Mitä ajattelet siitä että Facebook ja Google salakuuntelee kaikkea puhettasi puhelimen avulla?
Jos asennat jommankumman yhtiön softia puhelimeen niin ne kuuntelee sen jälkeen kaikkea.
Kommentit (53)
Mitä sitten? En suunnittele rikoksia enkä juurikaan puhu pahaa muista. Jos jotakuta kiinnostaa minun asiani, voi myös tulla kysymään ihan suoraan, kerron ihan mielelläni.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? En suunnittele rikoksia enkä juurikaan puhu pahaa muista. Jos jotakuta kiinnostaa minun asiani, voi myös tulla kysymään ihan suoraan, kerron ihan mielelläni.
Puolisosi ja lapsesi nimet, kotiosoitteesi, työpaikkasi osoite ja lasten koulu ja/tai päiväkoti?
Jaa...no, toivottavasti jossain koreassa joku nauttii suomenkielisestä höpötyksestä. Jos joku suomenkielentaitoinen olis, niin pitäiskö pyytää käymään kaupassa, meillä maito vähissä.
Ei minulla ole sellaista puhelinta, ellei homma toimi myös E51:ssä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? En suunnittele rikoksia enkä juurikaan puhu pahaa muista.
Haluatko tästä huolimatta että sinua kytätään? Ei minuakaan haittaa jos joku tuijottaa kun juon aamukahvini keittiössäni, mutta se ei tarkoita sitä että nimenomaan haluaisin sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolisosi ja lapsesi nimet, kotiosoitteesi, työpaikkasi osoite ja lasten koulu ja/tai päiväkoti?
Jos joku nämä tiedot halua selvittää, niin ei tarvitse olla kovinkaan kummoinen Neiti Etsivä.
Juu, siellä istuu, Googlen Haminan konttorissa, tukityöllistetty Marjaana, 54, kaiken aikaa kuuntelemassa ja kirjoittamassa vihkoonsa, että mistäs se Markku ja Mirja tänään riitelevät.
Jos ne saa siitä säksätyksestä jotain selvää kun tappelen miehen kanssa puhelimessa niin eipä senkään väliä. Suomalaisesta juomakulttuurista voivat jotain informaatiota saada irti. Ei mulla muita puheluita juuri ole.
Juttelin äitini kanssa puhelimessa hänen taudistaan. Kun laitoin Facebookin päälle, niin sinne tuli ensimmäiseksi docrateksen syöpäsairaalan mainos.
Tää on muuten totta. Puhuin miehelle olohuoneessa että pitäisi ostaa uudet silmälasit. Kun seuraavan kerran menin nettiin kännykällä näkyi yllättäen Specsaversin mainoksia. En siis ollut hakenut silmälaseja vielä nettiselaimellani.
Creepeinä tuossa on se, että sinut löydetään mistäpäin tahansa maailmaa äänijäljen perusteella, jos olet kaksi metriä lähempänä mitä tahansa tv:tä, pelikonsolia, puhelinta...
Vierailija kirjoitti:
Creepeinä tuossa on se, että sinut löydetään mistäpäin tahansa maailmaa äänijäljen perusteella, jos olet kaksi metriä lähempänä mitä tahansa tv:tä, pelikonsolia, puhelinta...
"Mitä tahansa"? En usko, että tuo vanha 8-bittinen Nintendo hyllylläni kovin kummoisesti vakoilee.
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä vaikuttaa elämääni miten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku nämä tiedot halua selvittää, niin ei tarvitse olla kovinkaan kummoinen Neiti Etsivä.
Sanoit kertovasi ihan mielelläsi jos joku kysyy. Nyt kysyin. Joten vastausta kehiin.
Mikro salakuuntelee ja jääkaappi ehdottelee hävyttömyyksiä.
Joo, joskus luulin, että nämä on foliohattujuttu ja, kunnes osui omalle kohdalle.
Juttelin miehelle mökin /hotellihuoneen vuokrauksesta paikkakunnalla x.
Ja niin vaan näkyi ensimmäisenä netissä kyseisen paikkakunnan majoitusvaihtoehtoja. En tiedä mitä ajatella? En minäkään mitään valtiosalaisuuksia jauha, mutta onhan tuo nyt hemmetin epämukavaa.
Itse olen asetuksistani estänyt tuon googlen osalta niin pitkälle kuin pystyn (mm hakuhistoria, suunnatut mainokset, sijainti, ym) ja facebookiin en edes kuulu.
Ei todellakaan ole ok tällainen kuunteleminen. Ei, vaikka tietoja ei identifioitaisi millään tavalla, koska aina on olemassa sellainen kriminaalinen taho, joka tähän pystyy.
Olen todella alkanut epäillä tätä. Käytiin miehen kanssa asuntomessuilla ja kotona minä mainitsin huonekalumerkin, jota siellä messuilla ihailin ja olin ottanut paikan päältä esitteen mukaan. En siis googlettanut tai katsonut sitä mistään netistä. Seuraavan kerran kun avasin koneen tämän huonekalumerkin mainos tuli sivun ylälaitaan. Eikä tosiaan mikään yleinen, en ollut ikinä kuullutkaan. Joko puhelimen paikannus on huomannut, että kävin asuntomessuilla ja mainosta suunnataan heille tai sitten todella puhelin kuuntelee. Muutama muukin esimerkki vastaavista, että ollaan vaan puhuttu asiasta miehen kanssa ja kohta näkyy mainoksia siihen liittyen. Pelottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen todella alkanut epäillä tätä. Käytiin miehen kanssa asuntomessuilla ja kotona minä mainitsin huonekalumerkin, jota siellä messuilla ihailin ja olin ottanut paikan päältä esitteen mukaan. En siis googlettanut tai katsonut sitä mistään netistä. Seuraavan kerran kun avasin koneen tämän huonekalumerkin mainos tuli sivun ylälaitaan. Eikä tosiaan mikään yleinen, en ollut ikinä kuullutkaan. Joko puhelimen paikannus on huomannut, että kävin asuntomessuilla ja mainosta suunnataan heille tai sitten todella puhelin kuuntelee. Muutama muukin esimerkki vastaavista, että ollaan vaan puhuttu asiasta miehen kanssa ja kohta näkyy mainoksia siihen liittyen. Pelottavaa.
Miksi sitten pidät puhelimen paikannuksen päällä jatkossa?
Kuuleepahan juoruja