Paras tapa poistaa känsä?
Ja mistä tietää onko känsä vai syytä? Mulla toisessa jalassa kolme känsää (?) ja toisessa yksi päkiän kohdalla.
Kommentit (23)
SyylEndillä (muurahaishappo, saa apteekista) lähti nätisti tytöltä syylä kantapäästä
Luulen että molempiin tehoaa parhaiten ihotautilääkärillä jäädyttäminen. Voi joutua rekeen monta kertaa. Tyttärelleni oli kolme syyllä jalkapohjassa, yksi juuri päkiässä ja se oli kaikkein hankalin. Muistaakseni viisi kertaa käsiteltiin ennen kuin lopulta saatiin pois.
Vierailija kirjoitti:
SyylEndillä (muurahaishappo, saa apteekista) lähti nätisti tytöltä syylä kantapäästä
Ja syylän lähtemistä voi nopeuttaa laittamalla sen päälle ilmastointiteipin palasen
Vierailija kirjoitti:
Ja mistä tietää onko känsä vai syytä? Mulla toisessa jalassa kolme känsää (?) ja toisessa yksi päkiän kohdalla.
Syylässä on mustia pisteitä ja siinä tuntuu kipua kun puristaa. Känsä saattaa olla kipeä jos sitä painaa. Känsän voi poistaa, mutta se kasvaa takaisin, ellei painetta poisteta, esim huonot kengät.. Näin on ihotautiläkäri mulle sanonut.
Vierailija kirjoitti:
30e pullo!!!!
Kotikonsteja?
SyylEnd toimii joihinkin, Verruxin joihinkin. Jalkahoito ja jäädyttäminen on hyviä vaihtoehtoja myös. Jeesusteippikin toimii, jos vaan pysyy paikallaan. Itse sain joskus ison syylän tai känsän sormesta SyylEndin ja kynsilakan avulla.
Mulla ollut monta vuotta jalkapohjassa, voikohan edes olla syylä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30e pullo!!!!
Kotikonsteja?
No Verruxinia kannattaa eka kokeilla toki. Mutta kokemuksesta tiedän, että usein päkiässä oleva syylä on todella sitkeä, ei oikeen tehoa edes syylEnd. Meillä verruxinilla sai kyllä pintaa pehmennettyä ja kierrettyä pois, mutta "sydän" oli niin syvällä, että lopulta oli pakko turvautua lääkäriin. Ja lapsen jalka oli siinä vaiheessa niin kipeä että oli paha astua. Onneksi oli vakuutus.
Mulla ollut ala-asteelta asti (nyt kolmekymppinen) känsä isovarpaassa. Ei ole lähtenyt millään mutta eipä se mua haittaa kun ei ole kipeä. On vaan ruma mutta kukapa mun jalkapohjia katselee? Kun kasvaa oikein isoksi, leikkaan sen saksilla pois.
Paras tapa poistaa kehitysvammainen mikko känsälä tästä maailmasta on ampua sitä päähän.
Mulla ainakin kosmetologi poras känsää mikä oli päkiässä
Parin vuoden ajan kävin porauttamassa ja sitten vaan hävisi
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa yhdistää jäädytyskynään. Ohenna ensin ihoa esim hiekkapaperilla tms. Sen jälkeen ensin jäädytys ja perään lisäksi Sylend-happo. Toista käsittely viikon-parin sisään. Näin lähti monivuotinen iso syylä.
Päräs täpä pöistää kökö känsä ön säästää ja leikätä sekä veröttää heidät hengiltä.
Känsä on kovempi ja yleensä pinnalla sekä ihon alla enemmänkin. Syylä on ulkonevampi, yleensä vaalea ja pehmyt kudokseltaan. Toki sekin voi kuivahtaa ja kovettua aina.
Känsän voi kovertaa pois, juurta myöten ja syylä yleensä leikataan pois.
Känsät tulevat monesti päkiän kohdalle, siihen kohdistuu paljon painettakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syylässä on mustia pisteitä ja siinä tuntuu kipua kun puristaa. Känsä saattaa olla kipeä jos sitä painaa. Känsän voi poistaa, mutta se kasvaa takaisin, ellei painetta poisteta, esim huonot kengät.. Näin on ihotautiläkäri mulle sanonut.
Syylässä ei ole aina mustia pisteitä ja ne mustat pisteet voivat olla vertakin. Sekä syylät että känsät voi poistaa eikä ne aina tule uudestaan eikä samaan kohtaan edes välttämättä. Eivät ole vaarallisia eivätkä tartu toisiin ihmisiin. Paljon on peloteltu näilläkin asioilla.
Vierailija kirjoitti:
SyylEnd toimii joihinkin, Verruxin joihinkin. Jalkahoito ja jäädyttäminen on hyviä vaihtoehtoja myös. Jeesusteippikin toimii, jos vaan pysyy paikallaan. Itse sain joskus ison syylän tai känsän sormesta SyylEndin ja kynsilakan avulla.
Verruxinia olen käyttänyt känsän poistossa apuna, välillä on auttanut ja välillä ei. Kerran poistin kyllä ilman tuota ainetta mutta se aine oli kyllä ihan hyvä apu. Kuivatti hyvin sitä känsää. Kun on paljon jaloillaan niin kovettumia saattaa tulla.
SYYLÄ