Intrum justitia perinnästä kysymys!
Maksoin eilen sinne menneen laskun kokonaosuudessaan pois (58,78€), joten miten voi olla mahdollista, että intrumin sivuilla näkyy, että tähän maksettuun laskuun olisi vielä avointa saldoa noin 3€????? 😡
Eikö sen pitäisi kadota/näkyä kokonaan maksettuna??
Kommentit (30)
Maksoitko eräpäivään mennessä? Jos et, niin siitä on se summa.
Minulla itsellä oli väärä viivakoodi, meni perintää sen takia. Nyt olen maksanut laskun kahdesti odotan palautusta Intrum puolelta. Tuskin koskaan saan rahojani takaisin?! Tämä lasku tulee ehkä joka toinen tai viidesvuosi. Ei ole minun suoravelotuslasku. Harmittaa🤔
jonnny75 kirjoitti:
Kannattaa olla tarkkana nimeomaan intrumin kanssa. Ne lupaa asiakkailleen tehokasta perintää joka varmasti on totta, mutta täysin eri tavoin kuin muut. Se on huomattavasti nopeampaa, kulut kasvavat rajummin ja aina kannattaa asiakastiedoista onko nimi tallella riippumatta maksuviiveestä. Perintähän on ihan ookoo jos maksut maksamatta mutta yritykset jotka päätyvät käyttämään ko.yritystä tuskin välittävät suuremmin asiakkaistaan.
Jos asut hajaalueella ja kirjeet tulee perille miten sattuu, niin näiden kanssa olet jo todennäköisesti isommassa pulassa kuin tiedätkään, suosittelen välittömästi tarkistamaan asiakasrekisteri tiedot. Päivänkin myöhässä niin sieltä löydyt maksuhäiriöisenä. Paras tapa vältellä Intrumia on valita yritykset joiden perintäkin on eettistä ja inhimillistä.Todennäköisesti myös muu toiminta on aidosti mietitty asiakkaan näkökulmasta jopa silloin kun on vaikeaa ei tarvitse lakkaa välittämästä. Iso osa yrityksistä ei enää intrumia käytäkään niinkuin aikaisemmin, tuhoa ja hallitse laskutusta on yhteiskunnallisesti vaarallista. Intrum on yksinkertaisesti brutaali joten kyllä se jotain kertoo myös yrityksistä jotka tätä lakimies armeijaa käyttää, valitessaan intrumin, ne valitsee myös niiden tavan toimia. Kuiningas postihan aikaanaan luovutti koko laskutuksen niille, vaihdoin asiakkuuden muualle ja täytyy sanoa ettei ole ollut ikävä- vaikkakin Postin toiminnassa ei muuten ollut sen enempää huonoa sanottavaa kuin monesta muustakaan postilaitoiksesta euroopassa. Itseasiassa hyvinkin inhimillinen kumppani mut itse olen ehdoton intrumin kanssa ja vaihdan varmuudella tällaisen yrityksen, oli kyse mistä tahansa. Nykyään en muista kuulleeni Intrum suhteista, mut jos sellaisesta kuulen niin vaihtoon menee ko. yritys.aidosti vihaan tämän kaltaista toimintaa.
Entäs jos jatkossa koittaisi vaan olla tarkkana niiden laskujen maksamisen kanssa. Ja sen kanssa, ettei eläisi yli varojensa. Ja osteli velaksi. Ja ottasi pikavippejä. Vaan ihan pitäisi huolen siitä taloudesta ja hoitaisi maksut ajallaan. Ja jättäisit hankkimatta, jos ei ole varaa. Niin ei tarvitsisi olla niin kamalan loukkaantunt siitä, miten tosi epäoikeudenmukaisesti perintäfirmat viatonta ihmisraukkaa kehtaavatkin kohdella.
Intrum rahastaa asiakkaitaan jun eivöt osaa kohdistaa maksettua laskua ilman heidän omasa viitettään.Kun kirjoitat viitteeksi 123 niin eivät isaa kohdistasäa laskun maksajan nimellä.Laskun maksajia ei ole sillä nimellä kun yksi kpl masilmalla.
.Intrum ei tarkista maksettuja laskuja vaan jatkavat perintäänsä huomautuksilla jne.,vaikkakin lasku maksettu heti kun tieto tuli.Hammashoito maksu oli laitettu Net postiin ilmsn,että sitä olin pyytänyt.Asiasta ei kertottu asiakkasalle Tikkurilan hammashoitoöassa vastaan otto käynnillä.Lasku meni siis perintään sen takia
Oikeus ja kohtuus?
Ooo kirjoitti:
Intrum rahastaa asiakkaitaan jun eivöt osaa kohdistaa maksettua laskua ilman heidän omasa viitettään.Kun kirjoitat viitteeksi 123 niin eivät isaa kohdistasäa laskun maksajan nimellä.Laskun maksajia ei ole sillä nimellä kun yksi kpl masilmalla.
.Intrum ei tarkista maksettuja laskuja vaan jatkavat perintäänsä huomautuksilla jne.,vaikkakin lasku maksettu heti kun tieto tuli.Hammashoito maksu oli laitettu Net postiin ilmsn,että sitä olin pyytänyt.Asiasta ei kertottu asiakkasalle Tikkurilan hammashoitoöassa vastaan otto käynnillä.Lasku meni siis perintään sen takia
Oikeus ja kohtuus?
Voi jessus. Jos asiakas maksaa laskun väärillä tiedoilla (laskun tiedoista poikkeavilla tiedoilla), on ihan oma moka jos homma ei mene oikein.
Mulla on käynyt töissä monta kertaa näin. Ensin lasku ei tule meille perille ja ennen kuin saamme edes maksumuistutusta, se on jo perinnässä. Yritämme selittää ettei meiltä voi periä sellaista mitä ei ole koskaan saapunut ensimmäistäkään kertaa, ei kuulemma kelpaa syyksi koska he ovat lähettäneet laskun. Aha.
No sitten maksamme Intrumin tai minkälie portaalin mukaan sen hetkisen summan - ja seuraavalla viikolla tulee taas kirje. Sinulla on vielä maksamatta 16,40 koska maksuja kertyi lisää kun odottelimme suoritustasi. Sitten taas uusi riitakierros päälle. Joskus sentään tämän ovat kuitanneet pois kun olen näyttänyt pankista minä päivänä raha on lähtenyt meidän tililtämme.
Todella kieroa bisnestä ja maksaja häviää joka kerta...
Vierailija kirjoitti:
Mulla on käynyt töissä monta kertaa näin. Ensin lasku ei tule meille perille ja ennen kuin saamme edes maksumuistutusta, se on jo perinnässä. Yritämme selittää ettei meiltä voi periä sellaista mitä ei ole koskaan saapunut ensimmäistäkään kertaa, ei kuulemma kelpaa syyksi koska he ovat lähettäneet laskun. Aha.
No sitten maksamme Intrumin tai minkälie portaalin mukaan sen hetkisen summan - ja seuraavalla viikolla tulee taas kirje. Sinulla on vielä maksamatta 16,40 koska maksuja kertyi lisää kun odottelimme suoritustasi. Sitten taas uusi riitakierros päälle. Joskus sentään tämän ovat kuitanneet pois kun olen näyttänyt pankista minä päivänä raha on lähtenyt meidän tililtämme.
Todella kieroa bisnestä ja maksaja häviää joka kerta...
Pakko kommentoida vaikka on ikivanha ketju mutta meillä on ihan sama kokemus tästä kyseisestä perintäyrityksestä ja mitä on tullut puhuttua muiden kollegoiden kanssa, niin niin on myös monella muulla. Intrum on melkeinpä kirosana meille jotka työskentelemme tällä alalla. Muiden perintäyritysten kanssa asiointi on huomattavasti selkeämpää.
Mutta kuten sanoit hyvää bisnestähän tuo on. Isoilla yrityksillä kun ei ole kauheasti aikaa alkaa selvittelemään sitä 20 euron laskua josta tulikin yhtäkkiä 250 euroa kuvailemasi rumban takia. Ja näistä muodostuu iso kakku. Välillä perintään lähtee pääomaa joka on jo maksettu. Ja kun pyytää selvitystä jostain perinnässä olevasta pääomasta niin sanotaan vain että liittyy asianumeroon xxxxx joka ei kerro minulle yhtään mitään jos ei ensimmäistä kirjettäkään koskaan tullut perille. Ja jostain syystä juuri intrumin kirjeillä on tapana kadota jonnekin huitsin Nevadaan.
Vastenmielinen yritys.
Täysin samaa mieltä! Ja joo, nostan vanhaa ketjua, sillä yritys jatkaa edelleen tätä keplottelua. Järkyttävää, että tämä on muka laillista Suomessa, vaikka firma on huomautuksia saanut perintätavastaan. Samanlainen pas ka firma on Ropo, perintä aloitetaan heti seuraavana päivänä eräpäivästä, vaikka esim. Nordea -> SP menee yksi pankkipäivä siirtyessä. Moraalittomia ja epäeettisiä yrityksiä molemmat, en voisi tuollaisessa yrityksessä työskennellä hyvällä omalla tunnolla.
Eikä ole ystävällistä palvelua, eikä rehellistä. Itse olin maksanut laskun ja perivät ylimääräistä vielä lisää. Kaivoin laskut ja tositteet ja otin kaikista kuvakaappaukset, vasta sitten pyysivät anteeksi. Asiaa varmaan auttoi lakimies ystäväni.
Oma instutia*