Mieheni ei hoida hampaitaan?
Mies on käynyt viimeksi kahdeksan vuotta sitten hammaslääkärissä. Hampaiden hoito on ihan retuperällä ja se vaikuttaa myös parisuhteeseemme. En halua suudella tai harrastaa seksiä enään.Olen miehelle koittanut nätisti mainita asiasta mutta turhaan. Miehellä on kova hammaslääkäri pelko. Mies täyttää kohta 47
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reikien hoitaminen ei tietenkään riitä, suurin osa infektiosta asuu ikenissä, ja siis hampaiden ympärillä olevassa lihassa. Se puskee hammaskiveä hampaiden ympärille ja vinouttaa hampaita. Hammaslääkärit tietävät vain parodontiitista jotakin, mutta silloin infektio on jo edennyt todella pitkälle, hampaat löysiä ja hammastaskut pullottavat, ja bakteereista muodostuu jatkuva löyhkä. Suomalaisista aikuisista 64% sairastaa parodontiittia (!), mutta hammaslääkärit eivät useinkaan hoida tätä.
Tämä kaikki kertoo hammaslääketieteen heikosta tasosta, ja myös TEIDÄN huonosta tasosta. Se että terveysviranomaiset eivät osaa hoitaa terveyttänne oikein, ei oikeuta teitä olemaan yhtä huonoja!!
Mitä helvettiä mä just luin?? Kyllä siitä parodontiitista kerrotaan ja kehoitetaan hakeutumaan hoitoon se osalta mutta suurinta osaa ei kiinnosta!
T. Suuhygienisti
Miksi ihmeessä yläpeukutatte tällaisia ylimalkaisia vastauksia, jotka eivät kerro mitään?? Eihän tietenkään hammaslääkärit puutu kuin pahimpiin tapauksiin, jotka ovat noin 10-20% väestöstä. Toisaalta se hoitokaan ei toimi, joten monet eivät vaivaudu. Yleensä lääketieteessä syyllistetään potilaita kun hoidot eivät kelpaa, mutta tosiasiassa tyhjän saa pyytämättäkin.
Ja miksi ei parodontiitin hoito toimi?? No se on sellaista, kuten hammaskiven poisto ja hammaslangan käyttäminen, eihän se poista infektiota ikenistä!!! Parodontiitin hoidossa ikenet avataan ja puhdistetaan, ja se tauti tietysti uusi herkästi, koska infektio jäi edelleen ikeniin. Ei potilaat sellaista halua.
Täytyy olla kovia teollisuuskemikaaleja, kuten 35% vetyperoksidi, kenties vähän laimeampikin käy hätätapauksessa. Jos olette katselleet linkittämiäni videoita mikroskooppikuvista ikenistä, niin nämä spirokeettabakteerit ovat todella sitkeitä, ne vaan ärsyyntyvät esim. kolloidaalisesta hopeasta ja kloriitista, mutta 35%:n vetyperoksidi on kuin pommittaisi tonneja napalmia metsään, kaikki tuohoutuu, mukaanlukien ikenet jossakin määrin, eli syljette verta parin päivän kuluttua, mutta homma toimii. Ja eikun uutta matoa koukkuun, sillä eivät ne bakteerit silti kuole ensimmäisellä kerralla, tai toisellakaan kerralla!
Onkohan hampaiden hoitamisesta mitään apua edes. Mulla on mennyt hampaat huonompaan kuntoon silloin kun oon hoitanut niitä ahkerasti
Mä kävin yksityisellä hammaslääkärillä ja multa otettiin se paradontiittitesti syljestä. Testi näytti negatiivista.
Mutta miksi miehelle ei riitä, että sanoo sille: tossa on sulle harja ja tahna, haluan että rupeet pääsemään hampaitas. Sä voisit käydä hammaslääkärissä ja kartoittaa vähän tilannetta. Mä olen huomannut, että sä haiset melko pahalle ja se johtuu kun sun hampaat mätänee. Haluaisin tietää mikä on syy siihen, että lopetit hampaiden pesun. Mä olen huomannut, että tämä ongelma vaikuttaa meidän suhteeseen ja aiheuttaa läheisyyden ja seksin vähentymistä.
Miksi pitää sanoa, että nyt totta jumalavita painut sinne hammaslääkäriin tai muuten ei perrkkele ole kotiin tulemista saatsanan yököttävä mulkvisti.
Miksi semmoinen sanominen ei riitä mistä ei pitäisi tulla paha mieli. Miksi vihje, kehoitus, pyyntö ja anelu ei riitä. Pitääkö oikeasti uhkailla ja määrätä?
Jospa sitten konkreettista näyttöä, kun viesti ei mene edelleen perille?
Tri. William Nordqvist, hammaslääkäri, on tutkinut paljon spirokeettabakteereja suussa ja ikenissä, ja tässä videossa hän esittää miten kolloidinen hopea, kloriitti, ja hunaja + muutama yrtti tehoaa näytteeseen, jossa spirokeettoja ja biofilmiä.
Kolloidinen hopea ei tehonnut mitenkään, ja kloriitti oli myös varsin tehotonta. Hunaja + herbit olivat paljon tehokkaampia. Johtopäätös on, ettei klooripohjaisia aineita kannata käyttää suun hoitoon, sillä ne ovat hyvin tehottomia. Näitä hammaslääkärit silti tyrkyttävät usein...
Hän ei tutkinut vetyperoksidin tehoa, mutta minä olen, ja voin vakuuttaa että 35%:n vetyperoksidin teho on parasta kaikista, mitä olen tutkinut. Suomalaiset hammaslääkärit eivät tiedä mitään näistä asioista.
Niin ja lisäys edelliseen, myös betadiini kannattaa unohtaa, se sisältää jodia, eikö sekään tehoa kloorin ohella spirokeettainfektoihin, joita on ikenissä.
Älkää luovuttako noin helposti, pää puskaan vai? Kai te jotakin huomauttamista löydätte vielä? Minä aioin nimittäin tätä ketjua nostattaa esille, kunnes saan järkeviä kommentteja.
Minä en ikinä ole nähnyt yhtä heikosti alansa tuntevaa ammattiryhmää kuin hammaslääkärit ja suuhygenistit. Heittäisin ne ulos heti, ja parempaa tilalle, häpeäpilkkuja.
Lääketiede ja hammaslääketiede on jumalatonta paskaa, rotanpaskaa!
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hommata tekarit. On aivan älyttömän vaivattomat ja peseminenkin hoituu corekalla. Lisäksi tekarit harvemmin tummuu niin kuin oikeat hampaat, näyttävät aina siisteiltä ja mimmitkin tykkää kun ei oo mitään mikä haisis.
Synnyit sata vuotta sitten?
Täällä sama homma... Melko tuore suhde menossa ja nyt kun ollaan alettu viettää öitä yhdessä, niin huomannut että mies voi hyvinkin olla 2-3 päivää pesemättä hampaitaan. Sen pidempää ei olla yhdessä vielä öitä oltu, joten en tiedä, miten pitkän aikaa hän todellisuudessa on pesemättä niitä... Yöks, mikä turn off!!!!
Itse olen todella tarkka hampaiden pesusta ja mielestäni tavallisesta hammasharjasta ei ole mihinkään, vaan pitää ehdottomasti käyttää sähköhammasharjaa. Mies haluaa pussailla usein, mutta ällöttää kun henki haisee. En ole uskaltanut tästä hänelle sanoa... Monta kertaa meinannut, mutta tosiaan melko tuore suhde kyseessä ja tuohan on yksityisasia. Miten tuon oikein voi ottaa puheeksi, että asia häiritsee todella paljon...? Olen jopa miettinyt suhteen lopettamista tuon takia!! mikä tietysti olisi hyvin ikävää, koska mies on muuten ihana...
Itse en aamulla pysty fyysisesti pesemään hampaita koska hammasharjan tuntu suussa saa minut oksentamaan. Ja illalla olen jo niin väsynyt että kaadun vaan sänkyyn ja hampaat jää pesemättä. Ja päivällä en voi pestä hampaita koska ruoka maistuisi hammastahnalle.
Ei ole minun vika.
Vierailija kirjoitti:
Täällä sama homma... Melko tuore suhde menossa ja nyt kun ollaan alettu viettää öitä yhdessä, niin huomannut että mies voi hyvinkin olla 2-3 päivää pesemättä hampaitaan. Sen pidempää ei olla yhdessä vielä öitä oltu, joten en tiedä, miten pitkän aikaa hän todellisuudessa on pesemättä niitä... Yöks, mikä turn off!!!!
Itse olen todella tarkka hampaiden pesusta ja mielestäni tavallisesta hammasharjasta ei ole mihinkään, vaan pitää ehdottomasti käyttää sähköhammasharjaa. Mies haluaa pussailla usein, mutta ällöttää kun henki haisee. En ole uskaltanut tästä hänelle sanoa... Monta kertaa meinannut, mutta tosiaan melko tuore suhde kyseessä ja tuohan on yksityisasia. Miten tuon oikein voi ottaa puheeksi, että asia häiritsee todella paljon...? Olen jopa miettinyt suhteen lopettamista tuon takia!! mikä tietysti olisi hyvin ikävää, koska mies on muuten ihana...
No missä kunnossa ne hampaat on? Puuttuuko hampaita?
Ei puutu hampaita (vielä...). Mutta jos samaa rataa jatkuu niin kohta varmaan puuttuu! :( Eikä ne mitkään valkoiset ole...
Minkälaisia miehiä teillä on? Vai puhutteko pojistanne? Ei tulisi mieleenkään ostaa aikuiselle miehelle hampaittenhoitovälineitä ja komentaa pesulle. Aivan perusasia ja on siis hallussa terveellä, itseään ja toisia kunnioittavalla miehellä.
Mielestäni parisuhde perustuu ihan muulle kuin hoivaamiselle .
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia miehiä teillä on? Vai puhutteko pojistanne? Ei tulisi mieleenkään ostaa aikuiselle miehelle hampaittenhoitovälineitä ja komentaa pesulle. Aivan perusasia ja on siis hallussa terveellä, itseään ja toisia kunnioittavalla miehellä.
Mielestäni parisuhde perustuu ihan muulle kuin hoivaamiselle .
Samaa mieltä... Mutta ehkei tarpeeksi hyvä syy jättää ennen kuin on edes yrittänyt saada jotain muutosta asiaan. En tajua mitä miehen päässä liikkuu... Olisiko hänestä kiva pussailla minua jos jättäisin pesemättä, tuksin!
ohan se hienoa, että vielä 50-vuotiaana on omat hampaat suussa, eikä edes kovin risat.
Olisi outoa, jos joutuisin aikuista miestä kehottamaan hampaittten pesulle. Tai että hampaat ovat vailla hoitoa.
Taas tyytyväinen sinkkuuteen.
Mä kävin tänään ja viime kerrasta on 7 vuotta. Ei se tee mun hampaista ällöä vaan se on tärkeää että pesee hampaat, plakki on se mikä haisee. Hammaskiveä oli ja sitä nyt hoidetaan pois ja hammaslääkäri tarkastaa myöhemmin onko reikiä.
Ostin itselleni huippuhyvän sähköhammasharjan.
Aamulla kaikkien ihmisten suu haisee kuin avattu hauta,
ennenkuin he ovat pesseet hampaansa.
Ex-miehellä oli löyhkäävä hengitys, jonka huomasin, kun rakastumisvaihe oli ohi.
Painostin koko ajan pesulle, erosimme parin vuoden päästä, oli muitakin syitä kuin likaisuus.
Näin sen ukon kaupungilla:
yli puolet hampaista on poissa.
Jäljelläolevat ruskeat piikit ovat surrealistinen näky... 4-kymppinen ja ihan rupsahtanut.
Hän on itsekin masentunut hampaidensa takia, haluaa tekarit.
Kannattaa hommata tekarit. On aivan älyttömän vaivattomat ja peseminenkin hoituu corekalla. Lisäksi tekarit harvemmin tummuu niin kuin oikeat hampaat, näyttävät aina siisteiltä ja mimmitkin tykkää kun ei oo mitään mikä haisis.