Mitä tehdä kun vaimo on kontrolloiva erakko?
Pidän ihmisistä ja haluan matkustaa. Nähdä asioita ja käydä paikoissa. Vaimo ei halua, mutta ei myöskään halua minun käyvän missään. Hän ei suoranaisesti estä minua lähtemästä, mutta tekee kyllä selväksi, että olisi kivempaa jos jäisin kotiin tutkimaan hänen napaansa ja palvomaan kuningatarta.
Tulen hulluksi! Mitä teen?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko muuten niin, että reissuilla sä menet ja teet ja koet ja vaimo samalla reissulla hoitaa lapset?
Ei. Lapset on isoja. Otan ne mukaan tai ne pyörii nurkilla kavereiden kanssa. Ei ole enää pieniä hoivattavia lapsia. Silloin ymmärsin, että kotonakin pitää viettää aikaa. Nyt ei enää tarvitse.
ap
Minkä ikäisiä tarkalleen lapset ovat? Nimittäin minun mieheni voisi sanoa samaa, että lapset ovat isoja ja pärjäävät omillaan, vaikka nuorin ei edes ole eskari-ikäinen.
Kolmannella ja viidennellä. Paljon on heillä kavereita nurkilla. Jäisin kotiin tarvittaessa, jos vaimo ei olisi aina kotona. Nyt on turha minunkin kököttää kotona, kun voi mennä vaikka leffaan tai jätskille kylille tai kaverille tai vaikka joskus satunnaisesti kaljalle. Minulla on myös harrastus, jonka kanssa matkustan välillä viikoksi vuodessa ja pariksi viikonlopuksi.
ap
Onko vaimosi masentunut tai ahdistunut? Minä nimittäin olen, mutta se ei näy ulospäin eikä edes mieheni tajua asiaa kunnolla. MOni on sanonut minulle, että miten noin kauniin ja terveen näköinen nainen voi olla ahdistunut, mutta minä olen ja pelkään välillä poistua kotoa. Välillä olen taas ns. normaali entinen itseni.
Lisään tähän, että ahdistuneisuus tuli vasta, kun olimme olleet yhdessä pitkään ja mieheni olisi periaatteessa pitänyt tuntea minut, mutta ei, hän ei ymmärrä tai "ymmärrä" minun ajoittaisen vetäytymiseni johtuvan sairaudesta.
Kevin Keegan kirjoitti:
Itse erosin. Oli hyvä ratkaisu. :)
Rouva vaati eroa?
Mitä vikaa siinä on, että vaimo viihtyy kotona, jos hän ei sinun menemisiäsi estele? Miksi hänen pitäisi haluta olla jotain muuta kuin on? Itse viihdyn mainiosti kotona, enkä ymmärrä miksi miehiä, esim exääni jotenkin ahdisti minun kotona viihtymiseni. Erosimme, ja nyt hän saa liehua maailmalla niin paljon kuin lystää. Minä pysyttelen tyytyväisenä pesäkolossani. :)
Eikö hän ole kilttinainen? Kaikkien miesten himoitsema kotihiirulainen?
Masentuneet ja ahdistuneet on pahimpia kumppaneita. Niille uskalla sanoa mitään kun aina ahdistaa ja koko maailma pyörii niiden ympärillä. Katsottuani mieheni kriisejä ja tuskaista ahdistusta vuosia, oli vain pakko lähteä lopulta kävelemään. Laitoin hoivaamiseen kymmenen vuotta kunnes minulle riitti.
Nyt minulla on uusi suhde ja olen onnellinen. Mies suunnittelee itsaria taas itsaria, kuten on tehnyt jo 17 vuotta. Mikään ei miehen olossa siis muuttunut, mutta minä olen nyt onnellinen.
Kaikkea ei voi vaan voi loputtomasti uhrata toisen onnen takia.
Menet yksin ja annat vaimon olla tai vaihdat vaimomallia?!
Täällä nainen joka haluaisi mennä ja kokea. Mies erakkoluonne. Ei suostu koskaan mihinkään ehdottamaani menoon. Voisin mennä yksinkin mutta suren sitä että kumppanistani ei ole minulle kaveriksi. Mitä teen sellaisella kumppanilla....pohtimista riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietipä pitkään ja hartaasti miksi tuollaisen vaimon valitsit tuhansien joukosta.
Kyllä kuule aika moni nainen pyörii baareissa miestä etsimässä ja jämähtää välittömästi sohvalle kaunareita katsomaan kun tavoite on saavutettu ja tehtävä suoritettu.
Luulin, että mieskin jämähtäisi ja baareissa pyöriminen kuuluisi vain sinkkukauteen.
Miksi tässä nyt pitää sellainen johtopäätös tehdä, että vaimo olisi masentunut? Ehkä hän vaan viihtyy kotona. Varmaan olisi parempi erota ja molempien löytää kaltaisensa kumppani.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tässä nyt pitää sellainen johtopäätös tehdä, että vaimo olisi masentunut? Ehkä hän vaan viihtyy kotona. Varmaan olisi parempi erota ja molempien löytää kaltaisensa kumppani.
Ei ole mitään johtopäätöstä tehty, vaan esitetty kysymys, johon ap ei ole vastannut.
Mulla on sama tilanne. Miehelle riittää tekemiseksi mökkeily tai ulkomaanmatka kerran kesässä. Lopun ajan makaa sohvalla,katsomassa telkkaria, pelaa tai nukkuu ja käy tietty töissä. Itse haluaisin että tehtäisiin yhdessä asioita, nähtäisi kavereita, käytäisiin kävelyllä tai lenkillä, leffassa, kirjastossa, kahvilla ja baarissa. Nuorempana yritin raahata kivirekeä perässäni mutta enää ei huvita. Mies aina sanoo että kyllä hän tulee jos minä järjestän, mutta ei ole kiva tehdä asioita henkilön kanssa jota ei todellisuudessa vois vähempää kiinnostaa. Nykyään lapset vie kaiken ajan eikä yhdessä ole tehty vuosiin enää mitään. Tapaan itse harvakseltaan omia ystäviäni. Elämä mieheni kanssa tuntuu kovin harmaalta ja haluaisn erota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietipä pitkään ja hartaasti miksi tuollaisen vaimon valitsit tuhansien joukosta.
Kyllä kuule aika moni nainen pyörii baareissa miestä etsimässä ja jämähtää välittömästi sohvalle kaunareita katsomaan kun tavoite on saavutettu ja tehtävä suoritettu.
Luulin, että mieskin jämähtäisi ja baareissa pyöriminen kuuluisi vain sinkkukauteen.
Ne jämähtävät miehet pääosin jämähtävät jo sinkkukaudella, vaikka esittämäsi skenaario ei olekaan mahdoton. Pihit sitten oma lukunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko muuten niin, että reissuilla sä menet ja teet ja koet ja vaimo samalla reissulla hoitaa lapset?
Ei. Lapset on isoja. Otan ne mukaan tai ne pyörii nurkilla kavereiden kanssa. Ei ole enää pieniä hoivattavia lapsia. Silloin ymmärsin, että kotonakin pitää viettää aikaa. Nyt ei enää tarvitse.
ap
Minkä ikäisiä tarkalleen lapset ovat? Nimittäin minun mieheni voisi sanoa samaa, että lapset ovat isoja ja pärjäävät omillaan, vaikka nuorin ei edes ole eskari-ikäinen.
Kolmannella ja viidennellä. Paljon on heillä kavereita nurkilla. Jäisin kotiin tarvittaessa, jos vaimo ei olisi aina kotona. Nyt on turha minunkin kököttää kotona, kun voi mennä vaikka leffaan tai jätskille kylille tai kaverille tai vaikka joskus satunnaisesti kaljalle. Minulla on myös harrastus, jonka kanssa matkustan välillä viikoksi vuodessa ja pariksi viikonlopuksi.
ap
Lasket kai leikkiä? Ei kymmenen nurkilla olevat lapset ole vielä mitään isoja. Isoja lapsia ovat siinä rippikouluikäiset, mutta ei heitäkään voi viikoksi yksin jättää. Teidän lapsia ei voi jättää yksin yöksi, en jättäisi edes hoitamaan iltahommat ja menemään yksin nukkumaan. Ei tuon ikäiset osaa tehdä ruokia itse. Ei mene läpi sinun selittelyt.
Itse erosin. Oli hyvä ratkaisu. :)