Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni ei hoida hampaitaan?

Vierailija
01.08.2017 |

Mies on käynyt viimeksi kahdeksan vuotta sitten hammaslääkärissä. Hampaiden hoito on ihan retuperällä ja se vaikuttaa myös parisuhteeseemme. En halua suudella tai harrastaa seksiä enään.Olen miehelle koittanut nätisti mainita asiasta mutta turhaan. Miehellä on kova hammaslääkäri pelko. Mies täyttää kohta 47

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiselle on mahdollista mennä nukutettavaksi, hoitavat hampaat kerralla kuntoon. Myös jotkut kunnat tekevät tämän toimenpiteen- mutta vain kerran. Sen jälkeen on sitouduttava menemään omalle hammaslääkärille jatkotoimenpiteissä.

Vierailija
2/40 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama juttu. Vituttaa ihan suunnattomasti kun hampaat tuntuu tippuvan suusta eikä mies saa edes hapaitaan pestyä.

En tiedä miksi se lopetti hampaista huolehtimisen. Ennen kyllä pesi joka ilta hampaat ihan ilman ongelmia. Nyt vihjailen ja ostan pesuvehkeitä, kyselen, kehotan, perustelen...ei mitään vaikutusta.

En halua pussailla kun ällöttää ja välillä henki haisee tosi pahalle. Silloin ei pysty menemään lähelle eikä oikein juttelemaankaan. En haluaisi pahoittaa miehen mieltä esim suuttumalla ja käskemällä hammaslääkäriin. Parisuhde kärsii, mutta mies ei tee mitään.

Olen eroakin miettinyt koska kaipaan läheisyyttä ja hellyyttä. Mä en oikein enää pysty sitä mieheltäni saamaan kun hampaat ällöttää. Mä en haluiasi ihan suoraakaan sanoa, että nyt svittu ne hampaat kuntoon tai tulee ero. Yritän vielä hieman lievemmin keinoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitä suotta nätisti sanoo? Sanoo vain suoraan, että jos ei pistä kalustoaan kuntoon, niin se on heippa vaan. Tottakai hampaat pitää hoitaa. Ei ole olemassa yhtään syytä miksi niin ei voisi tehdä. Joku saattaa märrätä, että ei ole rahaa, mutta sitten on jo sanohan päässä vikaa muutakin kuin vain hampaissa.

Vierailija
4/40 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että hammaslääkäripelko vaikeuttaa hampaiden hoitamista reikien yms. hoitamisen osalta, mutta en ymmärrä hampaiden pesemättä jättämistä. Juuri viime viikolla eräs asiakas tuli puhumaan hyvin lähietäisyydelle enkä valehtele tai liiottele, kun sanon, että hänen hengityksensä haisi aivan lehmänlannalta. Ihan hirveä hönkä. Itse en moisen kanssa kehtaisi edes puhua - ja kyllä, noin voimakkaan ja pahan hengityksen haistaa itse. Ei se pelkällä hampaiden harjauksella enää tuosta hirveästi parane, mutta jos kyseessä on ientulehdus, voi hampaiden harjauksesta olla ihan hyvin apua. Ja sitten härkää sarvista ja sinne hammaslääkäriin.

Vierailija
5/40 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi yleisterveydenkin kannalta järkevää hoidattaa ne hampaat. Ei niiden tarvitse virheettömät olla, mutta esim. mädäntyvät tyngät ja tulehduspesäkkeet juurissa ovat iso riski terveydelle! Nopeasti leviävät esim. sydämeen nuo pöpöt. Uutisissa oli juttua, että tietyn ikäluokan edustajia joutuu viikottain tehohoitoon tämän takia, kun eivät siis hoida hampaissa muhivia tulehduksia ym.

Mulla on tosi paha hammaslääkäripelko, ja siksi mulle tehdään ainoastaan poistoja. Ei siis paikkauksia, juurihoitoja tms. ollenkaan. Mutta jäljellä olevat hampaat pesen päivittäin, ja käytän suuvettä ikenien avuksi. Vaikka sitten päätyisi samaan ratkaisuun itsekin, jonkinlainen koppi omasta terveydestä kannattaa ottaa.

Vierailija
6/40 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minkälaisia miehiä voi olla, jos noinkin perusjuttu kuin hampaista huolehtiminen ontuu.

Vierailija
7/40 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa puhua suoraan ja ehdottomasti kannustaa pesemään hampaat ja hammaslääkäriin.

On hammaslääkäreitä, jotka ovat erikoistuneet pelkopotilaisiin, joten voi saada nukutuksen tai jotain rauhoittavaa ainetta.

Hampaiden hoitamatta jättäminen ei ole vain hyvä tapa pilata parisuhde vaan myös hyvin vaarallista terveydelle. Ientulehduksen hoitamatta jättäminen voi aiheuttaa parodontiitit eli hampaat alkavat irrota. Kuka haluaa 40-vuotiaana tekarit? Lisäksi parodontiitti lisää sydän- ja aivoinfarktin riskiä.

Todella turha kuolema tai vammautuinen, jonka voi estää hampaiden pesulla ja hammaslääkärikäynneillä.

Vierailija
8/40 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin miehen, jolla puuttui valtaosa hampaista. Se jäi sitten siihen. Laittoi vaan miettimään, miksi noin oli. Syyt yleensä sitä lajia, että terveys retuperällä fyysisesti/psyykkisesti. Voi olla narkkari, alkoholisti tai kaikkea tuota.

Vierailija
9/40 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen ostanut miehelle oman sähköhammasharjan, nyt se vain pölyttyy kaapissa ja mies pesee harjallaan jonka toki vaihdan välillä uuteen.

Vierailija
10/40 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama juttu. Vituttaa ihan suunnattomasti kun hampaat tuntuu tippuvan suusta eikä mies saa edes hapaitaan pestyä.

En tiedä miksi se lopetti hampaista huolehtimisen. Ennen kyllä pesi joka ilta hampaat ihan ilman ongelmia. Nyt vihjailen ja ostan pesuvehkeitä, kyselen, kehotan, perustelen...ei mitään vaikutusta.

En halua pussailla kun ällöttää ja välillä henki haisee tosi pahalle. Silloin ei pysty menemään lähelle eikä oikein juttelemaankaan. En haluaisi pahoittaa miehen mieltä esim suuttumalla ja käskemällä hammaslääkäriin. Parisuhde kärsii, mutta mies ei tee mitään.

Olen eroakin miettinyt koska kaipaan läheisyyttä ja hellyyttä. Mä en oikein enää pysty sitä mieheltäni saamaan kun hampaat ällöttää. Mä en haluiasi ihan suoraakaan sanoa, että nyt svittu ne hampaat kuntoon tai tulee ero. Yritän vielä hieman lievemmin keinoin.

Et halua suututtaa tai pahoittaa mieltä? Kuitenkin hön saa haista ja pahoittaa sun mielesi. Kai ne työkaverit ja luutkin sen haistaa...

En lakkaa hämmästelemättä parisuhteita joissa ei sanota suoraan eikä pidetä itsestä ja omasta hybinvoinnista huolta kun ei haluta suututtaa?

Vierailija
11/40 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa porukkaa. Minulla ei ole hammaslääkärin pelkoa, vaan hampaanmenettämisen-,  juurihoidon-  ja vähän paikkauksenpelkoakin.

Siksipä käyn hammaslääkärissä kerran vuoteen, vaikka olisi sanottu, että riittää kahdenkin vuoden päästä. Jos ei löydy edes reiänalkua paikattavaksi, niin poistavat hammaskiveä.

Vierailija
12/40 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
13/40 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee vähän ohi aiheen, mutta minun mieheni ei pese hampaitaan koskaan. Ei myöskään leikkaa kynsiään, ei leikkauta hiuksiaan. Ei pese hiuksiaan, kun käy "pesulla". Päänahka haisee pitkälle ja siitä irtoaa keltaisia hiutaleita. Ei suostu vaihtamaan vaatteita.

Älkää kysykö, miksi. Ei ole masentunut, eikä sairas. Vain välinpitämätön.

Vierailija
14/40 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reikien hoitaminen ei tietenkään riitä, suurin osa infektiosta asuu ikenissä, ja siis hampaiden ympärillä olevassa lihassa. Se puskee hammaskiveä hampaiden ympärille ja vinouttaa hampaita. Hammaslääkärit tietävät vain parodontiitista jotakin, mutta silloin infektio on jo edennyt todella pitkälle, hampaat löysiä ja hammastaskut pullottavat, ja bakteereista muodostuu jatkuva löyhkä. Suomalaisista aikuisista 64% sairastaa parodontiittia (!), mutta hammaslääkärit eivät useinkaan hoida tätä.

Tämä kaikki kertoo hammaslääketieteen heikosta tasosta, ja myös TEIDÄN huonosta tasosta. Se että terveysviranomaiset eivät osaa hoitaa terveyttänne oikein, ei oikeuta teitä olemaan yhtä huonoja!!

Vierailija
15/40 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma täällä, luoja kuinka mua sapettaa. Olen luovuttanut jo. Ei pussailua ole ollut enää ainakaan vuoteen ja nyt oon pistänyt jalkanikin ristiin. Kyseessä fiksu ja komea mies kuitenkin, yliopistonkin käynyt, mutta ei jumalauta tajua pestä hampaitaan!

Vierailija
16/40 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies yrittää päästä kaikesta niin helpolla kuin mahdollista. Uskokaa se jo, älkääkä koko ajan äimistelkö niiden tekemättä jättämisiä. Hyi hemmetti tuotakin.

Vierailija
17/40 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en haluiasi ihan suoraakaan sanoa, että nyt svittu ne hampaat kuntoon tai tulee ero.

Sano vaan suoraan. Niin jätkät toisilleenkin puhuu. Naiset pehmentelee suotta, jolloin viesti ei mene perille ja sitten kun se ero tulee, mies hölmistyneenä jää katsomaan että meillähän oli kaikki hyvin.

Vierailija
18/40 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reikien hoitaminen ei tietenkään riitä, suurin osa infektiosta asuu ikenissä, ja siis hampaiden ympärillä olevassa lihassa. Se puskee hammaskiveä hampaiden ympärille ja vinouttaa hampaita. Hammaslääkärit tietävät vain parodontiitista jotakin, mutta silloin infektio on jo edennyt todella pitkälle, hampaat löysiä ja hammastaskut pullottavat, ja bakteereista muodostuu jatkuva löyhkä. Suomalaisista aikuisista 64% sairastaa parodontiittia (!), mutta hammaslääkärit eivät useinkaan hoida tätä.

Tämä kaikki kertoo hammaslääketieteen heikosta tasosta, ja myös TEIDÄN huonosta tasosta. Se että terveysviranomaiset eivät osaa hoitaa terveyttänne oikein, ei oikeuta teitä olemaan yhtä huonoja!!

Mitä helvettiä mä just luin?? Kyllä siitä parodontiitista kerrotaan ja kehoitetaan hakeutumaan hoitoon se osalta mutta suurinta osaa ei kiinnosta!

T. Suuhygienisti

19/40 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee vähän ohi aiheen, mutta minun mieheni ei pese hampaitaan koskaan. Ei myöskään leikkaa kynsiään, ei leikkauta hiuksiaan. Ei pese hiuksiaan, kun käy "pesulla". Päänahka haisee pitkälle ja siitä irtoaa keltaisia hiutaleita. Ei suostu vaihtamaan vaatteita.

Älkää kysykö, miksi. Ei ole masentunut, eikä sairas. Vain välinpitämätön.

Kyllä minä kysyn miksi. Siis miksi hän on miehesi? Miten kestät noin siivotonta miestä?

Vierailija
20/40 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi