiin (spermapankki?) ennen syöpähoitoja. Niin tai näin, mutta lapsia heillä ei ole, enkä ole viitsinyt tiedustella asiasta liiemmin vaikka aiemmin puhuivat avoimesti asiasta.
Tämä ohiksena nyt, mutta mun ystäväpariskunta saivat vauvan ja kun vauva oli 2kk, mies sai syöpädiagnoosin.
Nykyään miehellä terveen paperit, mutta lapsia eivät voi enempää saada. Kolmekymppinen pari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän kyllä prosentit ja melko tasanhan ne menevät. Kyselen lähinnä jos täällä olisi omakohtaisia kokemuksia diagnooseista ja miten ovat vaikuttaneet hedelmällisyyteen.
70/30 naisten "hyväksi", ettei nyt ihan tasan taida mennä.
Jaa-a, riippuu lähteestä.
Kärsin lapsettomuudesta 14 vuotta ja sitten tulin heti raskaaksi ,kun vaihdoin miestä.
Olin silloin jo 40 täyttänyt ja usko lapsen saamisesta täysi 0,eli mitä tästä voi päätellä niin tehkää naiset aikaisemmin päätöksiä,jos haluatte lapsia nuorempana ja älkää odottako 14 vuotta
Karua,mutta totisinta TOTTA
Miehen siittiöt normaalin alarajalla. 1,5 vuotta meni molempien lasten "tekemiseen". Mutta luomusti tulin kuitenkin raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Siittiöitä vähän ja nekin huonoja uimaan :(. Itsestäni ei tutkimuksissa löytynyt mitään vikaa.
Tuliko teille lasta? Kerättiinkö siittiöitä keinohedelmöitystä varten vai tehtiinkö mitään? Meillä mun hormonitasot on tarkistettu normaaleiksi, seuraavaksi tutkitaan onko johtimissa tukoksia. Miehen sperma todettiin jonkin verran happamaksi ja siittiöiden liikkuvuus oli alentunut. Mietin paljonkohan tuo vaikuttaa hedelmällisyyteen.
Ensin tehtiin 2 inseminaatiota - ei lasta. IVF-hoidossa minulta saatiin kerättyä 38 hyvää munasolua. Niistä saatiin kuin saatiinkin "paritettua" miehen siittiöiden kanssa 12, eli saimme 12 alkioita.
Tulokset: 2keskeytynyttä keskenmenoa, yksi kohdun ulkoinen raskaus, yksi tuulimuna ja yksi 10 pisteen tyttö, jolla nyt ikää 3 vuotta. Matka hoitojen
Siis sinulta vietiin 38 munasolua? Tajuatko, että tuo on kolmen vuoden raskautumismahdollisuudet kerralla roskikseen? Hyi helvetti
Jos parilla on lapsettomuutta, lääkäri ei ole oikea osoite, vaan luonnonläheisempi elämä. Muuttakaa maaseudulle tai menkää pitkälle lomalle jonnekin luonnonläheiseen paikkaan, missä on paljon aurinkoa. Ja lopettakaa se turhan päiten ruikkiminen, vasta sitten pannaan kun on ovulaatio ja naisellakin oikeasti haluja. Mielellään tätä ennen vaikka 6kk tauko. Ja mies ei runkkaa
Vierailija kirjoitti:
Kärsin lapsettomuudesta 14 vuotta ja sitten tulin heti raskaaksi ,kun vaihdoin miestä.
Olin silloin jo 40 täyttänyt ja usko lapsen saamisesta täysi 0,eli mitä tästä voi päätellä niin tehkää naiset aikaisemmin päätöksiä,jos haluatte lapsia nuorempana ja älkää odottako 14 vuotta
Karua,mutta totisinta TOTTA
Raskautuminen on todennäköisintä, kun suhde on täysin tuore. Tämän vuoksi vahinkolapsia syntyy jatkuvalla syötöllä yhden illan juttuja harrastaville, mutta pitkissä liitoissa lapsettomuusongelmat ovat ennemminkin sääntö kuin poikkeus. Jumala itse sanoo, että EI LAPSIA SEKSIORJUUSLIITTOIHIN MISSÄ NAISIA MYRKYTETÄÄN STEROIDEILLA JA ALENNETAAN HEDELMÄTTÖMIKSI MÄLLIÄMPÄREIKSI vaan luonnonmukaisiin kohtaamisiin. Lääkehullut pilaavat kroppansa ensin seksiorjuudella ja sitten kaiken maailman munasolustimulaatioilla ja muilla mutilaatioilla 🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮 Lapset syntyvät endometrioosiin ja lääketokkuraan
Kyllä, on sellainen mies, että tuon kanssa en ala lapsia tekemään.
itse voin antaa laatuspermaa halukkaille. Senkun tulee imasemaa hepin päästä.